-
71. Data: 2018-07-19 01:51:43
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 18 Jul 2018 23:56:53 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 2018-07-18 o 23:04, J.F. pisze:
>>> Napięcie = 14V , moc alternatora 1500W (przykładowowo) co daje
>>> 1500W:14V=125A
>>> Czyli mamy alternator o wydolności 125A rezystancję podstaw do wzoru
>>> I=U/R i masz wynik.
>>
>> Cos ci poradze - nie licz, jak nie umiesz.
>
> Jak narazie nic nie policzyłeś, nie podałeś żadnego wzoru, jesteś ślepy,
A co tu podawac, wzory sa w kazdym podreczniku.
Tylko ty zapominasz o SEM akumulatora.
>>> podłączają alternator pod resztę samochodu i do amperomierza a
>>> amperomierz szeregowo z akumulatorem, bocznikując w ten sposób obwód
>>> rozrusznika, który wpięty jest bezpośrednio do akumulatora. Jak wepniesz
>>> amperomierz jednym stykiem do całej instalacji, łącznie z rozrusznikiem
>>> a drugi koniec do akumulatora to amperomierz zwyczajnie jebnie, taki
>>> 50A...inna sprawa że zwróć uwagę na najczęściej występującą skalę,
>>
>> Dobrze piszesz ... tylko ze do rozrusznika zawzyczaj prowadzi osobny
>> kabel, latwo go ominac.
>
> Ale trzeba odpiąć kable od klemy (2szt) i spiąć je razem i podłączyć do
> amperomierza. Trzeci kabel do rozrusznika nie odłączamy od akumulatora.
Tylko ze mamy jeszcze inne odbiorniki.
A nas nie interesuje prad, ktory produkuje alternator, ale ktory
plynie przez akumulator.
Wiec musisz amperomierz odpowiednio podlaczyc.
>>> właśnie 50A...co całkowicie niszczy bzdurę, którą wydłubałeś wyżej:
>>> cyt: "a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A." :)
>>
>> https://youtu.be/tKki89sq0XY?t=200
>> pan tu mowi 30-40A, ale zauwaz ze przez moment jest ze dwa razy
>> wiecej. Tak przez pol dzialki.
>
> Nie 2x więcej a 700A. Szacun jeśli jeździsz z taką maszyną na konsoli :)
Nie chodzi o 700A, ale o sie dzieje jak silnik juz zaskoczy.
Przez moment jest okolo 80A ładowania, potem spada do 30-40 ... a to i
tak nie jest C/10h :-)
>> https://youtu.be/YxBl_JGXnkA?t=239
>> Tu oscyloskopu nie ma ale raz sie -60 pokazuje.
>
> -330A. Pisałem że jesteś ślepy.
330+, a jak silnik zaczyna pracowac, to -60.
A to ciagle tylko wolne obroty
>>>> No ba, skoro potrafi dac 500A, to powinien i 500A przyjac na kl/ratę :-)
>>> A ty mu chcesz amperomierz szeregowo... :D
>>
>> W czasach gdy ich uzywano, alternator nie mogl dac 500A :-)
>
> To ty wymóżdżyłeś te 500+ amper :D:D:D
sam powyzej dopatrzyles sie 700 i 330.
>>>>> Dostarcz 50A do akumulatora 50AH w minutę albo jak napisałeś 100A.
>>>>> Fajnie wybucha czasem :)
>>>>> W końcu 100Ax12V to 1200W/min x 60 czyli 72KWh, niezłe pierdolnięcie :)
>>>>
>>>> To w koncu w minute, w godzine, w sekunde, naladowany, rozladowany ?
>>>> Okresl sie.
>>>
>>> Chui wi w jakim stanie jest przy rozładowaniu. Cytat podałem i opis
>>> zdarzenia też. Z a p o m n i a ł e ś :)...przypomnieć czy się cofniesz
>>> sam parę postów?
>>
>> Tak czy inaczej - nie wiesz o liczysz :-)
>>
>> A akumulator nie wybuchnie w czasie minuty.
>> Chyba, ze mu odpowietrzenie zatkasz.
>
> Sliczny przykład. Jedno zdanie zaprzecza drugiemu.
Jak mu sie odpowietrzenie zatka to nie trzeba 50A,
i pol ampera rozwali w koncu.
ale przemysl co ty chciales policzyc.
