  • 1. Data: 2009-08-17 15:39:54
    Temat: Jakie najtańsze rozwiązanie dla mało dzwoniących?
    Od: Bartek <s...@o...pl>

    Witam!

    Jestem tu pierwszy raz... Mam do Was prośbę i "z pewną taką
    nieśmiałością" :) liczę na przychylne potraktowanie. Z góry
    przepraszam, że zajmuję Wam czas, ale potrzebuję porady, bo nie
    orientuję się w temacie i nie mam kogo zapytać, a samodzielne
    porównanie dostępnej oferty idzie mi, szczerze mówiąc, niesporo :)

    Przechodzę do rzeczy. Potrzebuję znaleźć optymalne rozwiązanie /
    ofertę telefonii dla kogoś, kto używa telefonu w naprawdę, ale to
    _naprawdę_ minimalnym zakresie. Telefon jest w tym wypadku głównie po
    to... żeby był :) Liczba realizowanych połączeń w miesiącu to
    średnio nie więcej niż 5 (zwykle mniej), a ich szacunkowy łączny czas
    to pewnie góra 15 minut. Po prostu, telefon awaryjnie musi być, ale
    praktycznie nie występuje potrzeba korzystania z niego.

    Moje pytanie wygląda następująco: czy da się znaleźć dla takich
    uwarunkowań korzystaniejsze rozwiązanie niż obecnie stosowany "Pakiet
    socjalny" TPSA?

    Czy jakaś oferta telefonii komórkowej przyniosłaby w tym wypadku
    oszczędności (chodzi mi oczywiście o sytuację, w której telefon
    komórkowy _zastępuje_ stacjonarny, a z TPSA rozwiązuję umowę)?

    Jeszcze raz przepraszam za zawracanie głowy czymś takim, ale jest tu
    na pewno wiele osób z dużym doświadczeniem w korzystaniu z różnych
    ofert komunikacyjnych, a ja będę bardzo wdzięczny za każdą poradę.

    Pozdrawiam serdecznie!

  • 2. Data: 2009-08-17 15:45:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bartek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    >Moje pytanie wygląda następująco: czy da się znaleźć dla takich
    >uwarunkowań korzystaniejsze rozwiązanie niż obecnie stosowany "Pakiet
    >socjalny" TPSA?

    A to zalezy od tego, czy na ten telefon ludzie (np. rodzina, znajomi) tez
    beda czasem dzwonic z zamiarem dluzszej rozmowy, czy tez wykonywane beda
    tylko polaczenia wychodzace?
    W tym drugim przypadku zdecydowanie Play Fresh

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-08-17 18:48:58
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-08-17, SDD <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    > tylko polaczenia wychodzace?
    > W tym drugim przypadku zdecydowanie Play Fresh

    Albo inny prepaid klasy mbank mobile (jeśli cena za 1 min ma być niska)
    i ktoś posiada ekonto z którego ustawi sobie doładowanie 'co 30 dni za
    20 pln' albo będzie miał 'kupon' klasy 'kupon za 5 pln'.

    Jeśli nie może to być numer GSM (bo _na_ ten numer ma ktoś dzwonić i
    długo rozmawiać) to może Era Domowa lub coś podobnego z konkurencji.

    Aha, ile teraz kosztuje pakiet socjalny TP?

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 4. Data: 2009-08-18 11:39:38
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Krzysztof Drewicz napisała na pl.misc.telefonia:

    > Aha, ile teraz kosztuje pakiet socjalny TP?

    Nie ma już tego, zlikwidowali.

    Do autora wątku: na tym telefonie ma działać ADSL?

    Marcin Kocur

  • 5. Data: 2009-08-18 12:35:12
    Od: Bartek <s...@o...pl>

    Najserdeczniej dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi! I przepraszam, że
    odzywam się dopiero teraz.

    Wczoraj jeszcze zdążyłem zerknąć na parę stron operatorów i moją uwagę
    również przyciągnął Play Fresh. Ta oferta na tyle różni się od
    pozostałych, że trudno wręcz uwierzyć, że nie tkwi tam gdzieś jakiś
    ukryty haczyk! Czy to możliwe, żeby dla utrzymania ważności numeru
    wystarczało doładowanie zaledwie _raz na rok_ w kwocie choćby tylko _5
    zł_??

