  • 61. Data: 2012-07-02 06:34:25
    Temat: Re: Karty paliwowe
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-06-28 23:41, Cavallino pisze:
    > Wymaganie od kogoś kto wrzucił w lokal setki tysięcy zł, więc powinien
    > żyć z zysku (bo inaczej inwestycja nie ma sensu), żeby wyręczał
    > pracownika którego pensja jest warta kilkaset czy tysiąc zł miesięcznie,
    > jest po prostu żałosne.
    >
    > Gdyby chciał pracować za ten tysiąc, to po jakiego miałby inwestować w
    > tym celu kilkadziesiąt razy więcej?
    > Zatrudniłby się na pompie i już.

    z ty, się w pełni zgadzam

    > Już nie wspominając o tym, że dostawcy stosują sobie inne ceny dla
    > różnych podmiotów.
    > Np. dla małego sklepu lub restauracji nie kupisz hurtowo Pepsi taniej
    > niż sprzedaje hipermarket W DETALU.

    ale na takiej stacji najczęściej cena>150% ceny marketowej. Rozumiem że
    franczyzodawca narzuca swoje ceny, ale bierze chyba tylko jakiś procent
    od utargu? ja w sklepie kupuję swoją wodę za 3,2zł a na stacji za 4,99...
    z resztą spotkałem jeden orlen z prawie normalnymi cenami produktów i
    zawsze najtańszym paliwem w okolicy (tańszym o 10-20gr/l - nie pamiętam
    dokładnie ile) - i nie sądzę żeby przynosił straty... ale rozumiem
    dlaczego w pozostałych jest drożej - jak bym wyłożył kilkaset tysięcy na
    taką stację to też bym chciał żeby mi się to zwróciło w kilka a nie
    kilkanaście lat...

    Lukasz

  • 62. Data: 2012-07-02 06:40:28
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-06-28 13:04, neoniusz pisze:
    > W dniu 28.06.2012 12:58, Iksiński pisze
    >
    > Wlasnie tak robie ;)

    i chce ci się tyle kombinować dla tych 30zł miesięcznie? nie masz
    lepszego zajęcia niż zapychanie sobie głowy koniecznością wykonania
    przelewu na 1500 co miesiąc czy 212,50 dziś na paliwo?

    Lukasz

  • 63. Data: 2012-07-02 08:14:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości grup

    > ale na takiej stacji najczęściej cena>150% ceny marketowej.

    Ale czego się tak dziwisz?
    Jak Pepsi proponuje stacji zakup w 120% ceny marketowej, to przy
    standardowej marży 30% właśnie tyle może wyjść.
    Niedawno Pepsi chciało mi przywieźć 1,5 napoje po 5 zł, czyli sprzedawać by
    je trzeba za ok. 6 zł.....

    Nie chodzi co prawda o stację benzynową, ale problem podobny.

  • 64. Data: 2012-07-02 08:18:45
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 02.07.2012 06:40, Lukasz pisze:

    > i chce ci się tyle kombinować dla tych 30zł miesięcznie? nie masz
    > lepszego zajęcia niż zapychanie sobie głowy koniecznością wykonania
    > przelewu na 1500 co miesiąc czy 212,50 dziś na paliwo?

    Zrobienie przelewu raz w tygodniu jakos nie jest dla mnie problemem i
    trwa kilkanascie sekund. Rozumiem, ze dla ciebie to jakas trudnosc.
    Gdyby taka czynnosc byla dla mnie "zapychaniem glowy" to jak nazwiesz
    fakt, ze mam kilkanascie kont w polskich bankach i za zadne nie place
    ani grosza? Ale rozumiem, niektorzy po prostu by tego nie ogarneli.

  • 65. Data: 2012-07-02 08:33:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Jul 2012 08:14:43 +0200, Cavallino napisał(a):
> [...]
    > je trzeba za ok. 6 zł.....
    > Nie chodzi co prawda o stację benzynową, ale problem podobny.

    A co - taki Orlen nie moze sie dogadac i uzyskac dobrej hurtowej ceny na
    Pepsi ?
    To niech sprzedaje Coce, az pepsico zmieknie :-)

    J.