> https://www.youtube.com/watch?v=qBnK9DK9HEU
> Oglondywuj i dumaj, czemu wybuch.Tararara :)
Czemu to istotnie ciekawe.
Bo jak rozumiem - w czasie pchania, a nie ładowania.
J.
-
72. Data: 2018-07-19 01:53:49
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-07-19 o 01:27, Zenek Kapelinder pisze:
> Czytaj chuju niemyty az znajdziesz.
>
Myty:) No nie kłam że tekst z tekstu ci śmierdzi przez czytnik (zjebany)
bo nie potrafisz skonfigurować innego i nakurwiasz z przeglądarki jak
troglodyta :> i masz kłopoty z cytatami (szacun, bo ctrl+crtv dokonałeś
jednak ale bez znaczników).
Tak, generalnie mam polewkę i w sumie sobie trolluję ale odsyłanie do
wskazań producenta oraz wyprowadzanie prostackich (prostowników) do
światła cywilizacji jest moim przesłaniem duchowym i pełnym
posłannictwem w tej ciemnocie obsługującej prostowniki po "dziadku" na
selenach z myślą, że przedłużą żywot swojemu NAJJAŚNIEJSZEMU i
NAJLEPISIEJSZEMU akumulatorowi za który musieli oddać prawie 500+ i za 2
lata zdeh bo nie potrafili zainwestować w wiedzę czy odpowiednie
narzędzia. JEDNORAZOWO, na stare lata.
Takie światełko dyskusji w temacie, gdzie człowiek rozpoczynający wątek
(karol)oddał się w ręce znachora, który dokonał pomiaru z dupy i tym
samym wywołał gównoburzę (flame) i nie mam pojęcia co przez te parę dni
uczynił a w sumie mnie to interesuje najbardziej (ciekawość), czy
wydłubał alternator jak mu radzili i wymienił regulator czy znalazł inną
przyczynę niedomagań swojego nowego akumulatora i jego obwodu ładowania :)
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
73. Data: 2018-07-19 02:03:03
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Idz sie wybrandzluj ze swoimi prostackimi tekstami. Tylko glupi chuj nie zauwazy ze
manipulujesz.
-
74. Data: 2018-07-19 02:03:14
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-07-19 o 01:49, J.F. pisze:
>>> Ladowanie pradem dziesiecio godzinnym nie dotyczy ladowania olowiowych
akumulatorow rozruchowych.
>> Producent:
>> "Prąd ładowania.
>> Akumulatory VRLA powinny być używane wyłącznie z regulowanymi
>> urządzeniami do ładowania stałym
>> napięciem i prądem ograniczonym do 10% 20
>
> Ale wiesz co znaczy VRLA ?
Taaa, podpucha dla Zenka. Łyknął jak pyton nadwiślański żabę i się ze
mną nakurwiał :D piękne.
>> http://www.tab-polska.pl/fileadmin/user-files/do-pob
rania/instrukcje/ulotka-akumulator-2013-09-27.pdf
>
> Dobrze, ze choc dali fotke akumulatora, ktory ma korki. W tym nie ma
> http://www.tab-polska.pl/produkty/akumulatory-samoch
odowe/akumulator-topla-top/
>
> A zasady ładowania te same :-)
>
> Pominales tez punkt o napieciu ladowania w samochodzie.
Nie interere. Samochód to osobna sprawa, już omawiana.
>
> Albo np to
> http://www.tab-polska.pl/produkty/prostowniki/bennin
g/
> Prostowniki z czasem ladowania od 14 do 6.5h
>
> A zobacz jeszcze tu
> https://www.optimabatteries.com/en-us/support/chargi
ng/charging-tips
>
> Recommended charging information:
> -Alternator: 13.3 to 15.0 volts, no amperage limit.
>
> -Battery Charger: 13.8 to 15.0 volts, 10 amps maximum, approximately
> for six to twelve hours.
>
> -Rapid Recharge: Maximum voltage 15.6 volts (regulated), no current
> limit as long as battery temperature remains below 125°F (51.7°C).
> Charge until current drops below one amp.
>
> No ale to nie jest "zwykly" akumulator, tylko klasa sama w sobie ...
Pochuj jak to już znam?
