  • 1. Data: 2009-04-30 07:02:41
    Temat: Kask i spodnie do zabytka - jaki wybór...?
    Od: falco <m...@w...pl>

    Hej,

    jak w temacie a dokładniej mówiąc...

    Od pewnego czasu szukam innego niż stylowy orzeszek z daszkiem (oryginał
    z lat 60.) ;) kasku do swojej SenNej... (Jawa 175 356 '58).
    Orzeszek + retro gogle są nieodzowne, ale chciałbym jednak kask z
    szybką. Wiadomo, że moje prędkości będą się kręcić w okolicach 60, ale
    jednak niektóre owady i znaczny szum trochę uprzykrzają czerpaną
    garściami frajdę z jazdy... ;)

    Szukałem na Preclu, w sieci, googlałem i oczywiście na alledrogo czy
    giełdach motocyklowych, jednak nigdzie nie spotkałem nowoczesnego
    (najchętniej czarny lub wiśniowy) kasku, który pasował by do zabytka.
    Czy znacie firmy, które produkują nowoczesne kaski z szybką, ale
    wyglądające retro...?

    Co do spodni, to ze skóry jest obowiązkowa Ramonezka i skórzany płaszcz,
    ale spodnie skórzane nie... bardzo mi leżą... tekstylne wyglądają zbyt
    nowocześnie czy mam zostać przy jeansach lub bojówkach...? ;)

    Chciałbym uzyskać jako-taki kompromis pomiędzy bezpieczeństwem, ale
    również zachowaniem stylu zabytkowego motocykla... ;)

    P.S. Pas odblaskowy jest i będzie! ;)

    --
    (Po)zdrówka! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    sen na jawie SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 2. Data: 2009-04-30 07:23:49
    Temat: Re: Kask i spodnie do zabytka - jaki wybór...?
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "falco" <m...@w...pl> wrote

    Ludzie to maja problemy.
    Pierwszy z brzegu producent wezmy uvexa:

    model DeVille bardzo stylowy kask
    z pseudo skorzanym wykonczeniem
    i wytlaczanym pseudo pinstripem

    model Jet180 mniej stylowy
    ale ma jakis tam ulamek szybki.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 3. Data: 2009-04-30 07:37:14
    Od: falco <m...@w...pl>

    Spider A.J. pisze:

    > Ludzie to maja problemy.
    A po co ten sarkazm...? Nie byłoby milej go pominąć...?

    > model DeVille
    > model Jet180

    Wczytałeś się dokładnie w moją prośbę-zapytanie...?

    "... szukam kasku z szybką w stylu retro".
    Fajnie, że coś zaproponowałeś, ale takie widziałem i nie o takich
    mówiłem... ;) Szukam kasku z szybką, ale nie wyglądającego nowocześnie...

    --
    (Po)zdrówka! falco fKG

  • 4. Data: 2009-04-30 07:44:09
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    falco pisze:
    > A po co ten sarkazm...? Nie byłoby milej go pominąć...?

    booo... czasami szybciej jest poszukac sobie samemu, niż pytać o
    subiektywne odczucia innych. wygląd jest rzeczą względną.

> [...]
    > Fajnie, że coś zaproponowałeś, ale takie widziałem i nie o takich
    > mówiłem... ;) Szukam kasku z szybką, ale nie wyglądającego nowocześnie...

    no i sam widzisz. przejrzyj katalogi producentów.

    --
    gildor
    9'99

  • 5. Data: 2009-04-30 07:53:04
    Od: falco <m...@w...pl>

    gildor pisze:

    > booo... czasami szybciej jest poszukac sobie samemu, niż pytać o
    > subiektywne odczucia innych. wygląd jest rzeczą względną.

    taaa..., ale czy ja pytałem o "odczucia"...? Pytałem o to czy są takie
    kaski w ogóle dostępne, bo ja nigdzie nie znalazłem, więc liczyłem na
    pomoc osób, które (może) znają takie produkty i podadzą konkretne modele.

    Wybór rzecz jasna należy do mnie.

    > no i sam widzisz. przejrzyj katalogi producentów.

    Sęk w tym, że może nie w katalogach, ale ogólnie rzecz ujmując szukałem,
    pytałem znajomych Motocyklistów i nie znalazłem, więc "rzuciłem" hasło
    na Precla...

