  • Data: 2011-03-18 22:05:33
    Temat: Jakie tanie ARM ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Moja cierpliwośc się wyczerpała. Atmelowe SAM7 kosztują caly czas N razy
    więcej niż powinny i nie mam już ochoty placić za "kryzys" którego nie ma.

    Czas więc na radykalną zmianę. Interesuje mnie rodzina ARM7 lub podobny
    arm z kilkoma-kilkudziesięcoma kB RAM, kilkaset kB Flash i obudowach w
    granicach od 32 do ~100 nóżek. Peryferiów - jak najwięcej, ale najlepiej
    dużo uartów i ogólnie komunikacji z reszta swiata. Idealnie - możliwość
    podpięcia RAMu ale nie jest to konieczne. Coś odpowiadające poziomem
    serii SAM7S. Przy ARM7 się nie upieram, ale chyba nic lepszego nie
    znajde od ręki (PICe na MIPS ?). Bedzie to pełnić bardzij rolę
    streownika resztą układów niz być układem wykonawczym wiec ficzery typu
    PWM/ADC itd sa malo istotne. Musi być na to port jakiegoś RTOS (FreeRTOS
    preferowany).

    Koniecznie:

    a) JTAG (lub inny interfejs np. debug uart) z mozliwością *debugowania*
    w eclipse + openocd (pułaki, stan rejestrów itd). Inne wynalazki,
    szczegolnie windows-only sa poza konkursem.

    b) programowanie samego siebie

    c) "wsparcie internetowe", a wiec rodziny egzotyczne odpadają ,choćby
    mialy kosztować 1 dolara / szt. Musi byc społeczność mająca rozwiązane
    połowe problemow.

    d) odpornośc przemysłowa, nawet jesli to tylko legenda.

    e) Perspektywa ze przez najblizesz 5 lat będe mogł je ciagle kupic.

    f) Dostepnośc w mięsnym na rogu.

    Czym sie zainteresować? LPC? ST? Cos innego godnego uwagi? Cena powinna
    być rozsadnie stabilna. Ideałem było by okolo 10zł netto za procesor
    porownywalny z SAM7S64 ;)