  • 11. Data: 2015-11-10 16:29:25
    Temat: Re: Karta sieciowa
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    Informacje od Animki dawkowane są bardzo szczątkowo, ale bawiąc się w detektywa,
    można wysnuć jakieś hipotezy.

    1. "W moim komputerze to nawet do CD-ROM trudno się dostać (pełno poskręcanych
    blach). Musiałam dokupić zewnętrzną nagrywarkę." Świadczyć to może, że jest to
    obudowa typu poziomy desktop i będzie wymagała karty PCI low profile (o krótszym tzw.
    śledziu). Niekiedy taki krótki śledź jest dodatkowym wyposażeniem, ale to trzeba przy
    zakupie sprawdzić.

    2. "Rzeczywista prędkość pobierania 76,24 Mb/s, prędkość wysyłania 18,98 Mb/s." Z
    oferty UPC wynika, że internet działa w trybie 250 Mb/s, czyli 250/20 Mb/s.
    Zintegrowany RealteK 100 Mb/s wysyłając bez trudu osiąga limit, gorzej radzi sobie z
    pobieraniem. Karta PCI 1 Gb/s mogłaby wiele pomóc, nawet po przejściu po okresie
    promocji w tryb 120 Gb/s.

    3. Udało mi się ustalić, że UPC dostarcza modem Compal CH6640E/CG6640E z WiFi i
    4-portowym switchem gigabitowym. Wizyta gościa z w miarę nowoczesnym laptopem
    pozwoliłaby wtedy na szybką wymianę danych.
    Instrukcja do modemu: http://www.ktech.no/CG6640E_User_Guide_English.pdf

    Jednym słowem, jeżeli tylko komp jest dostatecznie jary - tzn. posiada procesor z
    prawdziwymi dwoma rdzeniami (nie jakieś tam HT, czy Pentium D), to warto pomyśleć o
    karcie 1 Gb/s.

    Gdyby modem Compal miał WiFi 300 Mb/s (brak anten zwn. świadczy raczej o 150 Mb/s)
    jest jeszcze inne ciekawe rozwiązanie - zwn. karta USB 300 Mb/s:
    http://allegro.pl/karta-sieciowa-usb-tp-link-tl-wn82
    2n-300mb-s-wifi-i5703292040.html

  • 12. Data: 2015-11-10 19:47:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    TurboPascal wrote:

> [...]
    jest jeszcze inne ciekawe rozwiązanie - zwn. karta USB 300 Mb/s:

    Nie znam modelu Compal, ale brak anten zewnętrznych o niczym nie
    świadczy. Mam tu np. router bez anten zewnętrznych z WiFi a/b/G/N/ac do
    1300 Mbit/sek. To, czy anteny są sterczące, czy schowane za obudową nie
    ma żadnego znaczenia. Nawet te sterczące są oblane z wierzchu
    plastikiem, pewnie podobnej grubości co ścianka obudowy routera z
    antenami nie sterczącymi.

  • 13. Data: 2015-11-10 20:04:53
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-11-10 08:47, B.G pisze:

    > Nie jesteś oszukiwana, to Twój sprzęt nie wydala.

    Pewnie masz rację, tylko dziwię się, że nie dochodzi do 100 mb/sek

    > Czy nałogowo ściągasz duże pliki?

    Nie. Czasami przenoszę swoje własne.

    > Bo jeśli nie, to szkoda fatygi dla wymiany tej karty, strony tak samo
    > szybko będą Ci się otwierały na tej czy tamtej karcie.
    > Jedyny powód dla którego bym widział sens wymiany tej karty - to częste
    > sytuacje w których przenosisz pliki z tego komputera na inny lub
    > odwrotnie w obrębie własnego LAN-u.

    Dzięki.

    Oczywiście switch też trzeba mieć Gb.

    Mam modem Horizon. Wszystko w jednym:internet po kablu, Wi-fi, TV.
    Tylko nieszczęsna drukarka nie widzi tego Wifi i jest już nieprzydatna.
    Może się zepsuła.

    --
    animka

  • 14. Data: 2015-11-10 20:06:59
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-11-10 09:05, jureq pisze:

    > Nie bierzesz poprawki na animkę: jeśli trzeba użyć śrubokręta to znaczy,
    > że to nie jest proste.

    Skąd wiesz głąbie?

    --
    animka

  • 15. Data: 2015-11-10 20:28:26
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-11-10 10:13, Saiko Kila pisze:
    > Proces animka <a...@t...wp.pl> zwrócił błąd:
    >
    > Jeśli nie zarabiasz na przesyle, nie używasz platform sieciowych do
    > grania (*) czy oglądania filmów, to się nie opłaca. Ale czasem warto
    > zaszaleć ;)

    Może warto zaszaleć, ale mnie to nie bawi :-(
    Wolę oglądać w telewizorze.

    > A jak robisz test prędkości? Jakaś strona w rodzaju testmy.net czy
    > speedtest.net, czy lokalnie, między komputerami w jednej sieci? Bo
    > wartość wskazuje raczej na lokalne połączenie, widzi mi się, albo na
    > stronie operatora, co w sumie na jedno wychodzi. Prawdziwe testy robi
    > się z obcymi operatorami, bo na stykach są wąskie gardła.

