  • 1. Data: 2002-12-29 07:51:17
    Temat: Już jutro pożegnaszswój Polpak
    Od: "WłodzimierzGąsior" <n...@m...com>

    Witam grupowiczów.Nazywam się Włodzimierz Gąsior, jestem dostawcą internetu
    w Miechowie(36 km od Krakowa),to my postanowiliśmy upomnieć się o swoje
    prawa w czasie ,gdy Tpsa rok temu zaczęła wstawiać tłumiki,a teraz stajemy
    się świadkami nowej strategii-prawie 50 % podwyżki, i jak zdążyłem zauważyć
    praktyka jest taka sama(pakiety giną jak piasek z worka Grzesia,a z CST
    słyszymy tylko Frame Relay,cir,cir,cir,cir........ ,jak długo
    jeszcze?Dlatego pozwoliłem sobie napisać poniższy tekst.

    Biedny providerze ,jeżeli jeszcze nie dobiła Cię Neostrada (która nawiasem
    mówiąc z taką samą prędkością pojawia się jak i znika-sam to rozwiązanie
    testuję po godzinach w domu,a raczej moja żona),a udostępniasz internet z
    jedynie słusznego źródła(Polpak T) i walczysz z zawieszającymi się
    switchami,piorunami latem,złośliwymi mieszkańcami ,którzy chętnie przetną ci
    życiodajny strumień bitów,to już wkrótce także u Ciebie pojawi się nasza
    matka żywicielka i zaproponuje Ci jedynie słuszną drogę ku świetlanej
    przyszłości czyli Frame Relay prawie za darmo ,czyli za symboliczą
    złotówkę.Jeżeli zaobserwujesz coraz większą liczbę straconych pakietów (u
    nas 35%) i coraz dłuższe pingi (800 ms) to widomy znak ,że na twoim łączu
    rozpoczęła się kampania reklamowa nowej (oczywiście jedynie słusznej) usługi
    FR.Na nic się zdadzą składane przez Ciebie reklamacje :najpierw telefoniczne
    do CST w Warszawie ,gdzie miła Pani przyjmie skrupulatnie każdą twoją uwagę
    i pozwoli Ci się użalić nad samym sobą z powodu nękajacych cię o każdej
    porze dnia i nocy nigdy nienasyconych klientów,by na drugi dzień zupełnie
    cię zignorować proponując wylanie swoich łez nie w jej rękaw ,ale na
    nieczuły na twe żale faks 022-6225182.Nie przemawia do nich fakt ,że dwie
    przecznice dalej masz analogiczne łącze, a tam straty pakietów są na
    poziomie 3 %.Tym łączem zajmą się w drugiej kolejności,nie mogą cię przecież
    doprowadzić od razu do całkowitego rozstroju nerwowego(jeszcze byś sobie coś
    zrobił-a przecież nie o to chodzi, ktoś musi w końcu zbierać daninę ,a nuż
    ten następny by tego nie potrafił )
    Po czym nastąpi długa cisza..................... i jeszcze trochę ciszy
    A ty w formie daniny będziesz musiał oddać tych swoich 80 klientów (z takim
    trudem zdobytych -ileż to problemów trzeba było rozwiązać aby Romkowi z
    19-stki wreszcie ruszył internet) tylko po to ,aby twoje łącze znowu
    ruszyło(no nie tak od razu, może gdzieś po dwóch, może trzech miesiącach)No
    ale ty będziesz już korzystał z nowej usługi FR, to nie to co przestarzały
    Polpak T, i nie dociera do ciebie oczywista prawda ,że FR to ta sama usługa
    co Polpak Topierająca się na tej samej sieci szkieletowej tylko zawinięta w
    ładniejsze sreberko(znacznie droższe,no nie tak bardzo- niecałe 50%...)
    My jesteśmy po pierwszym etapie-wylaliśmy swoje łzy na nieczuły faks,ale
    znam osoby,którym po 3 miesiącach założono różowe okulary....
    Pewnie wkrótce i mnie dobiorą różowe soczewki,ale chyba będę musiał poczekać
    (to nie Vision Express)