    P.S. Jak ktoś zna konkretny model, bardzo proszę o kontakt, bo nie widzę
    sensu w pobocznych dyskusjach, których i tak nigdy nie brakuje... ;)

  • 6. Data: 2009-04-30 11:26:15
    Od: "Swiety Jimmie" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    falco <m...@w...pl> napisał(a):

    > Co do spodni, to ze skóry jest obowiązkowa Ramonezka i skórzany płaszcz,
    > ale spodnie skórzane nie... bardzo mi leżą... tekstylne wyglądają zbyt
    > nowocześnie czy mam zostać przy jeansach lub bojówkach...? ;)

    Używam Rev'it Tribe, http://www.revit.eu/catalogue/ , str 114.
    I jestem bardzo zadowolony.
    W ofercie Modeki też coś podobnego widziałem.

    Pozdr,
    Swiety Jimmie, Lodz
    IMZ "Mephisto" & XL "Black Peanut"
    www.jimmie.motocykle.org

  • 7. Data: 2009-04-30 17:08:19
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "falco" <m...@w...pl> wrote

    > Wczytałeś się dokładnie w moją prośbę-zapytanie...?

    Owszem, bardzo dokladnie.

    > "... szukam kasku z szybką w stylu retro".
    > Fajnie, że coś zaproponowałeś, ale takie widziałem i nie o takich
    > mówiłem... ;) Szukam kasku z szybką, ale nie wyglądającego nowocześnie...

    Myslalem ze moja odpowiedz wystarczajaco da Ci do myslenia
    ale trzeba kawe na lawe, nie ma takiego kasku,
    "retro" nie moze miec szybki bo jest retro.
    :-)
    jedyne co mi przychodzi do glowy to nasz polski wynalazek
    do orzecha, mianowice sama szyba na gumie
    ktora sie zakladalo na kask, ale wygladalo to to koszmarnie.
    Jak juz sie upierasz przy JET to porzadne "lotnicze"
    gogle i maska neoprenowa.
    Jak sie uprzesz na te szybe to sie da ale tak jak
    pisalem:
    http://www.transair.co.uk/product4.asp?SID=2&Product
    _ID=7655
    chcesz tak wygladac?

    Wloska bodaj firma MODENA produkuje taki kask
    ale wyglada on jak z Jetsonow:
    http://www.roadstarcycles.co.uk/Shop/index.php?main_
    page=popup_image&pID=18

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 8. Data: 2009-04-30 18:33:38
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "falco" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Chciałbym uzyskać jako-taki kompromis pomiędzy bezpieczeństwem, ale
    > również zachowaniem stylu zabytkowego motocykla... ;)

    Myslisz, ze ktokolwiek jezdzil na Jawie w latach 60-tych w bojowkach ?
    Jezdzilo sie w zwklych spodniach materialowych.
    Tak ze jak wezmiesz portki od starego garnitura to bedzie OK, akurat.

    pozdrawiam, leszek

  • 9. Data: 2009-04-30 19:56:13
    Od: falco <m...@w...pl>

    Spider A.J. pisze:

    > Owszem, bardzo dokladnie.

    cieszę się! ;)

    > ale trzeba kawe na lawe, nie ma takiego kasku,
    > "retro" nie moze miec szybki bo jest retro.
    > :-)

    i to jest konkret, czyli nie mam co szukać, bo takich nie ma, gdybym to
    wiedział, to bym nie... ;)

    > jedyne co mi przychodzi do glowy to nasz polski wynalazek
    > do orzecha, mianowice sama szyba na gumie
    > ktora sie zakladalo na kask, ale wygladalo to to koszmarnie.

    z PL widziałem jeszcze zomowskie, ale też są brzydkie z wieeelką szybą
    na bocznych pokrętłach jak z kranu... ;)

    Tyle w temacie. Dzięki pozostaję, więc przy orzesz... ku... ;)

  • 10. Data: 2009-04-30 19:57:09
    Od: falco <m...@w...pl>

    Swiety Jimmie pisze:

    > Używam Rev'it Tribe, http://www.revit.eu/catalogue/ , str 114.
    > I jestem bardzo zadowolony.
    > W ofercie Modeki też coś podobnego widziałem.

    Dziękuję przejrzę sobie dokładnie po majówce, mam nadzieję, że też coś
    sobie wybiorę.