  • 1. Data: 2009-12-01 07:55:26
    Temat: Karta dźwiękowa z dobrym MIDI
    Od: Servant <f...@r...cy>

    Witam
    Planuję zakup karty dźwiękowej z dobrym bankiem MIDI. Co polecacie?

    --
    Servant

  • 2. Data: 2009-12-01 10:43:41
    Temat: Re: Karta dźwiękowa z dobrym MIDI
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@r...o2.pl>

    Servant pisze:
    > Witam
    > Planuję zakup karty dźwiękowej z dobrym bankiem MIDI. Co polecacie?

    Uwaga, głupie pytanie: to jeszcze takie robią?

    --
    bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser
    szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo

  • 3. Data: 2009-12-02 08:33:36
    Od: "Darkac" <d...@w...pl>

    Użytkownik "BrunoN Bluthgeld" <b...@r...o2.pl> napisał w
    wiadomości news:hf2slr$jok$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Uwaga, głupie pytanie: to jeszcze takie robią?

    Wydaje mi się, że ostatnią uniwersalną kartą dźwiękową ze sprzętowym
    samplerem był już nie produkowany SoundBlaster Audigy2 ZS. Pracuje z
    wymiennymi bankami brzmień SF2 i SBK tak jak SB AWE32 i Live. Czyli
    brzmienie zależy od jakości banku. Banków SF2 jest w Internecie od groma.
    Trzeba tylko trochę czasu żeby wypróbować który spełnia wymagania. Są też
    edytory pozwalające na poprawianie lub tworzenie własnych banków.

  • 4. Data: 2009-12-03 19:11:12
    Od: Servant <f...@r...cy>

    "Darkac" <d...@w...pl> napisał(a) w wiadomosci do grupy
    dyskusyjnej

    > Wydaje mi się, że ostatnią uniwersalną kartą dźwiękową ze
    > sprzętowym samplerem był już nie produkowany SoundBlaster Audigy2
    > ZS.

    Tak właśnie myślałem, że na tym SB zakończą się moje poszukiwania.

    > Pracuje z
    > wymiennymi bankami brzmień SF2 i SBK tak jak SB AWE32 i Live.
    > Czyli brzmienie zależy od jakości banku.

    Znasz może jakieś inne (nieprofesjonalne) karty, które współpracują
    z bankami SF2?

    > Banków SF2 jest w Internecie od groma.
    > Trzeba tylko trochę czasu żeby wypróbować który spełnia wymagania

    Zdaje się, że dużo zależy też od przetworników AC i CA w samej karcie.
    Coś mi się obiło, że Audigy 2 ma dość dobre przetworniki...

    Zatem, pozostaje Allegro czy inny "szmirbej".
    Dzieki.

    Servant

  • 5. Data: 2009-12-04 08:39:11
    Od: "Darkac" <d...@w...pl>

    Z moich doświadczeń wynikia że tzw. jakość przetworników, złocone końcówki i
    podobne zaklęcia to jest dobre dla "audiofili". Karta SB AWE32 którą kiedyś
    stosowałem z tymi samymi bankami SF2 nie brzmiała zauważalnie gorzej. Może
    tylko trochę bardziej szumiała. Dla mnie najważniejsze jest w jakim stopniu
    instrument w banku SF2 przypomina prawdziwy instrument. A z tym bywa różnie.
    Jeśli chodzi o banki General MIDI to czasem bywa że pianino jest bardzo
    dobre, ale trąbka do bani, a w innym oba są bardzo dobre ale za to organy i
    gitara brzmią kiepsko. Mając trochę czasu można spróbować stworzyć własny
    bank grupując razem dobre instrumenty z różnych banków.
    Na pewno fabryczny bank który dostaje się z kartą SB jest kiepski. Nie wiem
    jakiej jakości są banki które oferowane są komercyjnie, bo korzystałem tylko
    z tych które można ściągnąć za darmo z Internetu. Ale są wyraźnie lepsze.

