  • 1. Data: 2013-10-20 16:24:32
    Temat: Jazda bez prawka
    Od: Natkaaa97 <nataliaa_97@_NOSPAM_interia.pl>

    Pytanie do osób jeżdżących w Polsce na moto bez prawka. Jak długo już
    jeździcie i zy wybywacie w jakieś długie trasy? Czy zgarnęliście jakieś
    mandaty i czy zatrzymujecie się na każdych próbach złapania was przez
    policje?

  • 2. Data: 2013-10-20 16:55:42
    Temat: Odp: Jazda bez prawka
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Natkaaa97" uprzejmie donosze

> [...]
    > jeździcie i zy wybywacie w jakieś długie trasy? Czy zgarnęliście jakieś
    > mandaty i czy zatrzymujecie się na każdych próbach złapania was przez

    Aha, no i jeszcze podajcie pliz pesele, daty i krótki opis ucieczki przed
    policajtami ;-)

    zdroofka Johnny

  • 3. Data: 2013-10-20 18:38:15
    Temat: Re: Jazda bez prawka
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

> [...]
    > jeździcie i zy wybywacie w jakieś długie trasy? Czy zgarnęliście jakieś
    > mandaty i czy zatrzymujecie się na każdych próbach złapania was przez

    Żeby nie było że zachęcam do jazdy bez PJ.
    Posiadam kat. A, wiec nie stresuję się jak widze patrol.
    Ostatnia kontrola w zeszłym roku, w wakacja.
    Kontrola rutynowa, rozmowa zaczęła się od pytania jakie kat posiadam
    Nie miałem dokumentów przy sobie, sprawdzono mnie w CEPIKu, pouczono.
    Poprzednia "kontrola" 20 lat wcześniej. Motocykl jeździ po lesie, radiowóz
    nie ;)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-10-20 19:29:03
    Od: "Edi" <c e r b e r o n WYTNIJ TO@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Baczek" <b...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie miałem dokumentów przy sobie, sprawdzono mnie w CEPIKu, pouczono.
    > Poprzednia "kontrola" 20 lat wcześniej. Motocykl jeździ po lesie, radiowóz

    o ile mi wiadomo, w przypadku zaistnienia szkody i braku uprawnien do
    prowadzenia pojazdu, OC staje sie bezwartosciowym kwitkiem
    mozna byc ugotowanym do konca zycia

  • 5. Data: 2013-10-20 22:43:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 20.10.2013 19:29, Edi pisze:

    > o ile mi wiadomo, w przypadku zaistnienia szkody i braku uprawnien do
    > prowadzenia pojazdu, OC staje sie bezwartosciowym kwitkiem
    > mozna byc ugotowanym do konca zycia

    Prawie. OC "działa" i poszkodowany przez sprawcę bez prawka dostaje
    odszkodowanie normalnie. Ale potem ubezpieczyciel ma prawo wszystko co
    wypłacić odzyskać od sprawcy bez prawka.

    (to tak żeby ktoś się kiedyś nie dał wkręcić ubezpieczycielowi że
    "sprawca nie miał uprawnień, więc nic nie wypłacimy")

  • 6. Data: 2013-10-21 01:13:11
    Od: "Dariusz K. Ladziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    >
    > (to tak żeby ktoś się kiedyś nie dał wkręcić ubezpieczycielowi że
    > "sprawca nie miał uprawnień, więc nic nie wypłacimy")

    Dokładniej - ubezpieczenie OC pojazdów jest ubezpieczeniem ustawowym.
    Czyli właściciel i kierujący pojazdem nie tylko nie muszą mieć prawa
    jazdy - nie muszą nawet zawierać i opłacać jakiejkolwiek umowy z
    jakimkolwiek ubezpieczycielem! Poszkodowany i tak dostanie (może dwa
    miesiące później) odszkodowanie - tyle ze jak kierujący był nawalony
    albo prawka nie miał to ubezpieczyciel zedrze (a prawników ma dobrych -
    towarzystwa ubezpieczeniowe na prawników stać...) ze sprawcy wypłacone
    odszkodowanie, koszty postępowania likwidacyjnego (przecież jego
    urzędnicy się napracowali) i koszty egzekucji (mają dobrych prawników bo
    im dobrze płacą...). A jak umowy ubezpieczeniowej nie było to
    Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny zedrze wszystko co powyżej i jeszcze
    parę tysięcy górką za karę że umowy ubezpieczeniowej nie było...

    Skrótowo - OC pojazdów ma chronić poszkodowanych a nie właściciela czy
    kierującego.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2013-10-21 23:14:40
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

> [...]
    > jeździcie i zy wybywacie w jakieś długie trasy? Czy zgarnęliście jakieś
    > mandaty i czy zatrzymujecie się na każdych próbach złapania was przez

    czasy żę policjant pogadał z fajnym moturzystą i puścił się skończyły, teraz
    jest kompletnie na odwrót

  • 8. Data: 2013-10-22 08:46:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.10.2013 23:14, maverik pisze:

    > czasy żę policjant pogadał z fajnym moturzystą i puścił się skończyły,
    > teraz jest kompletnie na odwrót

    Moturzysta gada z fajnym policjantem?

    ;)

  • 9. Data: 2013-10-22 11:10:38
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Mon, 21 Oct 2013 23:14:40 +0200, maverik <b...@o...pl> wrote:

    [...]
    > czasy żę policjant pogadał z fajnym moturzystą i puścił się skończyły,
    > teraz jest kompletnie na odwrót

    Jak się ma prawko to jeszcze na szczęście się zdarza.

    ("A to Triumph? I co, fajnie się na nim jeździ? My ostatnio dostaliśmy
    Tigery, ale jeszcze nie miałem okazji. To co, pisać mandat czy pouczenie?")

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/

  • 10. Data: 2013-10-22 11:26:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-20 16:24, Natkaaa97 pisze:
> [...]
    > jeździcie i zy wybywacie w jakieś długie trasy? Czy zgarnęliście jakieś
    > mandaty i czy zatrzymujecie się na każdych próbach złapania was przez

    Kiedyś policja nie sprawdzała motocyklistów. Teraz sprawdza. Często są
    "akcje motór". Nie ma litości.

    Ucieczka przed radiowozem na ogół kończy się źle dla jednośladu. Trzeba
    być naprawdę dobrym motocyklistą, żeby uciec. A dobry motocyklista nie
    ma powodu uciekać. ;)

    --
    MN