  • 66. Data: 2012-07-02 08:39:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > A co - taki Orlen nie moze sie dogadac i uzyskac dobrej hurtowej ceny na
    > Pepsi ?

    Tego to nie wiem, ale pewnie stacja ma wyższą marżę niż zwykły sklep, bo
    koszty wyższe, a na sprzedaży paliwa czasem się nie zarabia, a wręcz dokłada
    (np. przed wyborami).

  • 67. Data: 2012-07-02 09:25:06
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > i chce ci się tyle kombinować dla tych 30zł miesięcznie?

    Parę lat temu zachciało mi się usiąść i policzyć, ile tak naprawdę tracę
    kasy na drobnych opłatach (przelewy, konto, abonamenty, itp.) lub ile
    mógłbym zarobić przy niewielkim zaangażowaniu. Wyszło mi, że są to kwoty w
    roku dochodzące do 1000zł, a za taką kasę już można sobie coś fajnego
    zafundować. Od tamtej pory chce mi się "kombinować"...

    nie masz
    > lepszego zajęcia niż zapychanie sobie głowy koniecznością wykonania
    > przelewu na 1500 co miesiąc

    Słyszałeś o stałych zleceniach? Ustawiasz raz i nie musisz więcej ręką
    dotykać.

    Ja rozumiem, że jak ktoś w miesiącu wykonuje 2 przelewy, to dodanie
    kolejnego do listy zwiększa pracochłonność o 50%, a na to już nie każdy może
    sobie pozwolić. ;-)

    Ja jednak przelewów wykonuję w miesiącu co najmniej kilkanaście, więc
    dodanie kolejnego to zwiększenie pracochłonności zaledwie o kilka procent, a
    to już mi się opłaca... ;-)

    > czy 212,50 dziś na paliwo?

    W poprzednim poście napisałem, że tak mi się bawić nie chce. Na koncie stale
    leży kilka stówek z przeznaczeniem na paliwo.

  • 68. Data: 2012-07-02 10:21:59
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-07-02 08:18, neoniusz pisze:
> [...]
    > fakt, ze mam kilkanascie kont w polskich bankach i za zadne nie place
    > ani grosza? Ale rozumiem, niektorzy po prostu by tego nie ogarneli.

    pewnie że nie chciałoby mi się kombinować za 30zł, tyle to więcej
    zapłacę jak będę autostradą leciał 200 zamiast 180km/h albo tankując w
    Opolu zamiast we Wrocławiu (różnica potrafi być 30gr na litrze co na
    całym baku da 18zł) - ale zdarza mi się tankować kilka razy w tygodniu
    czy też wyjeździć zbiornik w jeden dzień...
    Kilka kont też mam i za nie nie płacę, ale w zasadzie tylko dlatego że w
    jednym banku nie chcą dać limitu w koncie xzł, a np. na trzech kontach
    mogę mieć po 1/3x albo więcej...

    Lukasz

  • 69. Data: 2012-07-03 01:40:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Jul 2012 08:39:45 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Tego to nie wiem, ale pewnie stacja ma wyższą marżę niż zwykły sklep, bo
    > koszty wyższe, a na sprzedaży paliwa czasem się nie zarabia, a wręcz dokłada
    > (np. przed wyborami).

    Jakos tak sa stacje, ktore paliwo maja tanie, a sklepu wcale.
    To w koncu jak, z benzyny sie doklada do sprzedazy pepsi, czy odwrotnie ?

    A poza tym nie o to pytalem.

    J.

  • 70. Data: 2012-07-03 08:41:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > Jakos tak sa stacje, ktore paliwo maja tanie, a sklepu wcale.

    Jasne.
    Często jeszcze wodę w paliwie, zbiorniki sprzed 20 lat w gratisie.....
    Albo ich zadaniem jest naganianie klientów do marketu.

    > To w koncu jak, z benzyny sie doklada do sprzedazy pepsi, czy odwrotnie ?

    Nic się nie dokłada, chodzi o to, żeby na wszystkim coś tam jednak zarobić.
    No chyba że Tusk każe sprzedawać paliwo z marżą 1 gr, bo wybory idą.....
    Wtedy na paliwie na pewno nie zarobisz.