  • 21. Data: 2011-06-10 07:37:44
    Temat: Re: Karta WiFi
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-06-10, o godz. 07:27:24
    Borneq <b...@a...hidden.pl> napisał(a):

    > Czyli gdy chcę używać Linuxa pod VirtualBoxa to muszę kupić Wifi pod
    > USB?

    Nie. Raczej tak: jak chcesz używać fizycznej karty WiFi po
    wirtualizowaną jedną ze specjalizowanych dystrybucji Linuxa to musisz
    mieć kartę pod USB. Jeśli nie musisz ze zwirtualizowanej maszyny mieć
    dostępu fizycznego do karty - bo wystarczy np. karta emulowana dla
    systemu wirtualnego - to może być dowolna bo połączenie z siecią i tak
    nawiązuje system-gospodarz. Backtrack to dość specyficzna dystrybucja
    używana do wardrivingu i jeśli nie interesują Cię te zagadnienia to
    złącze karty WiFi jest właściwie obojętne.

    Zdrówko

  • 22. Data: 2011-06-10 08:48:10
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia 9 Jun 2011 15:15:02 +0200, januszek napisał(a):

    > Z moich doświadczeń wynika, że DrayTek Vigor N61 (usb) bije na głowę
    > karty PCI... ;)

    LOL, karta za 150-200 zl.
    Zgadzam sie ze bije na glowe - Draytek to juz wlasciwie profesjonalne
    rozwiazania, ale duzo drozsze. Natomiast ja wyraznie pisalem - bo pytajacy
    to zaznaczal - o segmencie tanich kart, czyli za kilkadziesiat zlotych.

    --
    Mark

  • 23. Data: 2011-06-10 08:51:51
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 10 Jun 2011 07:54:49 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > A nie lepiej kupić parę metrów skrętki i pociągnąć kabel?
    > Nawet licząc z nabyciem zaciskarki wyjdzie taniej.

    No chyba sobie zartujesz ze z zaciskarka wyjdzie taniej.
    Poza tym - skoro pytajacy zadaje takie wlasnie pytania - to w takim razie
    kto mu ten kabel zrobi, bo sadze ze sam nie bedzie znal kolejnosci par w
    kablu.

    --
    Mark

  • 24. Data: 2011-06-10 08:53:34
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Czyli gdy chcę używać Linuxa pod VirtualBoxa to muszę kupić Wifi pod USB?
    > Dobrze że mój komputer ma dużo wejść, bo i dysk USB i mysz, klawiatura
    > oraz drukarka, wszystko pod USB.

    Zalezy co chcesz:

    - jesli chcesz snifowac wlan, lamac wep, itd., to musi byc na USB

    - jesli na wirtualce (gosc) chcesz miec tylko polaczenie sieciowe z hostem,
    to niewazne jest co bedziesz mial na hoscie,
    bo na wirtualce i tak bedziesz mial wirtualna karte sieciowa,
    ktora mozesz polaczyc sie z jakakolwiek sieciowka na hoscie
    w dowolny sposob (nat, bridge, itd.)

  • 25. Data: 2011-06-10 08:54:32
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A czy może być

    ...a nie lepiej cos z podstawka?
    np.:

    TL-WN722NC 150Mbps High Gain Wireless USB Adapter
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=TL-
    WN722NC

    ew.:
    TL-WN721NC 150Mbps Wireless N USB Adapter

    ew. jak masz router 300Mbps:
    TL-WN821NC 300Mbps Wireless N USB Adapter
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=TL-
    WN821NC

  • 26. Data: 2011-06-10 09:04:13
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Co można jednocześnie na obie karty?

    Pewnie mu chodzilo o to, zeby tak ustawic metryki
    i tabele routingu, zeby na wp wchodzic po kablu
    a na redtube przez wlan.

