  • 1. Data: 2011-06-29 20:17:11
    Temat: Karta pamięci
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    Sytuacja wygląda tak, - bawiłem się dużymi plikami, takimi po kilka GB.
    No i telefon przestał widzieć kartę pamięci, tzn. - widzi ale nie czyta.
    Kartę sformatowałem w kompie i wtedy telefon ją czyta. Ponownie
    sformatowałem ją w telefonie i umieściłem na niej kilka programów, no i
    telefon jej znowu nie rozpoznaje. Ponowny format i widzę że w telefon
    czyta karty której zawartość nie przekracza 100 MB. - Na pożyczonej
    karcie tak samo. Co może być przyczyną takiego zachowania? Telefon to
    Samsung Monte.

  • 2. Data: 2011-06-29 20:35:23
    Temat: Re: Karta pamięci
    Od: Lebowski <lebowski@*****.net>

    W dniu 2011-06-29 22:17, jadryś pisze:

> [...]
    > czyta karty której zawartość nie przekracza 100 MB. - Na pożyczonej
    > karcie tak samo. Co może być przyczyną takiego zachowania? Telefon to

    Rozmiar obslugiwanych plikow zwiazany jest z rozmiarem jednostki
    alokacji, a ta z kolei z systemem plikow (fat, ntfs).
    Po to wlasnie wprowadzono ntfs, bo fat nie radzil sobie z obsluga duzych
    plikow, a to wlasnie usilujesz zrobic na tym telefonie.
    Jedyne co mi przychodzi do glowy, to musialbys uzyc jakiejs starszej
    wersji np. PartitionMagic i sformatowac karte na mozlwie najmniejszy
    rozmiar jednostki alokacji lub nawet na fat16 (fat, nie fat32)), na co
    juz nie za bardzo pozwalaja obecnie uzywane systemy przy duzych pamieciach.

  • 3. Data: 2011-06-30 10:23:00
    Od: boxfish <c...@g...pl>

> [...]
    > czyta karty której zawartość nie przekracza 100 MB. - Na pożyczonej
    > karcie tak samo. Co może być przyczyną takiego zachowania? Telefon to

    A jaki system plików ?

  • 4. Data: 2011-06-30 14:00:39
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-06-30 12:23, boxfish pisze:

    > A jaki system plików ?

    Telefon standardowo formatuje w FAT-32. Ja próbowałem i innych formatów.
    Niestety tu chyba nie w formatowaniu leży problem.Przez parę miesięcy
    wszystko chodziło dobrze pod FAT-32...

  • 5. Data: 2011-06-30 14:01:35
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-06-29 22:35, Lebowski pisze:

> [...]
    > rozmiar jednostki alokacji lub nawet na fat16 (fat, nie fat32)), na co
    > juz nie za bardzo pozwalaja obecnie uzywane systemy przy duzych

    No nic to nie pomogło, Próbowałem juz wszystkiego, - nawet formatu w
    linuksowych wersjach plików. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - nie chodzi
    tu o wielkość pliku, - np. telefon bez problemu widzi i czyta kartę z
    filmem o rozmiarze 600 MB. Problem powstaje gdy jest wiele plików, np.
    jakiś program do zainstalowania. Już nie wiem co mógłbym jeszcze zrobić.

    A wracając do systemów plików - z tymi programami to nawet sobie nie
    radził Windows XP ze swoim ntfs. Były to mapki google. Są to dziesiątki
    tysięcy małych plików. - Dość powiedzieć że przeniesienie takiego
    folderu 1,5 GB z tymi mapkami do kosza zajmowało xp-kowi prawie 2
    godziny. A kopiowanie prawie 5 godz. Nadmienię że praca odbywała się
    na nowym kompie z 2-u rdzeniowym procesorem.. A o dziwo - na telefonie
    początkowo to chodziło nawet dość płynnie.
    Ciekawostka - Linuksowi praca z tymi plikami zajmowała minuty a nie
    godziny jak Windowsowi.

  • 6. Data: 2011-06-30 20:20:55
    Od: Lebowski <lebowski@*****.net>

    W dniu 2011-06-30 16:01, jadryś pisze:

> [...]
    > początkowo to chodziło nawet dość płynnie.
    > Ciekawostka - Linuksowi praca z tymi plikami zajmowała minuty a nie

    Nie wiem jakim programem formatowales, ale tak jak wspominalem,
    wszystkie nowsze programy i systemy rozmiar jednostki alokacji dobieraja
    automatycznie do wielkosci pamieci formatowanej i przy fat32 pow. 4GB
    odczyt moze byc juz problematyczny.
    Do formatowania duzych kart pamieci uzywam czasem jeszcze apartu Canona.
    Jak on sformatuje mi karte to nie ma bata, zeby gdzies nie dzialala jak
    trzeba.
    Natomiast problem z duza iloscia plikow moze wskazywac na problem z
    tablica alokacji plikow. Zrobila sie ona tak duza, ze firmware aparatu
    juz jej nie moze dzwignac? Albo poszlo cos nie tak przy zapisie i plik z
    ta tablica ma jeszcze troche miejsca na nadpisanie do limitu swojej
    objetosci, a powyzej tego limitu nie zapisuje juz alokacji plikow?
    Wtedy pomoze juz chyba tylko format telefonu i wgranie wszytkich
    fabrycznych ustawien od nowa.

