  • 21. Data: 2010-08-30 16:36:14
    Temat: Re: Jakie kombi? dla rodziny
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > i jest dylemat Picasso Grand uzywany, czy nowy Berlingo/Partner z naciskiem na
    > Puga, bo tanszy ;).

    Bierz nowego Peugeota :)
    Mam podobnego - w starej budzie - 1.6 HDI 90KM (2007 rok).
    A ten nowy ładniejszy i ciut większy :) - za to z tym samym
    sprawdzonym silnikiem.

    Przy dzieciakach odsuwane drzwi - super sprawa - nie trzeba dzieciaka
    "łamać", ani nie ma problemu że się głową walnie o górną krawedź,
    jak się wsadza do fotelików. Na parkingu też nie ma problemu, jak
    ktoś blisko, ciasno zaparkuje, odsuwasz drzwi i masz wygodny dostęp.

    Tylna klapa - autko wysokie, więc bez problemu można stać i pakować
    zakupy... a w czasie deszczu czy śniegu na głowe nie leci ;).

    Spalanie - bardzo niewielkie - mi średnio (głównie po Warszawie,
    ale bez przesadnych korków - trasa Toruńska, ale nie w godzinach
    największych korków) - pali ok. 5,8l

    Minus - autko wysokie, więc przy wyższych prędkościach pali swoje.
    Przy 90km/h wg komputera 4.5l, ale przy 110km/h juz 6.5l wg komp.
    Ale ogolnie - jak na te gabaryty to naprawdę spalanie jest super
    niskie i zawsze wydawało mi się to nieralne do osiągnięcia
    (wszystkie poprzednie autka paliły średnio ok 10l - fakt że benzyny)

    Ale nie ukrywajmy, do szybkiej jazdy to on się średnio nadaje.
    (spalanie, szum powietrza)

    Do minusów można też zaliczyć dość słaby lakier - tzn pewnie wszystkie
    nowe (wodne) tak mają - ale to mój pierwszy samochód, na którym
    faktycznie pozostały ślady po ptasich kupach (srebrny metalic).

    Na razie 62.000km i odpukać - nic się nie dzieje - no może
    linkę sprzęgła wymienię, bo czesem nie odpuszcza idealnie pedału
    do końca.

    Więc ja bym brał Partnera :)

    Jak masz jakieś konkretne pytania, dawaj znać,

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 22. Data: 2010-08-30 16:40:18
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    b...@g...pl pisze:
    > To kawal fury, taki by mi pasowal 1.6 Hdi 90 koni, np. odsuwane
    drzwi to przy
    > dzieciakach nieocenione.

    może i kawał fury ale kierowca nie ma komfortowych warunków a to głównie
    z powodu umieszczenia lewarka zmiany biegów, fajnie, że jest wysoko
    ale przeszkadza prawej nodze co w trasie jest upierdliwe.

    > kawal fury za dosc nie wygorowana cene, nic nie jest za darmo, czyzby blacha
    > byla dwa razy ciensza bo gdzies musi byc kruczek w tak niskiej cenie ;)

    silniki takie sobie (HDI 90KM) można o nich wiele powiedzieć, ale nie
    to, ze są trwałe.Zawieszenie delikatne zwłaszcza z przodu. Sporo
    zakamarków konstrukcyjnych w których za jakiś czas pojawi się korozja bo
    , nie ma odprowadzenia z nich wody/wilgoci

    Ale pewnie to będzie dla Ciebie najmniejszy problem bo po paru latach
    sprzedaż i kupisz inne zanim się posypie.

    --
    krzysiek82

  • 23. Data: 2010-08-30 17:26:34
    Od: " " <b...@g...pl>

> [...]
    > zakamarków konstrukcyjnych w których za jakiś czas pojawi się korozja bo
    > , nie ma odprowadzenia z nich wody/wilgoci

    mowa o nowym Tepee/Berlingo?

    90 Hdi broni sie tym, iz niema DPF'a i dwumasowki, filtra osobiscie nie
    przerabialem, ale znajomi jezdzac po miescie maja niezly ubaw z tym pseudo
    ekologicznym szitem, dwumasowke przerabialem juz dwa razy i kosztem komfortu
    wole rozwiazania tansze

    ogolnie to auto marzen, powino byc na lancuchu, bez filtra i dwumasowki,
    palace max 6 l w miescie oraz aby sie niepsulo i bylo pakowne, ale wiadomo...
    trzeba zejsc na ziemie pierwsze waruni seplnia obezny blid, ale lekko mowiac
    przyciasnawy jest

    > Ale pewnie to będzie dla Ciebie najmniejszy problem bo po paru latach
    > sprzedaż i kupisz inne zanim się posypie.

    heh, nie jestem krezusem o nie, ale chcialbym zawsze jezdzic nowymi i tak po 3
    max 4 latach je sprzedawac i znowu nowy ;) ale te czasy chyba juz minely

    majac auto od nowosci, dbane ale nie przesadnie, majace 4-5 lat, wyglada
    praktycznie jak nowe, poza kilkoma ryskami na zderzakach.blachach od jelopow
    na parkingu pod supermarketem, mozna rzec ze dopiero co sie dotarlo, to jednak
    ekonomia goni, i albo sprzedawac teraz, albo juz zostawic zonie niech dojezdzi
    do zlomowania ;)

  • 24. Data: 2010-08-30 17:46:39
    Od: AL <a...@s...tam>

    b...@g...pl pisze:

> [...]
    > max 4 latach je sprzedawac i znowu nowy ;) ale te czasy chyba juz minely

    ale tez wowczas traci najwiecej na wartosci (no chyba, ze kupujesz na
    firme - leasing, koszty, to troche inaczej to wyglada)

