  • 31. Data: 2018-04-26 17:10:27
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 10:03:23 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości grup

    > Zawsze podawali w minutach, bo 5, 10 czy 20 min trudno podawac w
    > godzinach.
    >
    > Ale sie przydalo, jak nieprawdopodobne stalo sie nagminne :-)

    Tyle ze te minuty przynajmniej na pragotronach to tak z granulacja godzinna podaja
    dla duzych opoznien.
    Bo jest zazwyczaj 180, 240, 300, 360 minut.
    Nie kojarze abym widzial np. 270.

    Na tych elektronicznych tez chyba sie jakos nie chwala opoznieniami w wiekszej
    dokladnosci.
    300 minut to 5h po co drazyc temat? ;)

  • 32. Data: 2018-04-26 17:16:29
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale z drugiej strony - po cholere trzymac te wskazowkowe, jesli
    > nikt tego nie chce ?
    > Ja cyfrowego uzywam od wielu lat, i wskazowki sprawiaja mi klopot :-)

    > Zastanowilbym sie tez nad reforma ortografii i wyp* wielu zasad - po
    > co nam to ...

    Stokrotka forsuje to od lat :)

    > P.S. elektroniczny budzik wskazowkowy ... co za duren to wymyslil.
    > Nie wylacze alarmu rano, to bedzie dzwonil po poludniu,
    > wylacze, to oczywiscie zaspie, bo zapomne wlaczyc ...

    Mam, kupiłem bo mnie inne nie budziły. Ten zamiast piszczyka ma prawdziwe
    dzwonki i zasilany z baterii młoteczek. Rano efekt piorunujący, do tego
    stopnia, że po jednej takiej pobudce zacząłem się budzić przed tym
    budzikiem (jak telefon zaczyna grać -- bo ten mechaniczny ustawiłem na
    późniejszą godzinę), żeby go wyłączyć w półśnie... i iść spać dalej :)

    Natomiast nie wiem, czemu nie są powszechniejsze wskazówkowe 24-godzinne.

    https://www.ceneo.pl/25751519 na przykład.

    Ciekawostka w temacie: https://pl.wikipedia.org/wiki/Eksperyment_Calhouna

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 33. Data: 2018-04-26 17:21:22
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A gdyby tak ... przerobic godzine na 100 minut :-)

    Była podobna idea, tzw. "czas internetowy", w którym doba trwała 1000
    jednostek (chyba 0:00 UTC to było 0, a 23:59 to było 999, ale nie dam
    głowy). Nie przyjęło się :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 34. Data: 2018-04-26 17:24:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To ja, po latach cyfrowych, mam to samo ze wskazowkami - to trzeba
    > najpierw zdekodowac :-)

    Jak kupiłem wspominany w innej odnodze wątku budzik, to po tygodniu się
    przyzwyczaiłem :)

    > Ja byc moze z przyzwyczajenia spojrze - chce ktos czas, to trzeba
    > spojrzec na zegarek.

    Ja nie. Wiele razy miałem tak, że patrzyłem na zegarek, a potem patrzyłem
    jeszcze raz, bo nadal nie wiedziałem, która godzina. Tak jakby to pierwsze
    spojrzenie to było właśnie "już czas" / "jeszcze nie czas" i te cyfry się
    nie zapamiętały :)

    > A ja nie mam tego klopotu. 8:37 to 8:37 :-)

    Ja czasem mam tak ze słowami. Jak jestem zamyślony lub skupiony na czymś
    innym, i ktoś coś powie, to dźwięk się zapamięta, ale zamieni na słowa
    dopiero po paru sekundach, jak zwrócę na nie uwagę.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 35. Data: 2018-04-26 17:26:36
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > CIagle nie. Zegarki cyfrowe ... sa niemodne :-)
    > A w ogole to jakies tanie g* jest - widziales Ty porzadny zegarek z
    > cyferkami ?
    > Porzadny, czyli taki za 10 tys zl, no od biedy zgodze sie na 1 tys :-)

    Zegarek za 1kpln to już nie zegarek, tylko biżuteria :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 36. Data: 2018-04-26 17:27:58
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Myślisz, że jak pokolenie nie znające się na wskazówkach będzie dorosłe
    > to zegarki wskazówkowe nadal będą modne?

    Ono chyba już jest dorosłe. W moim dzieciństwie były już powszechne tanie
    zegarki elektroniczne. W podstawówce (początki lat 90) miałem taki z
    kalkulatorem, chyba nikt nie nosił wtedy wskazówkowych.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 37. Data: 2018-04-26 17:34:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >:)

    >Natomiast nie wiem, czemu nie są powszechniejsze wskazówkowe

    No bo jestesmy przyzwyczajeni do 12h.
    I ciekaw jestem jak dokladnoscia budzika.

    A jeszcze spojrz na minuty ... dwa razy po 60 ... chyba kolejna
    glupota.

    A faktycznie ... wyzsza ciekawostka...

    J.

  • 38. Data: 2018-04-26 17:39:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-26 o 16:22, BQB pisze:

    > Nie pamiętam, ale chyba zawsze podawali w minutach, ale bardzo dawno nie
    > jeździłem pociągiem i takich opóźnień nie pamiętam.

    W minutach podawali małe spóźnienia.
    Przy dużych nie podawali ile się spóźni tylko o której
    wreszcie będzie.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2018-04-26 17:52:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    HF5BS wrote

    > Czy rośnie pokolenia ADHD-owców i innych takich dyslektyków?

    Zabawka wcześniejszych pokoleń:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Gilbert_U-238_Atomic_E
    nergy_Laboratory

    :-]

    Pozdrawiam, Piotr

  • 40. Data: 2018-04-26 17:56:17
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-04-26 o 15:44, J.F. pisze:

    > IMO - jeszcze dlugo tak.
    > wszak te cyfrowe zegarki sa juz ze dwa pokolenia, a jak widac - ciagle
    > te ze wskazowkami sa ladniejsze :-)
    >
    > No chyba, ze sie gusta zmienia - tanie, plastykowe g*, ale z diamentami :)

    Nie raz i nie dwa - patrzę na wskazówkowy i nawet nie próbuję tego w
    żaden sposób na liczby przekładać - wiem jak powinno być. A na cyfrowym
    - jakoś tak trochę dłużej. A jeszcze jak okularów nie mam to się
    przyglądać muszę.

    Pozdrawiam

    DD