    Pozdrawiam

    Włodzimierz Gąsior
    Net-Bis s.c.
    Miechów
    n...@m...com

    ps.adresy naszych routerów:212.244.183.194 -ten jeszcze
    działa,213.25.11.102-objęty promocją TPSA

  • 2. Data: 2002-12-29 21:54:17
    Temat: Re: Już jutro pożegnaszswój Polpak
    Od: "SCV" <s...@w...one.pl>

    "WłodzimierzGąsior" <n...@m...com> wrote in message
> [...]
    > praktyka jest taka sama(pakiety giną jak piasek z worka Grzesia,a z CST
    > słyszymy tylko Frame Relay,cir,cir,cir,cir........ ,jak długo
    Źle się dzieje w naszym kraju. Sprzedajemy największe nasze firmy (a
    właściwie to nasz poje* rząd ustalony przez niemniej poje* obywateli). Ty
    martwisz się swoim FR, ja mam na głowie zasraną usługę, która zwie się
    InternetDSL (codziennie kilkanaście(dziesiąt) zwisów i dodatkowo w promocji
    kilka dłuższych awarii tygodniowo). Od dwóch miesięcy nie mam już
    oferowanego 512kbps tylko 450 kbps w dobrych momentach. Gdyby nie SDI (cóż
    za zabójcza prędkość) sąsiada i jego dobra wola, pewnie już nie miałbym komu
    tego internetu rozdzielać. Znajomy także z Wrocka ma ten sam problem, z tym
    że brak zapasowego łącza. Jeśli w najbliższej przyszłości tepsiarze nie
    zmienią swojej głupiej strategii, wspomogę Pro Futuro, choćby nie wiem jakim
    kosztem i wypnę się gołą du* na "krajwego" operatora.

    PS Apel do kolegów administratorów ASK: nie kupujcie iDSL dopóki
    (nie)działanie tej usługi się nie zmieni. Jeśli się jednak zdecydujecie,
    radzę zaopatrzyć się w podręczną apteczkę ze środkami przeciwdepresyjnymi.

    --
    SCV

  • 3. Data: 2002-12-31 13:04:59
    Od: "Tomasz Nidecki (Nidas)" <n...@e...pl>

    > PS Apel do kolegów administratorów ASK: nie kupujcie iDSL dopóki
    > (nie)działanie tej usługi się nie zmieni. Jeśli się jednak zdecydujecie,
    > radzę zaopatrzyć się w podręczną apteczkę ze środkami przeciwdepresyjnymi.

    Witam!
    Heh, no co tu duzo mowic, oczywiscie rownierz korzystam z DSL. Nie mam zbyt
    wiele awarii ale zdecydowalem sie na wariant o przepustowosci 1 Mbps i boli
    mnie fakt iz nie osiagam wiecej niz ok 600Kbps. Ten prog czasami sie zmienia
    ale z dziwna systematycznoscia z uwagi na co zaczynam sie zastanawiac czy to
    nie jest swiadome dzialanie TPSA.
    Na szczescie nie zrezygnowalem z poprzedniego lacza ktore jest teraz moim
    wybawieniem ;).

    Pozdrawiam i zycze szczesliwego nowego roku

    --
    Tomasz Nidecki (Nidas)
    http://www.earth.pl

  • 4. Data: 2003-01-01 15:17:09
    Temat: Re: Ju? jutro po?egnaszswój Polpak
    Od: Krzysztof <k...@p...szczecin.sdi.tpnet.pl>

    On Sun, 29 Dec 2002 21:54:17 +0000 (UTC), "SCV" <s...@w...one.pl> wrote:

    >że brak zapasowego łącza. Jeśli w najbliższej przyszłości tepsiarze nie
    >zmienią swojej głupiej strategii, wspomogę Pro Futuro,

    Nie zartuj, na drugi dzien po instalacji lacza od firmy "ProFuturo" szybko wrocisz na
    DSL. Ostrzegam zebys nie popelnil zyciowego bledu.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2003-01-03 08:22:58
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    Krzysztof <k...@p...szczecin.sdi.tpnet.pl> wrote in

    > Nie zartuj, na drugi dzien po instalacji lacza od firmy "ProFuturo"
    > szybko wrocisz na DSL. Ostrzegam zebys nie popelnil zyciowego bledu.

