  • 81. Data: 2017-02-07 21:26:21
    Temat: Re: Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
    Od: MB <M...@h...com>

    W dniu 04.02.2017 o 22:06, RadoslawF pisze:

    > Sprawdź aktualne ceny, jesteś o ponad sto złotych do tyłu. :-)
    > Na popularnym portalu ceny są od 230zł do 300zł.

    Na popularny portal na A nawet nie patrzę - jak chcę kogoś wspomóc
    charytatywnie to daję na WOŚP, a nie tam kupuję ;)
    Pod koniec roku kupiłem 1TB WD MyPassport Ultra za 169 zł, a w zeszłym
    miesiacu jeszcze Samsunga S3 1TB za 139 zł. Średnia wychodzi ~150 zł
    i to w zwykłym spożywczaku przy okazji innych zakupów (Tesco), a nie
    specjalnie objeżdzając wszystkie sklepy w okolicy szukając najtańszej
    oferty i zużywając na to więcej paliwa niż sprawa warta.

    --
    /MB

  • 82. Data: 2017-02-07 21:35:13
    Od: MB <M...@h...com>

    W dniu 04.02.2017 o 22:42, J.F. pisze:
    > Na swiecie srednia pensja byla wieksza, ale komputery byly jeszcze
    > relatywnie dosc drogie. Nie tak, zeby nie bylo ich stac, ale trzeba
    > sie bylo zastonowic nad zakupem drogiej zabawki.
    > Nie bez powodu komputeryzacja ruszyla, jak sir Sinclair zrobil
    > komputer za 100 funtow :-)

    Zgadza się. W PL to już zupełnie jeśli normalny człowiek miał w domu
    "komputer osobisty" to z powodów finansowych (i nie tylko) właśnie te
    popularne 8-bitowce.

    BTW odgrzewania wspomnień o MS-DOS 3.30 - przypomniało mi się jak w
    czasach DOSa 4.0, a nawet poprawionego 4.01 były one hejtowane jako
    "mniej kompatybilne i bardziej zasobożerne". Jakbym widział hejt na
    Vistę, a ostatnio na Win10: ludzie się nie zmieniają, tylko systemy ;)

    > Ja bym takiego nie kupil.
    > No coz moze jestem starej daty, ale ktore pornosy z kolekcju skasowac?
    > To juz lepiej wydac 100 zl wiekszy na wiekszy dysk :-)
    > A pardon - 500 zl mniej :-)

    Bez przesady: ściskać trzeba się na tych (bieda)ultraportable na
    Pentium/CeleronieNxxxx typowo wyposażonych w 32-64GB eMMC.
    120GB SSD już praktycznie zeszły z rynku, a 240GB już daje swobodę + jak
    ktoś musi miec wszystkie dziewczyny przy sobie, to jeszcze pozostaje
    wspomniana ramka DVD->2'5"

    > Laptop to teraz "zwykly komputer". gdzies e pliki trzeba trzymac.

    Ja tam starej daty jestem i do tej pory nie mogę pojąć np: grania na
    laptopie. Ani to wydajne ani wygodne, nawet tanie nie jest.
    Potem trudno się dziwić że przegrzewane gridy BGA po prostu się odklejają.

    > Kablownia sie robi.

    Ramka DVD->2,5".

    --
    /MB

  • 83. Data: 2017-02-07 21:42:02
    Od: MB <M...@h...com>

    W dniu 04.02.2017 o 21:15, AlexY pisze:
    > Lapki tak jak telefony mają obecnie cholernie krótki czas życia,
    > wymienia się je bo wyszedł nowszy model czy też padła płyta główna /
    > zbity ekran. Poczekaj aż trafi Ci się coś 5-6 letniego.

    Bo ja wiem. Nie piszę o statystycznym pochłaniaczu FB, ale nawet oni
    widzę że jednak używają laptopów po 3-4 lata minimum. Po prostu CPU
    przyspieszają obecnie tak powoli, że o ile mechanicznie się tego nie
    uszkodzi to częstszy upgrade nie za bardzo ma sens.

    Poza tym najstarszy laptop jaki jeszcze czasem mam w użyciu to 10"
    Toshiba Portege CT3110 na PII mobile 266MHz z 1998 r. używana czasem
    jako terminal z wymienionym już z 10 lat temu piłującym niemilosiernie
    HDD mechanicznym na zwykły CF (Sandisk Extreme III) w ramce IDE->CF
    ...i działa toto całkiem sprawnie, uszkodzonych miejsc na nośniku brak,
    mimo że te karty chyba nie mają żadnej formy garbage collection itp.

    --
    /MB

  • 84. Data: 2017-02-08 09:56:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 21:26, MB pisze:

> [...]
    > specjalnie objeżdzając wszystkie sklepy w okolicy szukając najtańszej
    > oferty i zużywając na to więcej paliwa niż sprawa warta.

    Kupiłeś okazyjnie w ramach wyprzedaży zwanej promocją.
    Skoro nie lubisz popularnego portalu to sprawdź na ceneo
    lub czymś podobnym.

    Pozdrawiam

  • 85. Data: 2017-02-08 21:14:13
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2017 o 21:35 MB <M...@h...com> pisze:

    > W dniu 04.02.2017 o 22:42, J.F. pisze:

    (...)
> [...]
    > "mniej kompatybilne i bardziej zasobożerne". Jakbym widział hejt na
    > Vistę, a ostatnio na Win10: ludzie się nie zmieniają, tylko systemy ;)

    Ale też MS-DOS był zwyczajnie niedoróbką, nawet w najpóźniejszzych
    wersjach!

