  • 1. Data: 2009-05-23 18:05:45
    Temat: Jestem chwalipięta więc się pochwalę :)
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Witajcie,

    Jak już wcześniej pisałem szukałem dla siebie używanego motocykla.
    Początkowo KiloFazera, a potem VFR 800. (bezskutecznie)

    Wczoraj nastąpił kres poszukiwań. Skorzystałem z oferty Hondy i kupiłem
    nową VFR 800 ABS z 2008r w kolorze buraczkowym :)
    Zamówiłem również podgrzewane manetki, wyższą szybę, alarm oraz stelaż z
    kufrem centralnym i dodatkowym oparciem dla pasażera.

    Jak narazie jestem wniebowzięty, cieszę się jak dziecko :)

    Długo kalkulowałem przed zakupem i oto efekty moich kalkulacji:
    Motocykl nowy z 2008r.
    - koszt motocykla to 39900 brutto (9000zł taniej niż roczniki 2009)
    - honda daje 3600zł na akcesoria (gratis).
    - Możliwość zakupu na firmę i sporego odliczenia (ok 10k)
    - 2 lata gwarancji
    - Tańsze kredyty/leasingi na pojazdy nowe.

    Motocykl używany:
    - Koszt 17 000 - 25 000zł
    - Mało egzemplarzy w dobrym stanie
    - Nieznana przeszłość
    - Dodatkowe koszty związane z wymianą płynów, filtrów, regulacjami
    - W większości przypadków brak faktury
    - (opcjonalnie) Koszty związane z rejestracją sprowadzonego motocykla
    - (opcjonalnie) Wymiana opon, akumulatora, wymiana lub/i lakierowanie
    uszkodzonych elementów.

    Lekką ręką licząc musiałbym wydać po zakupie używanego motocykla od ok
    1000 zł do nawet 4000zł, a przy cenie ok 23 000 zupełnie się nie
    kalkulowało.

    Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia na trasie :)

  • 2. Data: 2009-05-23 19:53:20
    Temat: Re: Jestem chwalipięta więc się pochwalę :)
    Od: ebiOne <e...@g...pl>

    CUT_INZ pisze:

    > - Możliwość zakupu na firmę i sporego odliczenia (ok 10k)

    a mozesz przyblizyc z jakiego tytulu?

    bedziesz szedl w odliczanie VATu od paliwa?

    czy wybrales leasing? jezeli tak, to jaka masz rate?

    pozdro
    ebi

  • 3. Data: 2009-05-23 20:19:55
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > - (opcjonalnie) Koszty związane z rejestracją sprowadzonego motocykla
    > - (opcjonalnie) Wymiana opon, akumulatora, wymiana lub/i lakierowanie

    Kolejny zadowolony "ugotowany" marketingowo klient. Poczekaj, niech sobie
    przypomnę - miało być 20000 +/-10% ?
    Wydałeś 2x tyle ile miałeś zamiar wydać i cieszysz się jak dziecko. Daj
    namiary na ten salon Hondy - pojadę im pogratulować
    "wciskacza" :)
    A teraz na poważnie, niestety sam się nabieram na podobne wyliczenia -
    gratuluję zakupu :)
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 4. Data: 2009-05-23 21:11:17
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    WOJO pisze:

> [...]
    > "wciskacza" :)
    > A teraz na poważnie, niestety sam się nabieram na podobne wyliczenia -

    Zdecydowałem się na zakup nowego zanim odwiedziłem salon. Po obejrzeniu
    kilku używanych fazerów i kilku VFRek stwierdziłem, że nie zaryzykuje
    zakupu nie boje się użyć słowa złomu za 20k.

    Poza tym jak mnie stać to w czym problem? Chciałem wydać 20k, do pewnego
    zakupu było potrzebne 40k i tyle.

  • 5. Data: 2009-05-23 21:16:56
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    ebiOne pisze:

    > a mozesz przyblizyc z jakiego tytulu?
    >
    > bedziesz szedl w odliczanie VATu od paliwa?
    >
    > czy wybrales leasing? jezeli tak, to jaka masz rate?
    >
    > pozdro
    > ebi

    60% Vatu i od dochodu.
    Wziąłem w leasing, całkowity koszt to ok 10% wartości leasingu. Na 36
    miesięcy.

    A co do odliczenia Vatu od paliwa do motocykla to daruję sobie :) Mam
    inne metody na tańsze paliwo :)

  • 6. Data: 2009-05-24 00:42:20
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "CUT_INZ" <c...@c...pl> wrote
    > 60% Vatu i od dochodu.
    > Wziąłem w leasing, całkowity koszt to ok 10% wartości leasingu. Na 36
    > miesięcy.

    A wykup?

