  • 11. Data: 2009-05-24 14:00:13
    Temat: Re: Jestem chwalipięta więc się pochwalę :)
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "The_EaGle" <t...@d...com> wrote
    > Przy leasingu jest inna wazna sprawa przy szkodzie całkowitej albo
    > kradzieży dostaje się strasznie po dupie - chyba że ma sie ubezpiecznie na
    > 1 rok bez spadku wartosci.

    Kazdy kto choc raz mial wyplate z AC pelnej szkody
    w pierwszym roku o tym wie, ze tu odliczaja od
    wartosci amortyzacje i dostaje sie po kieszeni.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 12. Data: 2009-05-24 16:26:43
    Od: "zonda" <n...@s...pl>

    > Ile czasu zajelo Ci znalezienie tej maszyny?
    >
    > Sa ludzie, ktorzy w tym czasie zdazyliby zarobic dodatkowe 20k PLN i dla nich
    > czas jest wazniejszy niz szukanie takiej okazji... poza tym skad by sie braly
    > uzywki, no nie?

    Szukalem przez ebay i inne serwisy internetowe - zajelo mi to ok. 2 tyg. Co
    prawda chcialem inne moto, ale ostateczneie (ze wzgl na stan) zdecydowalem sie
    na ta sztuke.
    Nie naleze (niestety) do tych ktorzy zarabiaja w takim czasie 20k, choc sa i
    tacy ktorzy w tym czasie zarabiaja 10 i wiecej razy niz 20k, ale sa tez i tacy
    dla ktory jest to poltoraroczne wynagrodzenie.
    Tak jak napisalem - kazdy ma prawo do wlasnej oceny co jest dla niego wazniejsze
    i oby to byla ocena trafna.

  • 13. Data: 2009-05-24 17:14:26
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    CUT_INZ wrote:

    > 60% Vatu i od dochodu.

    100% vatu.
    K.14.

  • 14. Data: 2009-05-24 18:24:50
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Witaj,

    > spory spadek wartości
    Przypuszczam, że sprzedam go najdalej za 10 lat (tak było z poprzednim,
    kupiłem nowy)

    > obowiązkowe przeglądy w salonie,

    Akurat to mi nie przeszkadza :)

    > konieczność zakupu dodatkowych akcesoriów oddzielnie
    Dostałem 3600 zł od Hondy na zakupie akcesoriów i 15% zniżki na nie.

    > IMHO wszystkie te obliczenia prowadzą do uspokojenia swojego sumienia
    > gdy wpadnie w oko nowa maszynka :)

    Prawda :)

    > Teraz ja się pochwalę :) - kupiłem złoma za około 20k.
    > W ubiegłym tygodniu nabyłem kiloFazerka 04'(rejestrowany w 06')z
    > przebiegiem 1300km (tysiąc trzysta) za 18kPLN - sprzęt jest jak nowy.
    > Osobiście bardzo sceptycznie podchodzę do rynku używanych motocykli, ale
    > w tym wypadku w mojej opinii warto było poszukać.

    Gratuluje :)

    Mam nadzieje że nie poczułeś się urażony po moim "Złom za 20k"?
    Stwierdziłem tak po przejechaniu prawie 2000km podczas oglądania
    kolejnych egzemplarzy. Ogólnie większość z nich miała przytarte elementy
    (nie plastiki), brakowało naklejek lub lakier świecił nowością, a ich
    właściciele szli w zaparte, że nawet na parkingu motor nie leżał.

    Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie :)

  • 15. Data: 2009-05-24 18:27:05
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    kocyk pisze:
    > 100% vatu.
    > K.14.

    Też tak uważam, ale w moim urzędzie upierają sie, że motocykl to pojazd
    samochodowy i przysługuje tylko 60 :(

  • 16. Data: 2009-05-24 18:31:43
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Spider A.J. pisze:
    > "CUT_INZ" <c...@c...pl> wrote
    >
    > A wykup?

    W moim przypadku 1%

  • 17. Data: 2009-05-24 18:45:40
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Spider A.J. pisze:
    > "The_EaGle" <t...@d...com> wrote
    >
    > Kazdy kto choc raz mial wyplate z AC pelnej szkody
    > w pierwszym roku o tym wie, ze tu odliczaja od
    > wartosci amortyzacje i dostaje sie po kieszeni.

    W przypadku leasingu dostajesz "podwójnie po kieszeni" daltego że
    leasing nie jest na 100% wartości ale na np 110%. W związku z tym przy
    szkodzie całkowitej np w 3mc od kupna dostaniesz np 80% ceny motocykla
    nowego a masz do dopłaty pozostałe 30%. Może się zdarzyć więc tak że
    będziesz spłacał leasing a nie będziesz mieć motocykla. Zresztą różne
    firmy różnie na to patrzą - chyba najmniej user frendly jest EFL a
    zupełnie odwrotnie jest z breleasing. W obu miałem leasingowane
    samochody a ostatni wykupiłem dosłownie kilka tyg temu wiec wiem jak to
    wyglada od strony formalnej.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 18. Data: 2009-05-24 18:49:13
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    CUT_INZ pisze:

    > Też tak uważam, ale w moim urzędzie upierają sie, że motocykl to pojazd
    > samochodowy i przysługuje tylko 60 :(

    Kilka osób już wygrało taką sprawę przed NSA i US nie ma racji. Powołaj
    się na te wyroki i poproś i interpretacje na piśmie. Obecnie ta
    interpretacja będzie dla ciebie wiążąca co oznacza że później na tej
    podstawie mogą ci naskoczyć ;) Masz prawo odliczyć 100 % i odliczać VAT
    od paliwa.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 19. Data: 2009-05-24 18:58:19
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    CUT_INZ pisze:

> [...]
    > (nie plastiki), brakowało naklejek lub lakier świecił nowością, a ich
    > właściciele szli w zaparte, że nawet na parkingu motor nie leżał.

    Podobnie jak inni miałem okazję kupić używany motocykl i chociaż ten
    używany to był rok i 5 mc z gwarancją i 2500km przebiegu za cene o 1/4
    niższą od nowego. Jednak uważam dokładnie tak jak Ty że znaleźć takie
    "cacko" jest trudno i choć jeździłem po całej Polsce to znalazłem po 3mc
    w Warszawie czyli w zasadzie blisko domu.
    Myślę że kolejny motocykl także będę chciał znaleźć właśnie taki ale
    jeżeli by mi się nie udało będę zdeterminowany aby kupić nowy - nie ma
    nic przyjemniejszego niż maszyna wyprowadzona z salonu nowiutka :)
    zupełnie inne emocje temu towarzyszą niż kupno używki i odkrywanie w
    czasie co raz to nowych rewelacji po poprzednim właścicielu.

    > Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie :)

    wzajemnie ;)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 20. Data: 2009-05-24 19:59:27
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    The_EaGle pisze:

    > Podobnie jak inni miałem okazję kupić używany motocykl i chociaż ten
    > używany to był rok i 5 mc z gwarancją i 2500km przebiegu za cene o 1/4
    > niższą od nowego.

    Uważam, że oferta Hondy na roczniki 2008 VFR800 jest naprawdę dobra.
    Opuszczają prawie 19% z ceny w stosunku do rocznika 2009 i dają jeszcze
    3600zł na akcesoria.

    Sumując to, mamy prawie 26% ceny z 2009r.

    Chyba nie ma nikogo kto sie ze mną nie zgodzi.

    Pozdrawiam :)