  • 1. Data: 2010-10-04 15:30:15
    Temat: Kanały w HD ?
    Od: "Darek" <a...@p...gazeta.pl>

    Orientuje sie ktoś od czego zalezy zestaw kanałów HD proponowanych przez
    platformy i kablówki a konkretnie dostepność danego kanału w HD, kto wybiera
    czy dany kanał bedzie w HD itd.. Zauważyłem ze wiekszosc kanałów w HD jest
    ta sama i różnią sie tylko ilością lub samymi programami.

  • 2. Data: 2010-10-04 15:42:54
    Temat: Re: Kanały w HD ?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Orientuje sie ktoś od czego zalezy zestaw kanałów HD
    > proponowanych przez
    > platformy i kablówki a konkretnie dostepność danego kanału
    > w HD

    Od widzimisię operatora, ale też od konkretnej umowy między
    operatorem TVK a nadawcą programu.

    > kto wybiera czy dany kanał bedzie w HD itd..

    Kanał nadawany z satelity w HD będzie po prostu w HD. Jaki
    sens ma robienie z niego "nieHD"? Czasem są od tego wyjątki,
    ale tylko jeśli dany kanał wpuszcza się w analog. Ja np. w
    swojej sieci w analogu puszczam jeden program HD (oczywiście
    jako SD), ale to na podstawie wyjątkowego zezwolenia nadawcy
    :-).

    > Zauważyłem ze wiekszosc kanałów w HD jest
    > ta sama i różnią sie tylko ilością lub samymi programami.

    Napisz jaśniej, bo nie kumam ;-). Jeśli różnią się
    programami to chyba nie są już takie same? Ale może się nie
    znam ;-)

  • 3. Data: 2010-10-04 20:29:08
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-10-04 17:30, Darek pisze:
    > Orientuje sie ktoś od czego zalezy zestaw kanałów HD proponowanych przez
    > platformy i kablówki a konkretnie dostepność danego kanału w HD, kto
    > wybiera
    > czy dany kanał bedzie w HD itd..

    Zadzwoń i zapytaj, może dyrektor programowy, może dyrektor operacyjny,
    może żona prezesa ....

    >Zauważyłem ze wiekszosc kanałów w HD jest
    > ta sama i różnią sie tylko ilością lub samymi programami.

    Trzy razy to wysyłałeś i 3 razy trudno zrozumieć

  • 4. Data: 2010-10-05 07:28:06
    Od: "Darek" <a...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "boxfish" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zadzwoń i zapytaj, może dyrektor programowy, może dyrektor operacyjny,
    > może żona prezesa ....

    > Trzy razy to wysyłałeś i 3 razy trudno zrozumieć

    Dwa razy przez pomyłke, zdarza sie :) a czego nie rozumiesz :)

  • 5. Data: 2010-10-05 08:42:45
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-10-05 09:28, Darek pisze:

> [...]

    tego

  • 6. Data: 2010-10-05 09:01:33
    Od: "Darek" <a...@p...gazeta.pl>

    > tego

    Że na platformach lub kablówkach przeważnie są te same kanały w HD + ok. 4
    nowe kanały które inne platformy czy kablówki nie mają.

  • 7. Data: 2010-10-05 09:35:32
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-10-05 11:01, Darek pisze:

    > Że na platformach lub kablówkach przeważnie są te same kanały w HD + ok.
    > 4 nowe kanały które inne platformy czy kablówki nie mają.

    No i co w tym dziwnego ? że np Polsat produkuje Polsat sport hd
    wyłącznie dla swoich abonentów a canal + hd dla swoich ?

    czy iinym są produkty kupowane jak np NG czy Animal Planet, może je
    kupić każdy (pomijając jakieś wyłączności na krótki czas)

  • 8. Data: 2010-10-05 09:40:43
    Od: PaPi <...@...3>

    > No i co w tym dziwnego ? że np Polsat produkuje Polsat sport hd
    > wyłącznie dla swoich abonentów a canal + hd dla swoich ?