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 7. Data: 2009-05-24 07:25:51
    Od: Daniel <d...@w...pl>

    > Zdecydowałem się na zakup nowego zanim odwiedziłem salon. Po obejrzeniu
    > kilku używanych fazerów i kilku VFRek stwierdziłem, że nie zaryzykuje
    > zakupu nie boje się użyć słowa złomu za 20k.

    Gratuluję decyzji :)
    Kiedyś i mnie się zdarzyło podobnie myśleć i kupić nowego sprzęta.
    Wady takiego rozwiązania zauważyłem po zakupie - spory spadek wartości
    przy sprzedaży,wyższe ubezpieczenie, obowiązkowe przeglądy w salonie,
    konieczność zakupu dodatkowych akcesoriów oddzielnie (często w używanych
    sprzętach poprzedni właściciel już zamontował alarm, kufry, wyższą
    owiewkę) więc suma wydatków się powiększa, a przypominam że mówiliśmy o
    ograniczonym budżecie.
    IMHO wszystkie te obliczenia prowadzą do uspokojenia swojego sumienia
    gdy wpadnie w oko nowa maszynka :) Każdy inaczej patrzy na te sprawy i
    dla każdego ważne jest coś innego...
    BTW Wiedziałeś o opcji wynajmu długoterminowego? Np. za GSR600 na sezon
    (6 miesięcy) płaci się około 7 tys. brutto.

    Teraz ja się pochwalę :) - kupiłem złoma za około 20k.
    W ubiegłym tygodniu nabyłem kiloFazerka 04'(rejestrowany w 06')z
    przebiegiem 1300km (tysiąc trzysta) za 18kPLN - sprzęt jest jak nowy.
    Osobiście bardzo sceptycznie podchodzę do rynku używanych motocykli, ale
    w tym wypadku w mojej opinii warto było poszukać.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Daniel

  • 8. Data: 2009-05-24 08:58:37
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Spider A.J. pisze:
    > "CUT_INZ" <c...@c...pl> wrote
    >
    > A wykup?

    A jaki jest problem z wykupem ? Mozesz sobie ustalić cene 100zł za wykup...

    Przy leasingu jest inna wazna sprawa przy szkodzie całkowitej albo
    kradzieży dostaje się strasznie po dupie - chyba że ma sie ubezpiecznie
    na 1 rok bez spadku wartosci. Tzn po 8 mc w razie kradzieży dostajesz
    100% wartosci i wtedy mozna leasing spłacić plus owe 10% ale o tym
    raczej mało kto pamieta przy zakupie.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 9. Data: 2009-05-24 09:29:23
    Od: "zonda" <n...@s...pl>

> [...]
    > sceptycznie podchodzę do rynku używanych motocykli, ale w tym wypadku w mojej

    W zeszlym roku sciagnalem zza oceanu sprzeta pierwsza rej. XI 2007, na liczniku
    dokladnie 891 mil (osiemset dziewiecdziesiat jeden) - co prawda po przewrotce,
    ale uszkodzenia to tylko porysowany przedni blotnik i maly gniot na boku
    zbiornika. Reszta w stanie idealnym. Zakamarki na wewnetrznych stronach
    blotnikow, pod bakiem, itp. nie mialy nawet sladow jazdy po mokrym (!), a na obu
    oponach byly "cycki". Dokumenty wskazuja jeden przeglad przywydaniu motocykla z
    salonu.
    Ze zrobieniem i oplatami wyszedl mnie minimalnie ponad 20kzl.
    Minusem jest to ze nie ma gwarancji waznej w EU, ma licznik w milach, ze
    musialem czekac na niego 2 miesiace i fakt ze bak i blotnik musial byc robiony
    (pomalowalem i tak wszystkie elementy).
    Niezaprzeczalnym plusem - jego cena i fakt ze w najblizszym czasie spadek
    wartosci nie bedzie mnie bil po kieszeni.

    Oczywiste jest to za kazdy ma prawo do swoich priorytetow i oceny co jest dla
    niego wazniejsze.

    z.

  • 10. Data: 2009-05-24 09:37:26
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "zonda" <n...@s...pl> wrote in message
    > W zeszlym roku sciagnalem zza oceanu sprzeta pierwsza rej. XI 2007, na
    > liczniku dokladnie 891 mil (osiemset dziewiecdziesiat jeden) - co prawda
    > po przewrotce,
    [...]

    Ile czasu zajelo Ci znalezienie tej maszyny?

    Sa ludzie, ktorzy w tym czasie zdazyliby zarobic dodatkowe 20k PLN i dla
    nich czas jest wazniejszy niz szukanie takiej okazji... poza tym skad by sie
    braly uzywki, no nie?

    --
    pzdr:
    Ivam