Zrobiłeś te foty napięć/prądów co obiecałeś jak nakurwiasz swoim
prostownikiem 12-19V w akumulator z napięciem 14V po wyjęciu z ałta,
gdzie masz w sieci zasilającej pływanie napięcia z 230 na (no nie wiem)
ale pewnie niższe?
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
75. Data: 2018-07-19 02:06:37
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 19 Jul 2018 01:31:44 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 2018-07-19 o 00:55, Zenek Kapelinder pisze:
>> Lzesz jak stara pomarszczona indianka
>> Akumulatory VRLA powinny być używane wyłącznie z regulowanymi
>> urządzeniami do ładowania stałym
>> napięciem i prądem ograniczonym do 10%
>
> Jeszcze raz. Jak chcesz ograniczać prąd do 10% znamionowej pojemności
> akumulatora w czasie jego ładowania, skoro masz stałe napięcie np:30V na
Ale nie 30V, tylko 14.4-15V - to z pierwszej instrukcji
> prostowniku a akumulatory o różnej pojemności?
Akumulator sam sobie dobierze.
nie bedzie to dokladnie C/10, ale tez go nie zabije.
Tzn 15V przez dluzszy czas to juz zabije.
> Można, owszem...stosując
> (prostacko) zwykłą żarówkę o określonej mocy lub zespół żarówek które
> mają zmienną rezystancję w zależności od rozżarzenia włókna (czyli
> przepływu prądu) i można je dobierać w zależności jaki prąd ma być
> stabilizowany. Tak osiągniesz stabilizację prądową ale polecam jakiś
> timer, który Ci to wyłączy po 10 godzinach :)
A w samochodzie gdzie masz ogranicznik i timer ?
Nie jest potrzebny :-)
> Możesz też użyć wyłącznika/włącznika/przerywacza który w innym wątku
> proponowałeś. Nie neguję. Co prawda nie wiem do końca czy on robi
> częściowe zwarcie obwodu, powodując spadek napięcia czy przerwę. Sądząc
> z tego że się grzeje do ok 50C to raczej prawie zwarcie ale to
> nieistotne, Najważniejsze że akumulator nie dostaje stałego prądu a
> popychasz go impulsami. Co prawda to po pewnym czasie zacznie gazować
> ale to mniej szkodliwe niż ładowanie 10% prądem pojemności znamionowej
> (nalepka) powyżej 10 godzin :)
Dlatego piszemu o napieciu.
Nie poplynie prad 10% i szkodliwosc sie znacznie zmniejszy.
A w rozwiazaniu Zenka regulator bedzie kontrolowal napiecie i powyzej
ok 14V nie pusci pradu.
J.
-
76. Data: 2018-07-19 02:08:41
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-07-19 o 01:49, J.F. pisze:
>>> Ladowanie pradem dziesiecio godzinnym nie dotyczy ladowania olowiowych
akumulatorow rozruchowych.
>> Producent:
>> "Prąd ładowania.
>> Akumulatory VRLA powinny być używane wyłącznie z regulowanymi
>> urządzeniami do ładowania stałym
>> napięciem i prądem ograniczonym do 10% 20
>
> Ale wiesz co znaczy VRLA ?
Taaa, podpucha dla Zenka. Łyknął jak pyton nadwiślański żabę i się ze
mną nakurwiał :D piękne.
>> http://www.tab-polska.pl/fileadmin/user-files/do-pob
rania/instrukcje/ulotka-akumulator-2013-09-27.pdf
>
> Dobrze, ze choc dali fotke akumulatora, ktory ma korki. W tym nie ma
> http://www.tab-polska.pl/produkty/akumulatory-samoch
odowe/akumulator-topla-top/
>
> A zasady ładowania te same :-)
>
> Pominales tez punkt o napieciu ladowania w samochodzie.
Nie interere. Samochód to osobna sprawa, już omawiana.
>
> Albo np to
> http://www.tab-polska.pl/produkty/prostowniki/bennin
g/
> Prostowniki z czasem ladowania od 14 do 6.5h
>
> A zobacz jeszcze tu
> https://www.optimabatteries.com/en-us/support/chargi
ng/charging-tips
>
> Recommended charging information:
> -Alternator: 13.3 to 15.0 volts, no amperage limit.
>
> -Battery Charger: 13.8 to 15.0 volts, 10 amps maximum, approximately
> for six to twelve hours.