  • 6. Data: 2009-12-08 11:54:38
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jak nie ma kart z bankami wspolczesnych, to czego sie teraz uzywa?
    Wszystko mieli komp z pamieci operacyjnej? Wyrabia sie? jest lepiej?
    Tak z ciekawosci pytam, bo wypadlem z obieku dawno temu.
    Marx

  • 7. Data: 2009-12-08 12:52:02
    Od: "Darkac" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wszystko mieli komp z pamieci operacyjnej? Wyrabia sie? jest lepiej?
    > Tak z ciekawosci pytam, bo wypadlem z obieku dawno temu.

    Też chyba wypadłem z obiegu i może też się czegoś dowiem.
    A na razie moje spostrzeżenia są takie, że karty dźwiękowe uległy
    definitywnemu podziałowi na karty dla graczy i oglądaczy filmów, oraz
    wyspecjalizowane muzyczne samplery, np EMU. W tych pierwszych ważne jest
    żeby było wyjście na 20 oddzielnych kanałów, złocone styki, wyjścia i
    wejścia cyfrowe i nikomu nie przydatne Wirefire. Nie ważne że chyba nikt z
    tego nie korzysta i przyłączane są do nich zazwyczaj tandetne aktywne
    głośniczki w malutkich plastikowych obudowach. Im więcej wyjść tym lepiej.
    Brak sprzętowego MIDI nikomu nie przeszkadza.
    Te drugie są zabójczo drogie i obsługiwane tylko przez nieliczne
    profesjonalne i też drogie programy. Żeby się nauczyć ich używać trzeba
    porzucić rodzinę i spędzać długie zimowe wieczory przy ich rozgryzaniu.
    Banki brzmień też nie są darmowe. Więc to raczej dla zawodowego studia
    nagraniowego.
    Dla muzyków amatorów chyba nie ma obecnie oferty.
    Jeśli chodzi o tzw. programowe wirtualne syntezatory czy banki brzmień,
    jakieś ASIO czy VST, to nie wiem czy robię coś źle, ale może jest to do
    przyjęcia kiedy chcemy odegrać jakiś plik MIDI z komputera czy sekwencera,
    ale jeśli spróbujemy zagrać coś na żywo z podłączonego przez MIDI
    instrumentu, to boleśnie zetkniemy się ze zjawiskiem zwanym latencją. Nie
    mam zabytkowo wolnego komputera ale nigdy nie udało mi się spotkać
    programowego modułu dźwiękowego, którego opóźnienia nie dałoby się zauważyć,
    a to jest dyskwalifikujące zupełnie. Grając trochę szybciej, dźwięk jest do
    tyłu o np. dwie nuty w stosunku do palców. Porażka. To pewnie nie
    przeszkadza "muzykom' którzy raczej programują muzykę niż ją grają, a takich
    jest całkiem sporo zgodnie z dzisiejszą modą młodzieżową.
    Wypieprzyłem z komputera wszystko co ma coś wspólnego z VST i używam
    sprzętowego samplera na karcie SB Audigy2 ZS.

  • 8. Data: 2010-01-29 10:37:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Servant pisze:
    > Planuję zakup karty dźwiękowej z dobrym bankiem MIDI. Co polecacie?

    Po co?

    Jeżeli ktoś się zajmuje muzyką, to raczej kupuje interfejs MIDI
    (na przykład na USB) i zewnętrzny moduł brzmieniowy sterowany
    przez MIDI lub wręcz cały keyboard. A do "amatorszczyzny" powi-
    nien wystarczyć programowy odtwarzacz z bankiem sampli.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2010-01-29 14:34:11
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Radosław Sokół wrote:
> [...]

    Swego czasu wszystkie karty Sound Blaster Live! miały możliwość
    załadowania soundfontów http://en.wikipedia.org/wiki/SoundFont. W
    internecie można znaleźć darmowe oraz płatne banki brzmień.
    http://www.soundblaster.com/soundfont/
    http://soundfonts.homemusician.net/

    g.

  • 10. Data: 2010-02-10 10:49:02
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    geyb pisze:
    > Swego czasu wszystkie karty Sound Blaster Live! miały możliwość
    > załadowania soundfontów http://en.wikipedia.org/wiki/SoundFont. W

    Swego czasu. Dzisiaj już się takich funkcji nie wprowadza i
    jest ku temu jakiś powód, prawda? :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |