  • 161. Data: 2020-06-29 18:50:43
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Pieprzysz. Przy 100% OZE+jądrówki pojecie sprawności cieplnej traci
    > sens.
    to zdanie jest prawdziwe, nic nie wnosi do dyskusji. jak dyskusja ze mną
    Cię męczy - nie odpisuj, o to samo prosiłem uprzejmie Myjka. jak
    odpisujesz to odnieś się do tego co ja piszę.

    > OZE jest dotowany, ale po
    > wybudowaniu i uruchomieniu potrzebnej infrastruktury ta potrzeba
    > zniknie.
    piszemy o autach 2020 roku

    > Spoko, jesteś czarnowidzem. Po opanowaniu kryzysu klimatycznego
    > przyjdzie kolej
    piszemy o autach elekrycznych w 2020 roku

    > Że co? Niby dlaczego mam pytać? Wystarczy zajrzeć na giełdę. I co ma
    > cena ropy do konieczności przejścia na OZE? Niech by nawet była darmo i
    > tak OZE jest koniecznością.
    Bardzo dobrze podsumowałeś to co nas różni.
    zgadzamy się (jak sądzę):
    1. OZE jest przyszłością
    2. samochody elektryczne są przyszłością
    teraz mi napisz gdzie się nie zgadzamy
    3. w 2020 roku auto elektryczne ładowane prądem z węgla nie jest ekologiczne
    4. w 2020 roku,koszt zakupu i używania elektryka, jest wyższy niż
    podobnego auta z założeniem że wyrzucamy akcyzę z paliwa. (albo liczymy
    że został stworzony fabrycznie do jazdy na LPG

    ja podtrzymuję swoje poprzednie zdanie. w 2020 roku, auta elektryczne
    mają nie wiele wspólnego z ekologią (choć są wyjątki). przeczytaj co
    napisałem 26.06.2020, 10:26.

    ToMasz

    ps
    > Jak chcesz liczyć sprawność cieplną wiatraka?
    zapytałeś mnie
    > Przecież on nic nie spala.
    jasne
    > Nie umiesz sobie wyobrazić kiku rzeczy na raz
    ale doszedłeś do tego na podstawie 3 linijek wyżej? Stosujesz zagrania
    socjotechniczne celowo czy przypadkiem?
    > Za to energia z
    > węgla jest dotowana, przynajmniej w Polsce.
    czyli jazda elektrykiem będzie droższa. strzał w stopę

  • 162. Data: 2020-06-29 18:58:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.06.2020 o 15:57, J.F. pisze:

    > Sie skonczy ropa, to zmienisz zdanie o elektrykach.

    Trochę zyję i już kilka razy miała się skończyć. I stale odkrywają nowe
    złoża i ilość dostępnej ropy się zwiększa;)

    > A to sie dzieje niejako niezaleznie.

    Nie zauważyłem;)

    > Pytanie tylko, czy to zjawisko pożadane ...

    Pożądane czy nie w dużych miastach raczej nieuniknione (wiem stany,
    stany, hajowa jazda;)

    --
    Shrek

  • 163. Data: 2020-06-29 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > bo produkcja urządzeń do OZE odbywa się w nowoczesnych
    > zautomatyzowanych fabrykach. A do zrobienia śmigła do dużego
    > wiatraka trzeba coś więcej niż skończona przykopalniana szkola. Po
    > takiej szkole mógłby zamiatać w fabryce baterii słonecznych ale
    > nie będzie bo w takich fabrykach zamiatają maszyny do zamiatania.
    > Obok elektrowni na wiatr i prąd muszą być i zwyczajne elektrownie
    > cieplne z turbogeneratorami. Niemcy się przekonali co się dzieje
    > jak ich nie ma. Płaca za to że ktoś ich prąd przepuści przez
    > tradycyjna sieć bo bez tego brudny prąd nadaje się do grzania i

    Ryzyko ze bedzie coraz mniej pracy jest przez naukowców podnoszona cały
    czas.
    Na razie to sie nie sprawdza, poczawszy od przejscia z dorozek na
    samochody przez faze automatyzacji fabryk.
    Ciagle potrzeba ludzi do obsługi.
    I niby teraz te obawy sie pojawiaja, niby ocenia sie ze ryzyko jest
    coraz wieksze ale nadal jakos tego etapu nie widac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 165. Data: 2020-06-29 18:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jakoś nie wyróżniam górników. Reszta to takie same batony jak
    > górnicy.

    No widzisz! A reszta jakos daje rade pracowac w miejscahc które nie
    musza byc sztucznie utrzymywane.
    Wiec górnicy tez dadza rade.

