  • 1. Data: 2013-01-07 20:03:37
    Temat: Jakie zalecenia dla urządzenia pracującego w Afryce?
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Dowiedziałem się, że urządzenie, które od lat robimy na rynek krajowy
    pojedzie do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Nasz układ ma sterownik z
    wyświetlaczem LCD 2x24 i mikrokontrolerem ATmega32. Obwód siłowy to kilka
    modułów tyrystorowych 300A / 1400V na radiatorach. Wszystko zamknięte w
    szafce metalowej. W Polsce te szafki były instalowane u klienta bez
    założonej płyty podłogowej (były od spodu wprowadzane kable), zatem był
    dostęp powietrza.
    Próbuję ustalić, jaki zakres temperatur ma używany przez nas wyświetlacz -
    jeśli okaże się, że to jest standard, to damy wyświetlacz o zakresie
    rozszerzonym. Damy większe radiatory i prawdopodobnie mocniejsze moduły
    tyrystorowe. Może damy wentylatory (w Polsce nigdy nie stosowaliśmy
    wentylatorów) albo taką miniklimatyzację przeznaczoną do szaf elektrycznych.
    Będę wdzięczny za rady praktyków, na co zwrócić uwagę przygotowując
    urządzenie, które będzie pracować w Zjednoczonych Emiratach Arabskich?

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2013-01-07 20:52:27
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 07.01.2013 20:03, Robbo pisze:
> [...]
    > Będę wdzięczny za rady praktyków, na co zwrócić uwagę przygotowując
    > urządzenie, które będzie pracować w Zjednoczonych Emiratach Arabskich?

    Najpierw ustal w jakiej temperaturze będa to eksploatować, bo może w
    klimatyzowanych pomieszczeniach i nie będzie kłopotu. Sprawdź też w
    Polsce o ile temperatura w szafie jest wieksza niż temperatura
    otoczenia. Bedzie łatwiej oszacować potrzeby, bo może grzeje się niedużo
    i nie ma sensu przesadzać z chłodzeniem.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 3. Data: 2013-01-07 22:07:14
    Od: "RAM" <r...@e...ro>

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Będę wdzięczny za rady praktyków, na co zwrócić uwagę przygotowując
    > urządzenie, które będzie pracować w Zjednoczonych Emiratach Arabskich?

    Swojego czasu kolega krótkofalowiec mieszkający w sąsiedztwie (Kuwejt)
    powiedział mi o 23:30 ich czasu, że właśnie wrócił z centrum i termometr na
    wieży wskazywał 46°C. Ale tam (prawie) wszędzie mają klimatyzację. Nawet w
    namiottach na pustyni (fakt a nie jaja).
    Dowiedz się więc, gdzie to cacko będzie postawione i jakie będą ekstremalne
    temperatury. Oczywiście z góry - na mrozy raczej nie licz.
    Powodzenia

  • 4. Data: 2013-01-07 22:10:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dowiedz się więc, gdzie to cacko będzie postawione i jakie będą
    > ekstremalne temperatury. Oczywiście z góry - na mrozy raczej nie licz.
    > Powodzenia

    Eee, na pustyni to nocą chyba nawet do zera może spaść :)
    To jest lekki hardcore - w dzień 70 st. w obudowie, nocą 0.
    No to już chyba wersja "military" powinna być :)

  • 5. Data: 2013-01-07 23:14:57
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-01-07 22:10, sundayman pisze:

    > Eee, na pustyni to nocą chyba nawet do zera może spaść :)
    > To jest lekki hardcore - w dzień 70 st. w obudowie, nocą 0.
    > No to już chyba wersja "military" powinna być :)
    "military" się nie sprawdzi, ale już wersja "africa" tak :)

  • 6. Data: 2013-01-07 23:58:18
    Od: "RAM" <r...@e...ro>

    > Eee, na pustyni to nocą chyba nawet do zera może spaść :)
    > To jest lekki hardcore - w dzień 70 st. w obudowie, nocą 0.
    > No to już chyba wersja "military" powinna być :)

    Nie w tamtych okolicach. Nie licz tam na mrozy.
    Na Saharze, na pustyni egipskiej. Ale nie tak blisko równika.

