  • 1. Data: 2012-12-16 21:08:31
    Temat: Język Go
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    Ahoj, czy ktoś z P.T. Kolegów używa tego języka hobbystycznie/zawodowo?
    Przeglądałem ostatnio prezentację http://talks.golang.org/2012/splash.slide#1
    i jestem ciekaw wrażeń - teoretycznie fajne, ale jakoś nie potrafię dostrzec
    ewidentnej przewagi nad przemysłowymi językami. Np. rezygnacja z wyjątków
    wydaje się mało rozsądna.

    w.

  • 2. Data: 2012-12-16 22:48:41
    Temat: Re: Język Go
    Od: e...@g...com

    W dniu niedziela, 16 grudnia 2012 21:08:31 UTC+1 użytkownik Wojciech Muła napisał:
> [...]
    > ewidentnej przewagi nad przemysłowymi językami. Np. rezygnacja z wyjątków

    Nie uzywalem, ale mam w planie.

    Brak wyjatkow jest typowy dla Google. ZTCW w C++ tez maja Coding Guidelines
    bez wyjatkow.

    Przewag widze kilka. Jedna to sam jezyk, takie drobiazgi jak switche w Go
    i inne. Nie wiem, na ile to jest wygodne, jeszcze nie sprawdzilem.

    Druga to coroutines i channele. W zasadzie zwalniaja czlowieka z konstrukcji
    watkowych implementujac wielowatkowy model message-passing. Dzisiaj moze
    ma sie tylko 4 core'y, ale prototypy sa takie, ze zamiast kilku
    buldozerow w sockecie ma byc kilkadziesiac malych core, jakos dzielacych
    pamiec, kazdy majacy w zasadzie OS i komunikujace sie tcp (lub jakos inaczej).
    Zarowno do czegos takiego jak i dla wielu maszyn (google ma cale poletka
    serwerow) channele sa wygodne.

    Kiedys sie przymierzalem, ale przed 1.0 implementacje byly takie niepelne,
    np. bez gc, czyli pamiec nigdy nie byla zwalniana. Nie wiem, jak jest teraz.

    --
    Edek

  • 3. Data: 2012-12-16 23:21:14
    Od: "M.M." <m...@g...com>

> [...]
    > ewidentnej przewagi nad przemysłowymi językami. Np. rezygnacja z wyjątków
    Dobre opanowanie języka, narzędzi do niego, kilku bibliotek, nabycie
    umiejętności portowania na różne platformy... to szmat czasu.... Ale może
    jakby ktoś zasponsorował mi dobrego nauczyciela... to czemu nie.