    Nie pytaj czy ma to sesn :)

  • 27. Data: 2011-06-10 09:06:11
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A nie lepiej kupić parę metrów skrętki i pociągnąć kabel?
    > Nawet licząc z nabyciem zaciskarki wyjdzie taniej.

    Nie uwzgledniles dwoch czynnikow,
    na ktore czesto ludzie zwracaja uwage (poza kosztem):
    - czas, ktory czesto jest najcenniejszy
    - estetyka / wyglad rozwiazania - tu bym mogl napisac elaborat :)

  • 28. Data: 2011-06-10 09:24:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Remek" isru9q$688$...@i...gazeta.pl

    > Co można jednocześnie na obie karty?

    Połączyć komputer z resztą świata (tutaj -- z APkiem) dwiema kartami
    naraz. Co więcej -- łączność będzie realizowana jednocześnie dwiema
    kartami. Czy ma to sens? W każdej chwili można softowo czy hardowo
    odłączyć którąś z kart. Rozumiem, że pytający chce mieć jednocześnie
    i dostęp do netu, i możliwość potestowania nowego połączenia -- po WiFi.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2011-06-10 09:31:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Q" issmnk$2pc$...@n...task.gda.pl

    > Nie uwzgledniles dwoch czynnikow,
    > na ktore czesto ludzie zwracaja uwage (poza kosztem):
    > - czas, ktory czesto jest najcenniejszy
    > - estetyka / wyglad rozwiazania - tu bym mogl napisac elaborat :)

    Wyjdzie drożej. :) Kablowanie ma sens tam, gdzie nie można dać
    łącza WiFi. Na przykład bramki VoIPowe czy telewizory warto tak
    łączyć.

    Czas, estetyka, wygoda, cena, a nawet stabilność -- gdy po
    mieszkaniu biega 300 metrów skrętki... Gdyby jeszcze każde
    urządzenie z RJ45 miało także huba -- łączę TV z netem via
    drut a do TV łączę kolejne urządzenia... Ale jest inaczej.
    Z APka trzeba ciągnąć oddzielne przewody do każdego urządzenia,
    choćby wszystkie te urządzenia były ustawione jedno za drugim...

    -=-

    Poza drutami skrętnymi ;) jest też PLC. Mało drutów dodatkowych,
    ale też kosztuje. Są PLC z WiFi. :) Chyba warto i o tym pamiętać. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2011-06-10 09:38:25
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 10-06-2011 10:51, Mark rzecze:

    > No chyba sobie zartujesz ze z zaciskarka wyjdzie taniej.

    Tak, żartuję. Właśnie w ramach żartu sam sobie tak
    zrobiłem, jak stacjonarka poszła do pokoju dziecka.

    Zaciskarka kosztuje kilka złotych (ja wydałem całe 10),
    kabel 0,50 do 1 zł za metr (zależy, ile się chce kupić,
    a i taniej można znaleźć).

    Nie wiadomo, ile jest do tego drugiego pokoju,
    ale koszt całkowity powinien się zamknąć zwalającą z nóg
    kwotą 30 zł. Jak zaciskarka za droga- zawsze można pożyczyć.

    Fakt, jakieś badziewie za 15 zł na USB się kupi.
    Ale kabel to kabel- stabilność, prędkość.
    Co prawda nie wiadomo jakie to ściany (ale to argument
    obosieczny: przez gruby żelbet się trudniej przewiercić...
    i trudniej się przebić sygnałowi), czy i jakie listwy
    gdzie możnaby kabel schować itp.

    Ale nie uważam tego za jedynie słuszne rozwiązanie-
    piszę jeno, że warto to rozważyć.

    > Poza tym - skoro pytajacy zadaje takie wlasnie pytania - to w takim razie
    > kto mu ten kabel zrobi, bo sadze ze sam nie bedzie znal kolejnosci par w
    > kablu.

    Ja też nie pamiętałem kolejności. Znalezienie tego w wyszukiwarce
    zajęło mi 30 sekund.

    --
    Dominik (& kąpany)