    Nie tylko dla swoich abonentow.
    Abonenci UPC, Vectry i jeszcze kilku innych kablowek maja i Polsat sport
    HD i Canal + HD.
    Moze zwyczajnie platformy cyfrowe nie chca/nie moga/nie oplaca im sie
    kupowac programow konkurencyjnych platform cyfrowych ?

    > czy iinym są produkty kupowane jak np NG czy Animal Planet, może je
    > kupić każdy (pomijając jakieś wyłączności na krótki czas)

    W takim wypadku dlaczego n-ka nie ma normalnego NG czy NG HD a ma
    okrojony NG Wild ?

  • 9. Data: 2010-10-05 10:12:19
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-10-05 11:40, PaPi pisze:

> [...]
    > Moze zwyczajnie platformy cyfrowe nie chca/nie moga/nie oplaca im sie
    > kupowac programow konkurencyjnych platform cyfrowych ?

    To miałem na myśli, masz polsat sport hd jak masz paczkę polsatu i masz
    canal + hd jak masz paczkę canal+ a między sobą się nie wymieniają bo
    produktem jest cała paczka.

    > W takim wypadku dlaczego n-ka nie ma normalnego NG czy NG HD a ma
    > okrojony NG Wild ?

    napisałem wyżej - czasowa wyłączność

  • 10. Data: 2010-10-09 04:48:33
    Od: Brooks <x...@j...pl>

    On Oct 4, 4:30 pm, "Darek" <a...@p...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > czy dany kanał bedzie w HD itd.. Zauważyłem ze wiekszosc kanałów w HD jest
    > ta sama i różnią sie tylko ilością lub samymi programami.

    Na rynku telewizji sa opratorzy tv-sat oraz tv-kablowych sa równiez
    dystrybutorzy kontentu. Wszyscy oni zyja z pieniedzy, które zarabiaja
    na szarych obywatelach (platnikach tzw. abonamentu rtv oraz
    ewentualnie dobrowolnego abonamentu na rzecz wybranego operatora).
    Dodatkowo pieniadze plyna strumieniem z reklam. Rynek reklam jest tak
    wielki jak sobie mozemy wyobrazic tort, który w latach
    dziewiedziesiatych dotyczyl kilku raptem kanalów dostepnych w jezyku
    polskim. To albo tort jest teraz bardzo duzy albo podzielono go na
    bardzo malutkie kawalki.

    W walce o widza siega sie po nowe technologie. Skoro nie wystarczy juz
    DVD i powstal Blu-ray to podobnie operatorzy próbuja przyciagnac
    widzów lepsza jakoscia obrazu.
    Dla mnie samo wprowadzenie przekazu droga cyfrowa powinno wyrównac
    szanse odbiorcom. A jednak wyscig idzie dalej po HD nastanie era 3D i
    nie wiadomo czego jeszcze.

