  • Data: 2012-06-10 22:47:00
    Temat: Re: Jeszcze raz proszę o pomoc w wyborze oscyloskopu
    Od: sundayman <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Od paru miesięcy mam właśnie tego Owona.
    Zdecydowałem się na niego po długiej walce wewnętrznej.
    Zastosowanie - właściwie jak u Ciebie.

    W sumie jestem raczej zadowolony - o tyle, o ile można być zadowolonym z
    oscyloskopu cyfrowego za tą cenę.

    Wykonanie mechaniczne OK. Nie mam żadnych uwag.
    Mogłyby nieco delikatniej "chodzić" przyciski do obsługi menu, ale
    dramatu nie ma, urządzenie nie jeździ pod naciskiem palca.

    Dokupiłem od razu akumulator i torbę - możliwość pracy w terenie bardzo
    fajna, przynajmniej dla mnie.

    Menu - faktycznie jest chyba mało przejrzyste, ale po paru razach mniej
    więcej idzie się połapać.

    Wyjście VGA - fajny bajer (dla tego m.in. wybrałem tego OWONA).
    Jakkolwiek, ten model ma duży wyświetlacz, i to wyjście VGA to chyba
    przyda się sporadycznie.

    Jest też złącze LAN - po podłączeniu do PC można sobie robić podgląd
    na ekranie komputera. Niestety software dość marne, mogłoby być dużo
    lepiej. Oczywiście jest też USB.

    To jest mój pierwszy oscyloskop cyfrowy, ale jestem dziś zdania , że
    niezbędne jest posiadanie obu - cyfrowego i analoga.
    Rzeczywiście "powolność" działania cyfry bywa irytująca - z drugiej
    strony możliwość obejrzenia jakichś transmisji, itp - bardzo fajna.
    Do analizy mam osobny analizator (LAP 16032).

    Zanim kupiłem Owona najbardziej bałem się wykonania - ale jak już
    napisałem, nie mam żadnych uwag - dość solidnie wszystko jest wykonane.
    Co ważne - oscyloskop jest cichutki - nie ma wycia wiatraczka, co
    podobno jest częste u Rigola.
    Praktycznie go nie słychać.

    "długa" pamięć to dobra rzecz, to mi się podoba w Owonie.
    Ma też on chyba funkcję a'la generatora - czyli można wypuścić
    zarejestrowany przebieg, ale nie bawiłem się tym jeszcze.

    Czyli - nie rozczarowałem się. Nie jestem może zachwycony szybkością
    takiego oscyloskopu, ale to chyba raczej normalna rzecz dla tego typu
    sprzęty. W każdym razie analoga nie wyrzuciłem :)