    Z tymi połączeniami przychodzącymi to niestety właśnie jest pewien
    problem. W zasadzie ich też jest praktycznie śladowa ilość, ale zdarza
    się, że rodzina dzwoni i chce sobie pogadać :) W dodatku, jedni z
    tych dzwoniących korzystają z jakiegoś takiego pakietu w tepsie, który
    sprawia, że gdy dzwonią do nas to w zasadzie zupełnie nie muszą się
    ograniczać w kwestii długości rozmowy. Domyślam się (nie wiem, co to
    za pakiet; nie sprawdzałem), że jest to możliwe dzięki temu, że oba
    telefony są w tej sieci.

    Nie będzie to łatwa decyzja :) Tak czy owak, bardzo dziękuję za
    odpowiedzi -- pomogliście mi! Jeśli ktoś mógłby mi jeszcze rozwiać
    wątpliwości co do tej niebywale korzystnej częstotliwości koniecznych
    doładowań we Freshu, byłbym ogromnie wdzięczny :) ... Ewentualnie --
    może też ktoś się orientuje, czy koszt połączeń z TPSA do Play jest
    szczególnie wysoki? Bo coś mi się obiło o uszy, że oparaorzy gsm liczą
    połączenia z Play według odrębnej, podwyższonej taryfy.

    Przepraszam, że zapomniałem poinformować o kosztach używania pakietu
    socjalnego. Link nawet miałem przygotowany, ale przez pośpiech
    zapomniałem wkleić.

    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/telefon_domowy/a
    bonament/stare_plany/679692?_s=679694

    Pozdrowienia

    PS -- Nie, nie ma wymagań w kwestii żadnych dodatkowych
    funkcjonalności, typu ADSL.

  • 7. Data: 2009-08-18 18:41:02
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-08-18, Bartek <s...@o...pl> wrote:

    > ukryty haczyk! Czy to możliwe, żeby dla utrzymania ważności numeru
    > wystarczało doładowanie zaledwie _raz na rok_ w kwocie choćby tylko _5
    > zł_??

    Haczyk: koszt minuty _do_ Play od większości operatorów.

    > ograniczać w kwestii długości rozmowy. Domyślam się (nie wiem, co to
    > za pakiet; nie sprawdzałem), że jest to możliwe dzięki temu, że oba
    > telefony są w tej sieci.

    No to tu jest szkopuł. Jeśli osoby dzwoniące nie mają innej opcji (np
    numer nie w TP a w innej firmie oferującej tanie/darmowe połączenia do
    sieci stacjonarnych) to tego się nie przezkoczy.

    > szczególnie wysoki? Bo coś mi się obiło o uszy, że oparaorzy gsm liczą
    > połączenia z Play według odrębnej, podwyższonej taryfy.

    Jest w cenniku TP, więc może nie będę go tutaj analizował (bo nie
    korzystam z TP) ale jest on wyższy. Rozmowy z TP na GSM ogólnie są
    drogie.

    > PS -- Nie, nie ma wymagań w kwestii żadnych dodatkowych
    > funkcjonalności, typu ADSL.

    Era domowa. Ewentualnie sferia ale to na prawdę po sprawdzeniu zasięgu i
    ceny połączeń TP->stacjonarne ze strefy 0-22, jeśli o strefę W-wa +
    okolice chodzi (Sferia nie jest dostępna w całym kraju). Trochę może z
    tą W-wą zakładam źle, ale to na ogół wygląda tak: student do W-wy,
    rodzina dzwonić co weekend.

    kd,

  • 8. Data: 2009-08-18 18:54:34
    Od: Bartek <s...@o...pl>

    Jeszcze raz dziękuję za wszystkie sugestie! Wygląda na to, że na razie
    wstrzymamy się jeszcze ze zmianami. Tym niemniej, bardzo mi
    pomogliście!

    Pozdrawiam serdecznie!