    A to czemu? Ja siedzę na 4mbit podzielonym na 250 osób i działa świetnie,
    tydzień temu zdażyła się pierwsza od pół roku awaria, trwająca kilka godzin
    (sygnał do większości domen giną na łączu Kraków-Katotwice)

    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

  • 6. Data: 2003-01-03 16:50:38
    Od: "SCV" <s...@w...one.pl>

    Rafal 'Raf256' Maj wrote in message
> [...]
    godzin
    > (sygnał do większości domen giną na łączu Kraków-Katotwice)
    Właśnie, tak się składa, że mam dostęp do łącza Futuro (2Mbit) i działa ono
    całkiem nieźle, a awaria była tylko raz od pół roku. Ostatnio chyba
    poprawili łączność na bramce z Telią. Było bardzo kiepsko, ale już jest dużo
    lepiej. Ogólnie nie widze podstaw, żeby na to łącze nażekać.

    SCV

  • 7. Data: 2003-01-04 06:38:42
    Od: "WłodzimierzGąsior" <n...@m...com>

    Teraz to już z mojego łącza znikneła nawet promocja Frame Relay.Pingi idą w
    tysiące,a CST w Warszawie całą winę zrzuca na trakt między Jędrzejowem a
    Kielcami, a mówiąc dosłownie "że uzytkownicy Kazzy zablokowali im łącza na
    tym odcinku".Tak wogóle to planowana modernizacja rozpocznie się lada chwila
    ,czyli w drugiej połowie miesiąca.Łącze już nie leży - po prostu go nie ma w
    godzinach szczytu.W takiej sytuacji postanowiłem się rozejrzeć na rynku
    providerów i o dziwo jest i Telbank i Teleenergo.Jeśli idzie o Teleenergo to
    mają swoje wyjście w Zakładzie Energetycznym i są najdrożsi,natomiast
    Telbank jest tańszy i co ważniejsze bylibyśmy wpięci do Ringu
    światłowodowego ,a Miechów jest pierwszym węzłem za Krakowem w kierunku na
    Kielce(mapę sieci można zobaczyć na stronie www.telbank.pl). W chwili
    obecnej nasz Polpak jest włączony w Krakowie przez Kielce,Olkusz,Katowice.
    I na kogo się zdecydować?

  • 8. Data: 2003-01-04 09:59:14
    Od: "Książę Vegeta" <v...@b...net>

    Użytkownik "WłodzimierzGąsior" <n...@m...com> napisał w wiadomości
    > złotówkę.Jeżeli zaobserwujesz coraz większą liczbę straconych pakietów (u
    > nas 35%) i coraz dłuższe pingi (800 ms) to widomy znak ,że na twoim łączu

    przeczekałem 3 miesiące pingow nawet po 1200ms i o dziwo znowu działa
    dobrze. a na FR nie wydałem ani złotówki. ogolnie jst to dosc dziwne ...
    hmmmmm...

    (www.biezanow.net->statystyki)

    --
    pozdrawiam
    Książę Vegeta

  • 9. Data: 2003-01-04 15:40:42
    Od: "AK" <R...@e...gov.waw.pl>

> [...]
    godzin
    > (sygnał do większości domen giną na łączu Kraków-Katotwice)

    Mozesz napisac wiecej, z jakiej oferty futuro korzystasz (spido?,magnus?)
    Mielismy od nich spido 2M i byla tragedia, lacze nigdy nie osiagnelo tej
    przeplywnosci.

    --
    AK

  • 10. Data: 2003-01-04 15:40:53
    Od: "SCV" <s...@w...one.pl>

    Książę Vegeta wrote in message news:av66vm$pm4$1@news.tpi.pl...
    > przeczekałem 3 miesiące pingow nawet po 1200ms i o dziwo znowu działa
    > dobrze. a na FR nie wydałem ani złotówki. ogolnie jst to dosc dziwne ...
    > hmmmmm...
    Moze to taka ogolna strategia: wkurzac klienta co jakis czas a nie bez
    przerwy - to daje lepsze rezultaty ;)

    --
    SCV