    Wyszły mi takie:

    Wynik testu, 10.11.2015 20:16
    Pobieranie (download) (Wyższy jest lepszy)
    55,9 Mbit/s
    Ty
    Poland
    Świat
    Wysyłanie (upload) (Wyższy jest lepszy)
    19,7 Mbit/s
    http://www.predkosc.pl/result/20154449469-c6b8/

    A w UPC wyszło tak:

    73,51 Mb/s

    Prędkość wysyłania

    18,89 Mb/s

    > Tak przy okazji, jaka to płyta główna?

    Nie pamiętam.

    > *)mam na myśli serwisy w rodzaju Steama, gdzie się ściąga czasem
    > kilkadziesiąt gigabajtów w krótkim czasie.

    Raz chciałam coś ściągnąć to UPC chyba blokuje. Nie dało się ściągnąć na
    komputer.
    UPC mam dopiero ok. 1 m-ca.

    --
    animka

  • 16. Data: 2015-11-10 20:38:47
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-11-10 16:29, TurboPascal pisze:
> [...]
    > CH6640E/CG6640E z WiFi i 4-portowym switchem gigabitowym. Wizyta
    > gościa z w miarę nowoczesnym laptopem pozwoliłaby wtedy na szybką

    Ja mam modem HORIZON.

    > Jednym słowem, jeżeli tylko komp jest dostatecznie jary - tzn.
    > posiada procesor z prawdziwymi dwoma rdzeniami (nie jakieś tam HT,
    > czy Pentium D), to warto pomyśleć o karcie 1 Gb/s.

    Ma dwa rdzenie, komputer jary, nie narzekam chociaż on to nie nowość.

    > Gdyby modem Compal miał WiFi 300 Mb/s (brak anten zwn. świadczy
    > raczej o 150 Mb/s) jest jeszcze inne ciekawe rozwiązanie - zwn. karta
> [...]

    Niby fajna, ale nie 1GB i nie do Windows 8.1, czy Win.10.
    Ktoś mi powiedział, że karty na USB są mało wydajne i szkoda na to
    jakichkolwiek pieniędzy.

    --
    animka

  • 17. Data: 2015-11-10 20:39:22
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 10 Nov 2015 07:29:25 -0800 (PST), TurboPascal napisał(a):

    > Informacje od Animki dawkowane są bardzo szczątkowo, ale bawiąc się w
    > detektywa, można wysnuć jakieś hipotezy.
    (ciach...)

    W przypadku Animki to niejednokrotnie trzeba mieć jednocześnie umiejętności
    Sherlocka Holmesa, Culombo i detektywa Monka. :)

    Swoją drogą - choć z UPC swoje na pieńku miałem i troszku korespondencji
    przerobiłem - to jednak nie wpadłoby mi do łba czepiać się ich konsultantów,
    czy Jaśnie Pani aby na pewno ma sprzęt pozwalający te 250 Mbit
    przepustowości wykorzystać...

    Inną kwestią jest, że przy wystawianiu materiałów promocyjnych zachęcających
    do przejścia na łącze powyżej 100 Mbit to bardziej ogarnięty sprzedawca
    usługi wystawiłby jakiś materiał objaśniający pt. ,,sprawdź czy Twój komputer
    jest gotowy na nasze 250 Mbit". No ale do tego poziomu cywilizacji to
    jeszcze troszku nam zostało.

    [ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking. ]
    [ (Max Payne) ]

  • 18. Data: 2015-11-10 20:46:21
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-11-10 11:06, Poldek pisze:

    > Dla tych 20 Mbit/sek. różnicy w downloadzie (120 Mbit/sek. vs. 100
    > Mbit/sek.) to szkoda zawracania gitary.

    Dzięki.

    --
    animka

  • 19. Data: 2015-11-10 20:49:22
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 10 Nov 2015 20:06:59 +0100, animka napisał(a):

    > Skąd wiesz głąbie?

    Lektura Twoich postów od paru lat nie pozwala wyciągnąć innych wniosków.

    [ Wilson: Why do women always do that? (...) Create ridiculous standards ]
    [ that no human could meet, with your careers, with your kids. You got to ]
    [ be more like us men. ("House M.D. 5e13 Painless") ]

  • 20. Data: 2015-11-10 21:09:45
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

> [...]
    >
    > Wyszły mi takie:
    >
    > Wynik testu, 10.11.2015 20:16
    > Pobieranie (download) (Wyższy jest lepszy)

    Jeśli jest bardzo stara, to może nie mieć złącza na PCI-express, tylko
    na PCI na przykład. A wtedy 1 Gb i tak nie pójdzie (chyba takich nie
    robią na PCI). Albo możesz nie mieć wolnego PCI-express. Ja mam jeszcze
    taką płytę, że nawet nie wszystkie karty sieciowe na PCI chodzą, bo ma
    wersję bodajże 2.1, a karty (niektóre) wymagają 2.2. Zresztą PCI-express
    też nie są kompatybilne między wersjami 1.0x a 1.1 i 2.x. Biorąc pod
    uwagę takie kwiatki, model płyty jest ważny.

    > Raz chciałam coś ściągnąć to UPC chyba blokuje. Nie dało się ściągnąć na
    > komputer.
    > UPC mam dopiero ok. 1 m-ca.

    Ja bym na Twoim miejscu sobie darował kartę i większą prędkość. Tylko
    oczywiście bym też nie płacił ekstra, bo by nie było za co.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.