    Dlatego do dziś scyzor się w kieszeni otwiera na myśl o "informatyacji"
    rodem z Microsoftu!
    Śmiem twierdzić, że bylibyśmy znacznie dalej w dzidzinie OS, gdyby
    Microsoft nie sdominował rynku PC.

    Przypomnijcie sobie CP-M firmy Gigital Research i jej DR DOS, pierwowzór
    MS-DOS.
    MS DOS Mirosofta zawsze był kilka kroków za Digital Research!

    --
    Trefniś

  • 86. Data: 2017-02-08 23:23:07
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2017-02-08 o 21:14, Trefniś pisze:
    > Dlatego do dziś scyzor się w kieszeni otwiera na myśl o
    > "informatyacji" rodem z Microsoftu!

    To jednak jest tak, że gdyby nie MS, to niektóre rzeczy nie zaistniałyby
    wcale (czy raczej: powstałyby albo gorsze, albo dużo później)

    > Śmiem twierdzić, że bylibyśmy znacznie dalej w dzidzinie OS, gdyby
    > Microsoft nie sdominował rynku PC.

    Dla zwolennika wolnego rynku (to ja!) wszelkie monopole to zło, które
    powinno się zniszczyć ogniem i żelazem! Zaś uprzedzając kontry
    zagorzałych etatystów zrekontruję, że w warunkach nie-mieszania się
    Państwa (przez P!) w gospodarkę - żaden monopol długo nie przetrwa! To
    wtedy jest mu najcieplej (acz nie-gorąco), gdy niewidzialny parasol
    dostaje od kolesi na ministerialnych stołkach. Socjaliści u steru będąc
    - bardzo szybko dogadują się z "kapitałem", nadając mu zapaszek mocno...
    Marksowy. A to "obrona rodzimego przemysłu", a to "chronienie miejsc
    pracy", to znów zalew przepisów o jakichś tam "normach jakości", które
    łatwo osiągną firmy duże, zaś małe, co to ich nie stać na jakieś badania
    - wylecą z rynku.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 87. Data: 2017-02-09 00:39:47
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 08/02/2017 10:23, BaSk wrote:

> [...]
    > pracy", to znów zalew przepisów o jakichś tam "normach jakości", które
    > łatwo osiągną firmy duże, zaś małe, co to ich nie stać na jakieś badania

    I dlatego wolny rynek o malo co nie rozwalil calej swiatowej gospodarki w
    2008 i tylko pomoc panstwa (najwieksza w historii swiata) jakos pozwolila
    nam wyjsc z tego tak lekka reka.
    Poczytaj troche jak panstwo dziala i chroni USA, Koree Pld, itp...

  • 88. Data: 2017-02-09 14:16:47
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2017 o 23:23 BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> pisze:

    > To jednak jest tak, że gdyby nie MS, to niektóre rzeczy nie zaistniałyby
    > wcale (czy raczej: powstałyby albo gorsze, albo dużo później)

    Zwyczajnie nie wiesz, jak wyglądały początki :)
    I pewnie brak wyobraźni, by oszacować straty.
    A wystarczyło przeczytać ze zrozumieniem, co napisałem jak komu mądremu.

    Microsoft bardzo długo nie stworzył _niczego_ wartościowego w dziedzinie
    systemów operacyjnych!
    A to, co kupował od firm rzeczywiście twórczych - swoim kapitałem pogrążał
    w stagnacji i eksploracji ślepych ścieżek rozwoju.

    Casus Digital Research DOS był zaledwie początkiem procesu psucia rynku
    komputerów osobistych.
    Okienka tylko ten proces uczyniły nieodwracalnym IMHO.
    Ale to trudno wytłumaczyć pokoleniom klikaczy.

    Można podawać przykłady, jak Gates nawet osobiście wkładał kij w
    szprychy...
    Owe słynne "640 kB pamięci operacyjnej każdemu powinno wystarczyć" to
    wcale nie jest plotka.
    MS-DOS był _ostatnim_ systemem operacyjnym opartym na Digital Research
    DOS, który wprowadził obsługę EMS, XMS, czy USB. A ponieważ Windows bardzo
    długo były zaledwie _nakładką_ na kulawe MS-DOS, to straty trudno
    oszacować...

    Paradoksalnie, legendarny brak zainteresowania Microsofta Internetem stał
    się wybawieniem dla sieci...
    http://m.innpoland.pl/c674cc965e0ac9846e29d55013fed1
    9c,640,0,0,0.jpg

    Pominę już przezabawne teksty typu "W ciągu dwóch lat potadzimy sobie ze
    spamem", jak Gil Bates wieszczył w 2004 roku:
    http://www.theregister.co.uk/2004/01/26/well_kill_sp
    am_in_two/

    Ech, dzieci...

    --
    Trefniś

  • 89. Data: 2017-02-09 20:37:01
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle 2late napisał w Thursday 09 of February 2017
    00:39:

    > I dlatego wolny rynek o malo co nie rozwalil calej swiatowej
    > gospodarki w 2008

    Jesteś pewien, że to wolny rynek? Bo z tego, co pamiętam,
    kredytowanie kredytobiorców socjalnych wymusiło państwo, a nie rynek.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 90. Data: 2017-02-10 00:51:33
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 09/02/2017 07:37, Jan Stożek wrote:
> [...]
    >
    > Jesteś pewien, że to wolny rynek? Bo z tego, co pamiętam,
    > kredytowanie kredytobiorców socjalnych wymusiło państwo, a nie rynek.

    Pzrepraszam. Ty czytasz cos w ogole? Wszyscy w okolo pisza od lat o
    przyczynach kryzysu z 2008. Podac ci jakies tytuly do poczytania? Czy sam
    sobie wygooglasz?