  • Data: 2016-05-29 22:56:33
    Temat: Jakiś pomysł na komunikację po 1 drucie bez obciązania cpu?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć.

    Problem: w pewnym cpu został mi 1 pin. Chce podpiąc wyświetlacz i
    klawiaturę, odległość naście cm, prędkość znikoma.

    Wstawiam więc drugi cpu.

    Cpu1 to avr, cpu2 może być byleczym.

    Teraz: cpu1 jest *bardzo* zajęty. Gdzieś koło 90% mocy w przerwaniach,
    dwa timery wolne. W głownej pętli programu mam chwilę (nierównomierne)
    na obsługę czegoś, co jakieś 1000-3000 cykli 20MHz. Cpu2 od wyświetlacza
    (2x16) i klawiatury nie ma nic do roboty.

    No i teraz się zastanawiam, czy jest jakiś pomysł na komunikację po 1
    drucie w *dwie* strony:

    a) nie obciąza cpu sztucznymi pętlami opóźniającymi
    b) nie wymaga szybkiego poolingu na liniach
    c) może korzystać z hardware cpu, prawie wszystko wolne (pwm, timery,
    uart itd)
    d) da radę wysłać jakieś 100 bajtów / sek i odebrać 10 bajtów sek
    (jakość obsługi).

    Oczywiście od razu nasuwa sie 1-wire, ale powtarzam: nie mam cpu dla
    siebie. Przyszedł mi do głowy pomysł aby sterować szerokością impulsu
    1-wire za pomocą wolnego PWM. Gorzej z czytaniem, choć może dałbym radę
    trafiać jako tako z czytaniem pomiędzy przerwaniami. Oczywiscie to może
    być "moje" 1-wire i np. mogę je znacząco spowolnić. Moge też popędzić
    cpu1 większym zegarem ale to ostateczność.

    Zanim zaczne kombinować z 1wire - czy zna ktoś inny protokół 1-drutowy?
    Od biedy mogę podpiąć wspólny XTAL do obu jesli coś to da.

    Nie, nie zmienię avr-a cpu1 na coś innego. Nie ma nic innego w tym
    zastosowaniu (szybki cykl zegarowy, 5V) co miało by ekonomiczny sens.