eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJakiś pomysł na komunikację po 1 drucie bez obciązania cpu?Re: Jakiś pomysł na komunikację po 1 drucie bez obciązania cpu?
  • Data: 2016-05-30 08:19:33
    Temat: Re: Jakiś pomysł na komunikację po 1 drucie bez obciązania cpu?
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały wrote:

    > Cześć.
    >
    > Problem: w pewnym cpu został mi 1 pin. Chce podpiąc wyświetlacz i
    > klawiaturę, odległość naście cm, prędkość znikoma.
    >
    > Wstawiam więc drugi cpu.
    >
    > Cpu1 to avr, cpu2 może być byleczym.
    >
    > Teraz: cpu1 jest *bardzo* zajęty. Gdzieś koło 90% mocy w przerwaniach,
    > dwa timery wolne. W głownej pętli programu mam chwilę (nierównomierne)
    > na obsługę czegoś, co jakieś 1000-3000 cykli 20MHz. Cpu2 od wyświetlacza
    > (2x16) i klawiatury nie ma nic do roboty.
    >
    > No i teraz się zastanawiam, czy jest jakiś pomysł na komunikację po 1
> [...]
    Zaemuluj UARTA programowo w głównej pętli (oczywiście nieblokująco).
    Synchronizację (zegar) wyznaczaj przez wolny timer.
    W najgorszym przypadku główna pętla jest wołana co 1,5ms więc odebrać 10
    znaków/s powinno się dać bez problemu, nie wiem tylko czy wyślesz tak
    100bajtów/sec (chociaż jeśli cpu2 będzie dość mądre to może da radę
    odebrać).

    jp