    Przy tym próbuje sie to upchac wszystko maksymalnie oszczedzjac
    zasoby. A zapomniano o napisach, oryginalnej sciezce dzwiekowej. A
    funkcjonuje to np. w Wielkiej brytanii z tym, ze oryginalna sciezka
    dzwiekowa jest w jezyku angielskim w 100%. Ale napisów mozemy im
    jedynie zazdroscic.
    Wracajac do "nowych technologii" oszukuje sie widzów sprzedajac cos
    jakby to nie nazwac quasi-HD.
    Przykre to ale HD to raczej trend,moda anizeli chec odwzorowania Blu-
    ray.
    Jakis czas temu w ramach testów mozna bylo zobaczyc National Geografic
    Wild HD, który zajmowal 12 albo 13 Mbps. A ile poswieca sie na ten
    kanal dostepny u operatora 'n'?
    Pasmo, które sie tak strasznie okraja zalezy od ilosci
    wydzierzawionych transponderów satelitarnych oraz ilosci kanalów które
    trzeba na tych transponderach upchnac.
    Próbujac obrac kompromis miedzy iloscia róznych kanalow a jakoscia
    obrazu. Pewnie sa równiez wymogi dystrybutora o minimalnej jakosci z
    jaka kanal musi byc dystrybuowany do odbiorcy koncowego.
    Zestaw kanalów zalezy od umow operatorow z dystrybutorami. Kanaly moga
    byc na wylacznosc, z jakimis klauzulami, caly sztab prawników nad tym
    lamie glowy.
    Np. National Geografic przez dlugi czas byl na wylacznosc jednego
    operatora tv-sat. Ale w zamian za wylacznosc nie wprowadzano np.
    konkurencyjnego Viasatu (domysly autora). Az pojawilo sie NG Wild i
    trafilo do szerszej publicznosci.
    Np. kanaly HBO nie mogly byc w jakims tam podstawowym pakiecie bo to
    kanaly premium.
    Uczciwie podchodzac do wprowadzania kanalów HD powinny przekazywac
    material wyprodukowany w wysokiej rozdzielczosci. Dzieje sie
    przeróznie. Dzis moga to byc duble np. Polsat, TVN jutro moga to byc
    kanaly z inna ramówka jak robi TVP, NG. Przeciez nikt nie narzuca
    komukolwiek zasad powstawania kanalów HD. Moga to byc programy z
    filmami upscalowanymi do wysokiej rozdzielczosci (Filmbox). Co prawda
    mamy wolny rynek, który powinien nieuczciwosc skutecznie wykluczyc a
    jednak tak sie nie dzieje. Polsat zrezygnowl np. z TV1000 na rzecz
    wspomnianego Filmboxu. Chyba widzów chcieli oszukac ale czy tez
    odejdzie ktos z powodu TV1000? Gdzie wogóle dostepne sa te kanaly
    dystrybuowane przez Viasat World (tv1000)?
    Wprowadza sie tak dluzo niepotrzebnych komplikacji jesli chodzi o
    dostep kanalów. Dystybutorzy maja jakies minima po 100, 500 gniazdek,
    kodowanie.
    Gdyby tak mozna bylo wykupic bez posrednicta operatora interesujacy
    nas kanal i to w rozdzielczosci która nas zadowoli? Alez dystrybutorom
    nie chce sie faktur na pare zlotych miesiecznie wystawiac.
    Dystybutorzy skazali nas na operatorów. Operator aby uniknac strat
    wysylajac kanaly o malej ogladalnosci laczy je w pakiety z lepszymi
    programami. Nastepnie jeszcze bardziej komplikuje dostep do kanalów. I
    tak np. Telewizja Na Karte HD daje dostep do pakietu premium tylko po
    wykupieniu pakietu podstawowego.

    A ja mam ciekawe pytanie za dwa zlote. Wymyslono juz dosc czasu temu
    KRRiT lub KRRiTV - organ konstytucyjny. I czemu tak nas te pijawki od
    pay tv tak kroja i doja bez konca? A gdzie napisy np. dla
    nieslyszacych. A gdzie prawdziwe przyciszenie reklam? A gdzie jawne
    rozliczenie torunskiej telewizji? A gdzie kanaly HD które sa
    spelnialyby jakies standardy wysokiej rozdzielczosci a nie tylko z
    nazwy byly HD. A gdzie dostep do kanalu (panstwowej telewizji) TVP HD
    w calym kraju a nie tylko w wybranych przez tych u koryta miejscach?
    Czym sie ta Rada tak zajmuje, ze nie poswieca ani chwili na istotne
    problemy? I nie widac aby któremukolwiek nadawcy zagrazala utrata
    licencji. Musial zaplacic kare albo nie mial szans na dalsze licencje
    na dodatkowe kanaly (np. te wprowadzane do NTC). Tak jakby brakowalo
    instrumentów do przywolywania nadawców do porzadku?

    Ja sadze, ze w ramach nowoczesnych technologii powinnismy jak
    najwiecej czerpac po IP z sieci i wybierac sobie to co nas interesuje
    z serwera. Cos takiego jak dostep do materialów IPLA w któryms modelu
    telewizora. Zamawianie filmów w Polsacie? Albo VOD od HBO? Wolny rynek
    zweryfikuje.

    Tylko wspomne, ze quasi Internet z tunera satelitarnego sie nie
    przyjal na rynku i zostal wycofany. Chyba, ze ktos tam oglada sobie
    kilka stron www z dekodera 'n'.

    Brooks