    Ja prywatnie doszedlem do takiego etapu, ze zmieniam co 6-7 lat.
    Na razie sie sprawdza i mam spokoj (owszem jest utrata wartosci, ale:
    brak problemow z odsprzedaza (jako pierwszy wlasciciel), wiem co mam
    (albo mam jak dbam i nie wychodza ukryte wady po poprzednim wlascicielu)
    w miare spokoj (polowa w/w okresu chroniona przez gwarancje).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 25. Data: 2010-08-30 18:09:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 15:26:34 +0000 (UTC), b...@g...pl
    napisał(a):

    > ogolnie to auto marzen, powino byc na lancuchu, bez filtra i dwumasowki,

    Nie opowiadaj bajek, wszystkie HDI mają pasek rozrządu.

    Oprócz tego w jego preferencjach rocznikowych 90 KM to będzie już 1.6 HDi
    90 - ideał jeżeli chodzi o spalanie, a raczej jego brak* ale ma już dwumasę
    i może mieć FAP. Co nie znaczy, że zaraz sie trzeba tego bać, choć pewnie
    zaraz zlecą się geniusze co zaczną opowiadać bajki o konieczności wymiany
    filtra bo się psuje.

    * - 1.6 HDi 90 KM ma (a przynejmniej jeszcze bardzo niedawno miał) rekord
    świata spalania auta seryjnego - 3.13 litra na odcinku prawie 15 tysięcy
    km.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 26. Data: 2010-08-30 18:54:54
    Od: " " <b...@g...pl>

    > Nie opowiadaj bajek, wszystkie HDI mają pasek rozrządu.

    to wiem ze ma, zle przeczytales - pisalem "o swoim samochodzie marzen" ;)
    a nie konkretnie od Hdi, jak narazie jestem specjalista tylko od d4d oraz TDI
    (1.9 oraz 2.5)

  • 27. Data: 2010-08-30 18:56:57
    Od: " " <b...@g...pl>

    <b...@g...pl> napisał(a):

    > d4d oraz TDI (1.9 oraz 2.5)

    bardziej od TDI, bo d4d sa raczej bezobslugowe, ale moze to z racji mniejszego
    przebiegu.

  • 28. Data: 2010-08-30 19:11:37
    Od: " " <b...@g...pl>

    > Ja prywatnie doszedlem do takiego etapu, ze zmieniam co 6-7 lat.
    > Na razie sie sprawdza i mam spokoj (owszem jest utrata wartosci, ale:
    > brak problemow z odsprzedaza (jako pierwszy wlasciciel), wiem co mam

    to sa plusy, ktore z drugiej strony powstrzymuja mnie przed sprzedaza, bo wiem
    co mam, i z jednej strony sprzedac trzeba, bo lada moment bedzie to warte
    grosze, a z drugiej strony robic komus obcemu prezent jak i tak bedzie
    wydziwial przy ogledzinach, ze to ze tamto ;)... a oczy az mu sie swieca bo
    rzadko sie spotyka tak zadbane sztuki ktore udaje mi sie uchowac ;).

    > (albo mam jak dbam i nie wychodza ukryte wady po poprzednim wlascicielu)
    > w miare spokoj (polowa w/w okresu chroniona przez gwarancje).

    tak, auta uzywane to najwyzej po ojcu czy wujku ;) choc jak zaraz zapewne
    wielu sie odezwie, mozna trafic na bardzo dobra sztuke, to ja niestety w 90%
    nie mialem takiego szczesci, choc wszystkie uzywki niebyly nawet drasniete, to
    po jakims czasie domagaly sie "inwestycji", a to dziwne, bo to bylo przy
    mniejszym przebiegu niz inne ktore mialem "od nowosci" i byly wolne od niedomagan.

    No coz zostaje mi sie cieszyc tym co mam ;) dzieki za uwagi mysle ze chyba
    niedojzalem do zmiany, bo naprawde niewie czego chce, a idealu jak na razie
    niema. Poczekam i pozbieram kase, mzoe cos nowego sie pojawi.

    A przy kupnie patrze nie tylko na spalanie, czesci czy serwis eksploatacyjny,
    ale chociazby na takie prozaiczne sprawy jak cena opon... czasem sie przetnie
    i opona nie do naprawienia i trzeba kupic dwie, wiem zei tak boli ale mniej
    boli para laczkow za 450 zeta, niz sztuka za 400 ;) w wiekszym szpanerskim
    rozmiarze dobra niefilozofuje bo sie sciemnia :P

    czlek jakos z wiekiem zaczyna inaczej kalkulowac ;)

  • 29. Data: 2010-08-31 00:34:17
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-08-30 13:38, Cavallino pisze:

    > Wybór między kiłą a cholerą.
    > Czegoś normalnego już kupić nie idzie?
    > Sąsiada ostatnio namówiłem na Ceeda SW, wybierał między Octavią, Laguną
    > i Mondeo. ;-)

    Czy w twoim codziennym jadłospisie jest minimum jedna miska ryżu? :>

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 30. Data: 2010-08-31 08:04:45
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Wybór między kiłą a cholerą.
    > Czegoś normalnego już kupić nie idzie? Sąsiada ostatnio namówiłem na
    > Ceeda SW, wybierał między Octavią, Laguną i Mondeo. ;-)

    Ale na nowego, czy na trzyletnie kiowe truchło, które powinno być
    przymusowo zutylizowane ku chwale eko-ojczyzny?

    --
    ignorance is bliss