    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jeszcze raz proszę o pomoc w wyborze oscyloskopu
    Date: Sun, 10 Jun 2012 22:11:49 +0200

    Witam

    Już chyba po raz trzeci piszę tu na grupę, ale nie bez powodu. Po
    ostatnich Waszych radach zdecydowałem, że dozbieram do ok 2000zł i
    wówczas tę kwotę przeznaczę na jakąś cyfrówkę. W tej chwili na oku mam
    dwa modele:
    Owon SDS7102
    Hantek (albo Tekway) DSO5102B

    Oba są dwukanałowe, mają pasmo do 100MHz, próbkowanie do 1GSa/s. I to
    chyba na tyle podobieństw.

    Generalnie, Owon jest ponoć znacznie lepszy hardware'owo. Pomijając
    takie bajery jak wyjście VGA, posiada znacznie lepszy przetwornik ADC
    (jeden), a Hantek ma w tym miejscu 8 przetworników na 100MHz, które są
    podkręcone na 125 :).
    Z kolei Hantek przy *krótkiej* pamięci jest znacznie szybyszy (więcej
    waveforms/s) i trochę udaje DPO (czas Persistance 0,2s)
    Natomiast, przy długiej pamięci (2M) działa wolniej, niż Owon przy
    swojej długiej (10M!!!). Owon poza tym może używać pamięci 10M przy
    wszystkich szybkościach, a Hantek nie.
    Ponoć Owon jest bardziej porządnie wykonany, za to ma trochę niewygodny
    interfejs (do wszystkiego idzie się w sumie przyzwyczaić).

    Mój problem polega na tym, że to będzie mój pierwszy cyfrak do
    zastosowań hobbystyczno-chałturniczych. I chcę, żeby był "na lata".
    Chodzi o sprzęt, który umożliwi mi obejrzenie jakiejś transmisji,
    kształtu impulsów, przebiegów cyfrowych (ale bez analizy - do tego wolę
    *oddzielny* analizator), podejrzeć czy jakaś przetwornica działa czy też
    nie itp. Głównie bawię się w układach cyfrowych (uP, próbuję się
    wciągnąć w FPGA, ale na razie nie idzie ;)), czasem jakaś przetwornica
    się trafi, ale to żaden zasilacz. Nie wiem, w czym będę się babrać za
    kilka lat ;).

    Powiedzcie mi, który oscyloskop będzie lepszy w tych zastosowaniach? Czy
    lepiej pójść w stronę "pseudo DPO", czy wybrać Owon? Miałem okazję bawić
    się Hantekiem, ale krótko. Jak dla mnie OK, choć wygląda trochę jak
    zabawka dla dzieci ;). Natomiast nie wiem, czy jednak Owon nie byłby tu
    lepszy.

    Będę wdzięczny za wszelkie uwagi osób, które miały kontakt z którymś z
    ww oscyloskopów.

    Jeszcze jedna uwaga - słyszałem, że jeśli chodzi o wykonanie Owonów, to
    pomiędzy tym modelem, a poprzednikami, jest spory krok na przód, więc
    nie zrażam się "starymi" opiniami na jego temat.

    Z góry dzięki za uwagi :)

    Konop