>
> -Rapid Recharge: Maximum voltage 15.6 volts (regulated), no current
> limit as long as battery temperature remains below 125°F (51.7°C).
> Charge until current drops below one amp.
>
> No ale to nie jest "zwykly" akumulator, tylko klasa sama w sobie ...
Pochuj jak to już znam?
Zrobiłeś te foty napięć/prądów co obiecałeś jak nakurwiasz swoim
prostownikiem 12-19V w akumulator z napięciem 14V po wyjęciu z ałta,
gdzie masz w sieci zasilającej pływanie napięcia z 230V na (no nie wiem)
ale pewnie niższe?
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
77. Data: 2018-07-19 02:08:45
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 19 Jul 2018 01:03:39 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 2018-07-19 o 00:55, Zenek Kapelinder pisze:
>> Lzesz jak stara pomarszczona indianka
>>
>> Producent:
>>
>> "Prąd ładowania.
>
> Gdzie tu mowa o napięciu?
Lzesz jak polityk
J.
-
78. Data: 2018-07-19 02:08:55
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Uruchom zwoj mozgowy co masz wiecej niz kura, ten zebys nie sral jak chodzisz po
podworku i wyobraz sobie ilu osobom frajde robisz.
-
79. Data: 2018-07-19 02:12:48
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-07-19 o 02:03, Zenek Kapelinder pisze:
> Idz sie wybrandzluj ze swoimi prostackimi tekstami. Tylko glupi chuj nie zauwazy ze
manipulujesz.
>
Nie manipuluję debilu. Daj mi JEDNO opracowanie na poziomie min
inżyniera, czy producenta, które jest odmienne od tego co zalinkowałem i
opisałem :)
HopHop. Możesz na zakrętach gwizdać nasze kolędy po szwecku w spak :)
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
80. Data: 2018-07-19 02:21:24
Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-07-19 o 02:06, J.F. pisze:
> Ale nie 30V, tylko 14.4-15V - to z pierwszej instrukcji
>
>> prostowniku a akumulatory o różnej pojemności?
>
> Akumulator sam sobie dobierze.
> nie bedzie to dokladnie C/10, ale tez go nie zabije.
> Tzn 15V przez dluzszy czas to juz zabije.
Kurwa. Geder jakiś? Jesteś kobieto czy facetem? Jedno zdanie zaprzecza
drugimu. Gej?
>
>> Można, owszem...stosując
>> (prostacko) zwykłą żarówkę o określonej mocy lub zespół żarówek które
>> mają zmienną rezystancję w zależności od rozżarzenia włókna (czyli
>> przepływu prądu) i można je dobierać w zależności jaki prąd ma być
>> stabilizowany. Tak osiągniesz stabilizację prądową ale polecam jakiś
>> timer, który Ci to wyłączy po 10 godzinach :)
>
> A w samochodzie gdzie masz ogranicznik i timer ?
> Nie jest potrzebny :-)
Nie rozmawiamy o samochodach i alternatorze. To barbarzyństwo w stosunku
do zaleceń producenta :) Nikt nie jeździ przez tydzień bez przerwy na
14V z alternatora.
>
>> Możesz też użyć wyłącznika/włącznika/przerywacza który w innym wątku
>> proponowałeś. Nie neguję. Co prawda nie wiem do końca czy on robi
>> częściowe zwarcie obwodu, powodując spadek napięcia czy przerwę. Sądząc
>> z tego że się grzeje do ok 50C to raczej prawie zwarcie ale to
>> nieistotne, Najważniejsze że akumulator nie dostaje stałego prądu a
>> popychasz go impulsami. Co prawda to po pewnym czasie zacznie gazować
>> ale to mniej szkodliwe niż ładowanie 10% prądem pojemności znamionowej
>> (nalepka) powyżej 10 godzin :)
>
> Dlatego piszemu o napieciu.
> Nie poplynie prad 10% i szkodliwosc sie znacznie zmniejszy.
> A w rozwiazaniu Zenka regulator bedzie kontrolowal napiecie i powyzej
> ok 14V nie pusci pradu.
Czy ja napisałem że to neguję?
Pochuj potwierdzasz moje potwierdzenie?
(hehe, nie ma spacji przed pytajnikiem, (UDAŁOSIĘ)
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?