  • 1. Data: 2017-05-02 20:25:21
    Temat: Jedno uzwojenie na kilu toroidach
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    W kilku miejscach spotkałem się z konstrukcją
    polegającą na tym, by złożyć ze sobą kilka
    rdzeni ferrytowych (najczęściej 2), jeden na
    drugim, i na takim zestawie nawinąć pojedyncze
    uzwojenie. Na pojedynczych toroidach mogą już
    istnieć jakieś uzwojenia, albo może ich nie być.
    W zastosowaniach małoskalowych wykonać taki element
    to żaden problem, wystarczą sprawne dłonie.

    Ale w wielkiej skali... Pytania by nie było, gdyby
    nie to, że ostatnio spotkałem taką konstrukcję
    w chińskim zasilaczu impulsowym 500W, gdzie sobie
    panowie inżynierowie powiększyli w ten sposób
    przekrój rdzenia w dławiku.

    Czy wykonanie czegoś takiego jest w zasięgu możliwości
    standardowej przemysłowej nawijarki, czy są wymagane
    jakieś specjalne wynalazki?

    Załóżmy, że przychodzę i mówię "potrzebuję takich milion".

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2017-05-02 20:42:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przemysl ma to do siebie ze nie ma ograniczen amatora. Jak do pojedynczego rdzenia
    kolo z ktorego nawijaja ma pol metra srednicy to dla pieciu zlozonych rdzeni zrobia
    kolo o srednicy pieciu metrow. Widzisz dalej gdzies problem?

  • 3. Data: 2017-05-02 20:48:49
    Temat: Re: Jedno uzwojenie na kilu toroidach
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Przemysl ma to do siebie ze nie ma ograniczen amatora.

    I odwrotnie: przemysłowi nie chce się robić rzeczy nietypowych, a amator
    zrobi.

    > Widzisz dalej gdzies problem?

    Nie chodzi o techniczną możliwość zrobienia tego, bo jest
    oczywista, tylko o bycie maszyną specjalnego przeznaczenia.

    Powtórzę: każda współczesna sensowna nawijarka przemysłowa
    tak potrafi, czy to konstrukcja specjalna?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2017-05-02 21:19:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak chcesz milion to Ci za pol miliona zrobie nawijarke do tegomco chcesz. Dwa
    rdzenie albo dwadziecia zlozonych razem nie bedzie stanowilo zadnego problemu.

  • 5. Data: 2017-05-02 21:27:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Jak do pojedynczego rdzenia kolo z ktorego nawijaja ma pol metra
    >srednicy to dla pieciu zlozonych rdzeni zrobia kolo o srednicy pieciu

    Maszyne trzeba zamowic, zaczekac, zaplacic, a potem mozna dopiero
    nawijac.

    Ale Piotrze - wspominales Chiny ... jutro rano nasi pracownicy zaczna
    wszyscy nawijac dla Pana recznie, i po poludniu beda do odbioru :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-05-02 21:43:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Majac wlasna maszyne najwiecej sie zarabia. Chce pol miliona. To wychodzi 50 groszy
    do jednego transformatora czy cewki + 20 zlotych na godzine dla pracownika ktory
    przez godzine nawinie 50 transformatorow. Nikt za tyle uslugowo nie nie nawinie. Do
    czasu posiadania wlasnej maszyny trzeba sie posilkowac kooperacja albo wstrzymac
    produkcje do czasu kiedy sie bedzie mialo swoja.

  • 7. Data: 2017-05-02 23:43:13
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 02.05.2017 o 20:48, Piotr Wyderski pisze:

    > Powtórzę: każda współczesna sensowna nawijarka przemysłowa
    > tak potrafi, czy to konstrukcja specjalna?

    Może szybciej dostałbyś odpowiedź, gdybyś zadał to pytanie w formie...
    pytania, a nie jakiegoś zdania twierdząco-pytającego.
    Nie wiem czy wiesz, ale słowo pisane słabo przekazuje intonację głosu
    (takie masło-maślane), więc należy formułować zdania precyzyjnie.

    Na przykład tak:

    - Czy każda współczesna, sensowna nawijarka przemysłowa
    tak potrafi, czy musi to być konstrukcja specjalna?

    Nie ma za co.

    --
    Kaczin

  • 8. Data: 2017-05-04 08:03:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Chce pol miliona. To wychodzi 50 groszy do jednego transformatora
    > czy cewki + 20 zlotych na godzine dla pracownika ktory przez godzine
    > nawinie 50 transformatorow.

    50 transformatorów na godzinę, 400 na 8-godzinną zmianę, dobrze płacę,
    więc nawijasz 1200 na trzy zmiany... Trzy lata będziesz mi realizował
    zlecenie, nie jestem zainteresowany. :-)

    Trzeba się zrównoleglić, za pół bańki nie zrobisz. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2017-05-04 08:41:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Zenek Kapelinder wrote:

    >50 transformatorów na godzinę, 400 na 8-godzinną zmianę, dobrze
    >płacę, więc nawijasz 1200 na trzy zmiany... Trzy lata będziesz mi
    >realizował zlecenie, nie jestem zainteresowany. :-)

    Ale on tyle chce, za maszyne do nawijania.
    I przekonuje, ze to taniej niz nawijac recznie.

    >Trzeba się zrównoleglić, za pół bańki nie zrobisz. :-)

    Wystarczy 1000 Chinczykow i nawina w 24h :-)

    J.