  • 7. Data: 2011-07-01 10:40:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lebowski" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Po to wlasnie wprowadzono ntfs, bo fat nie radzil sobie z obsluga
    >duzych plikow, a to wlasnie usilujesz zrobic na tym telefonie.

    Malo prawdopodobne. Nagrywa duzy plik i format kary automagicznie
    zmienia mu sie z FAT32 na NTFS ?
    Bo jak rozumiem po drugim formacie karte widzi, dopiero po wgraniu
    duzych plikow telefon glupieje.

    FAT32 pozwala do 4mld blokow, co starczy na grube TB.

    IMO - trzeba szukac problemu gdzie indziej - moze system ma jakies
    limity i faktycznie trzeba inny blok alokacji, moze to problem
    SD/SDHC, moze oszukana karta o znacznie mniejszej pojemnosci, moze
    telefon nie akceptuje polskich znakow w nazwach ...

    J.

  • 8. Data: 2011-07-01 11:20:40
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-06-30 22:20, Lebowski pisze:

> [...]
    > objetosci, a powyzej tego limitu nie zapisuje juz alokacji plikow?
    > Wtedy pomoze juz chyba tylko format telefonu i wgranie wszytkich

    Formatowałem pod Linuksem, ma on dość zaawansowany menażer dyskowy, np.
    formatowanie FAT ma dodatkowo kilka rożnych opcji - fat12, 16, 32.
    Wypróbowałem wszystkie dostępne opcje.

    Moja karta ma 4 GB pojemności, - zajęte było nawet nie 50 %. A telefon
    obsługuje karty do 16 GB. Więc tu chyba nie chodzi o format, bo na
    sformatowaną kartę w rożnych dostępnych opcjach pod Linuksem, Windowsem
    czy wreszcie własnym menażerem telefonu, - mogę wrzucać pojedyńcze
    fotki, piosenki czy filmiki (wielkość tych plików nie ma znaczenia) i
    nie ma z tym żadnego problemu.. Natomiast problem pojawia się gdy chcę
    zainstalować jakiś program, - np. - We-trawel, ma on tylko niecałe 8 MB
    ale składa się z wielu plików. Gdy taki program skopiuję na kartę, to
    telefon zaraz przestaje ją widzieć. I tak samo z innymi wieloplikowymi
    programami.

    No i tu jest chyba pies pogrzebany... Chodzi o tą alokację plików.
    Pewnie niezbyt umiejętnie sie z tym obchodziłem. To doinstalowywanie
    kolejnych warstw mapek google być może spowodowało błąd.

    Czy formatowanie telefonu to jakaś skomplikowana operacja? Czy
    kompletny laik w tych sprawach dałby sobie z tym radę?

  • 9. Data: 2011-07-01 16:00:20
    Od: Lebowski <lebowski@*****.net>

    W dniu 2011-07-01 12:40, J.F pisze:
    > Użytkownik "Lebowski" napisał w wiadomości grup

    > Malo prawdopodobne. Nagrywa duzy plik i format kary automagicznie
    > zmienia mu sie z FAT32 na NTFS ?

    Raczej wklada duza karte i automatycznie system formatuje ja na duze
    jednostki alokacji.

    > Bo jak rozumiem po drugim formacie karte widzi, dopiero po wgraniu
    > duzych plikow telefon glupieje.

    Bo pewnie 'myli sie' jemu rozmiar zapisanego sektora z niezapisanym z
    powodu ich romiaru.

    > FAT32 pozwala do 4mld blokow, co starczy na grube TB.

    Pozwala na wieksza ilosc blokow tylko ze do czasu, a potem sa wlasnie
    przygody jak podobna do tej.

  • 10. Data: 2011-07-01 16:07:51
    Od: Lebowski <lebowski@*****.net>

    W dniu 2011-07-01 13:20, jadryś pisze:

> [...]
    >
    > Czy formatowanie telefonu to jakaś skomplikowana operacja? Czy kompletny
    > laik w tych sprawach dałby sobie z tym radę?

    W tych ktorych ja uzywalem przez ostatnie kilka lat, to nie byl problem,
    ale potrzebne bylo do tego oprogramowanie do komputera, ktore producent
    dostarczal wraz z telefonem lub scianiete z jego strony.
    Przed formatowaniem warto zrobic sobie kopie telefonow, adresow itp.
    poniewaz formatowanie calkowicie usuwa i wgrywa na nowo caly firmware
    telefonu, jakby sie go pierwszy raz uruchomilo.
    W moim obecnym telefonie juz 3 krotnie musialem tak zrobic, wlasnie z
    powodu testowania nowych programow.