    > Już Ci kiedyś wytłumaczyłem na przykładzie że kurier to
    > praca wymagająca inteligencji. Udowodniłem że IQ=90 dla kuriera to
    > w sam raz bo o ile żeby zapierdalać z paczkami na piąte piętro
    > potrzeba nie więcej niż 80 to żeby zdać na PJ trzeba minimum 90.

    Tobie sie wydaje ze cokolwiek udowodniłes bo nie rozumiesz co to znaczy
    przeprowadzic dowód.
    Jedyne co udowodniłes to to ze chcesz być złosliwy i tylko braki w
    inteligencji nie pozwalaja ci zrozumiec jak bardzo walisz na oslep.

    > Te dwie wartości się nie sumują. Żadnej tezy nie zamierzam bronic
    > bo dla takich co mają max 90 nie warto.

    Klasycznie. Jak przychodzi do konkretów to ty nie masz czasu, nie
    warto, nie masz w dowodzie etc.

    > Podważałem i poważam idee
    > zakładania paneli bo to się zwyczajnie nie opłaca

    komu sie nie opłaca?

    > a na dodatek
    > zubaża państwo bo sami nie produkujemy paneli.

    Własnie wczoraj czytałem ze np taki brukbet robi panele.

    > Jeśli coś ma być
    > masowo sprzedawane w jakimś państwie to musi być w tym państwie
    > masowo produkowane.

    I dlaczego nie produkujemy?
    Przeciez miało byc wstawanie z kolan, inwestycje, gospodarka 75.0 i
    inne takie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 164. Data: 2020-06-29 18:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > A czemu nie? Nocka bez wiatru następnego dnia nikt nie jedzie do
    > pracy, bo przecież to głupota ładować akusy do pełna;)

    > To mówimy o niezależności energetycznej czy nie?

    Niezaleznosci od czego? Od rozumu?
    To tak jak w gospodarce - najwiekszy spokój daja wspolne interesy.

    > A oni pozamykali swoją energetykę konwencjonalną, czy _dublują_ a
    > nie zastępują ją OZE? Tyle że to kosztowne.

    Nie trzeba dublować w 100%.
    I zapewne czym dalej w czasie tym nowoczesne rozwiazania plus
    infrastruktura beda powodowac ze potrzeba dublowania bedzie coraz
    mniejsza.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 166. Data: 2020-06-29 19:00:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.06.2020 o 16:16, J.F. pisze:

    > Pytanie tylko ile z tego zrownowazenia osiagnieto metoda wylaczania
    > odbiorcow.
    > Tzn Ciebie moga wylaczac - mnie to jest obojetne :-)

    Raczej rzadko i zaczynają od przemysłu. Czy to dobrze - zależy czy przez
    to inwestorzy się nie wyniosą tam gdzie problemów z zasilaniem nie ma;)

    > Gdzies tam jeszcze sa te elektrownie szczytowo-pompowe - to objaw
    > zrownowazenia czy nie ? :-)

    Tak - przecież wiesz jak to działa.

    --
    Shrek

  • 167. Data: 2020-06-29 19:01:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.06.2020 o 16:18, J.F. pisze:

    > Co akurat jest dosc ciekawe i godne dalszych przemyslen :-)

    Jeśli trzeba mogę wytłumaczyć, ale dla mnie to nic ciekawego. Po prostu
    tak jest i wiem dlaczego.

    --
    Shrek

  • 168. Data: 2020-06-29 19:04:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zauważyłem taką prawidłowość - czym krótszy nick tym głupszy user
    > newsów.

    No to ty ocierasz się o geniusza. Myślałeś o zmienieniu sobie nicku na
    efekt-dunninga-krugera? Zawsze przybyłoby ci parę liter. Choć co do
    przedpiscy możesz mieć rację;)

    --
    Shrek

  • 169. Data: 2020-06-29 19:05:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A precyzyjniej? Z podziałem na proporcje? Najlepiej z argumentami
    > dlaczego tak a nie inaczej?

    4x4GJ w atomie z opcją do 4x6.

    > Nie mam pojęcia co to backup w zastosowaniu do systemów energetycznych
    > więc zostawię to bez komentarza.

    To widać, że nie masz pojęcia - szukaj pod rezerwa zimna i wirująca.

    --
    Shrek

  • 170. Data: 2020-06-29 19:06:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.06.2020 o 15:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > W kraju potrzebujemy 20-30GW.
    > No dobra - w nocy o 10 mniej ... chyba, ze bedziemy elektryki ladowac :-)

    Dlatego docelowo powiinniśmy mieć 4x4GW.

    Tym lepiej - więcej dla nas zostanie;)

    --
    Shrek