  • 7. Data: 2013-01-08 09:22:41
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Będę wdzięczny za rady praktyków, na co zwrócić uwagę przygotowując
    > urządzenie, które będzie pracować w Zjednoczonych Emiratach Arabskich?

    Temperatury powietrza musisz zakładać z zakresu 0-50 stopni, plus spory okład
    zwłaszcza z góry na temperatury ekstremalne (bo 50 stopni tamże to nie jest nic
    zaskakującego, to taka normalna temperatura po prostu, jak u nas 30).
    Do tego, jeśli urządzenie jest typu "outdoor", musi być BARDZO pyłoszczelne.
    Po trzecie, jeśli urządzenie ma być obsługiwane przez miejscowe ekipy, zwłaszcza
    jeśli będą to różne ekipy, a nie zawsze ten sam, dobrze przeszkolony team, musisz
    założyć absolutną idiotoodporność urządzenia.

    J. (z doświadczeniami z Arabii Saudyjskiej co prawda, ale to te same strony)

  • 8. Data: 2013-01-08 09:40:43
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >w Zjednoczonych Emiratach Arabskich?

    To nie Afryka :D

    Marek

  • 9. Data: 2013-01-08 14:59:06
    Od: Albercik <n...@g...pl>

> [...]
    > Będę wdzięczny za rady praktyków, na co zwrócić uwagę przygotowując
    > urządzenie, które będzie pracować w Zjednoczonych Emiratach Arabskich?

    JarekP już napisał, ale że to naprawdę ważne, to powtórzę PYŁ! mnóstwo
    pyłu wszędzie, obudowy muszą być szczelne. Wentylatorów raczej unikaj,
    no chyba że chcesz na serwis co chwile lecieć..:) Ja tam instalowałem
    drobnice elektroniczną i głównie wewnątrz pomieszczeń w cieniu, pierwsze
    lato wytrzymało. Bywało że na drugi dzień urządzenia były przysypane
    pyłem że napisów nie można było przeczytać, z tym że ja trafiłem na
    burze pisakową. Również idiotoodporność jest bardzo ważna. Szkolenie z
    obsługi licz kilka razy dłuższe niż w europie. Co do wymogów formalnych,
    to się chyba raczej nie ma czym przejmować, jak zrobisz według naszych
    standardów to będzie OK.
    Dość istotny jest dobór kolorów, to ze względu na nagrzewanie się jak i
    wpływ piasków, generalnie tam wszystko jest w kolorze piaskowym, czy
    tego chcesz czy nie:)

    P.S. UAE to Azja:)

  • 10. Data: 2013-01-08 15:32:20
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 14:59:06 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:

    > z tym że ja trafiłem na burze pisakową.

    To ja jeszcze dopiszę, że tamten piasek nie ma nic wspólnego z naszym piaskiem. To
    bardzo drobny i bardzo wredny pył, o zdolności penetracji niemal jak WD-40, tylko
    własności smarujące ma trochę gorsze ;)

    > Również idiotoodporność jest bardzo ważna. Szkolenie z obsługi licz kilka razy
    dłuższe niż w europie.

    A najlepiej nie licz wcale. Jeśli Ty je zorganizujesz, przyjedzie Ci na nie banda
    absolutnie niezainteresowanych tematem i w dodatku nie znających języka wyrobników,
    nawet niekoniecznie tych, którzy faktycznie będą z tym pracować. Zjawią się (jak
    dobrze pójdzie) pod koniec pierwszego dnia szkolenia, a pierwsze (i ostatnie)
    pytanie, jakie ktoś z nich zada, to kiedy koniec. Ewentualnie, jak już zaczniesz (ty,
    czy jakiś trener), obwieszczą Ci, że wychodzą, bo muszą na modły. A "prayer time" u
    nich jest co chwila :)

    Generalnie nastaw się na to, że wraz z urządzeniem trzeba będzie tam wysłać kogoś,
    kto na miejscu pokaże co i jak ludziom, którzy będą z tym pracować. A potem będzie
    pod telefonem w razie problemów (czyli zapewne co chwila). Albo zrób urządzenie,
    które z "opcji użytkownika" ma jedynie włącznik zasilania.

    J.