  • 21. Data: 2017-01-29 21:06:28
    Temat: Re: Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 29.01.2017 21:04, JaceK wrote:

    > Samsung był głównie obecny na rynku konsumenckim. Nie miał silnego
    > zaplecza dysków klasy enterprise. Firmy, które przetrwały mają mocną
    > pozycję w tym sektorze i duży zbyt u dużych graczy oferujących chmury i
    > inne. Samsung raczej nie ocenił, że hdd nie ma przyszłości jako taki,
    > ale że jego sektor wkrótce zaleją dyski SDD. I chyba się nie mylił..

    ...i oczywiście Samsung jest od lat bardzo dobry we wszelkiego rodzaju
    pamięciach, w tym takich wykorzystywanych w SDD. Wybór chyba był dla
    niego oczywisty...

  • 22. Data: 2017-01-29 21:47:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sirapacz" <n...@s...pl> wrote in message

    > Dyski są obecnie drogie - gdyby kurs walut zjechał niżej byłoby taniej.

    Czyli drogie są bo dolar stoi wysoko a nie dlatego że mało kto je produkuje.

    > Natomiast wpływ zmiany producentów był widoczny wtedy gdy zaczęły się
    > kończyć zapasy dysków samsunga, a nowe zakupy robili dystrybutorzy już u
    > Seagate'a.
    > Chodziło mi o to, że wtedy konkurowało ze sobą więcej firm - większa
    > różnica była w gwarancji bo wtedy wszyscy jak jeden mąż zrobili roczne
    > gwarancje na dyski.

    Generalnie rzecz biorąc chyba popyt na dyski magnetyczne do zastosowań w
    komputerach osobistych znacznie spada wraz z przełaczaniem się desktopów i
    laptopów na dyski SSD. Producenci nastawiają się na dyski do zastosowań
    profesjonalnych. Na rynku detalicznym masz do czynienia już chyba z
    niedobitkami, pozostałościami z poprzedniej ery i stąd wrażenie że są
    "drogie".

  • 23. Data: 2017-01-29 22:31:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czyli drogie są bo dolar stoi wysoko a nie dlatego że mało kto je
    > produkuje.

    tak, pisałem to o okresie kilku lat wstecz kiedy przejęcie nastąpiło:)

> [...]
    > zastosowań profesjonalnych. Na rynku detalicznym masz do czynienia już
    > chyba z niedobitkami, pozostałościami z poprzedniej ery i stąd wrażenie

    zdziwiłbyś się. jeszcze 'trochę' zajmie czasu, zanim producenci
    komputerów będą montować SSD. SSD jest niemarketingowe (pojemność słabo
    wygląda względem hdd), wstrząsoodporne ale za to bardzo padliwe.

    Poza tym jeszcze bardzo bardzo długo HDD będą na rynku i prawdę
    powiedziawszy nie widzę ich kresu w zasięgu wzroku. SSD pojemności 1TB
    kosztują straszne pieniądze, a gdzie do dysków 6TB?

  • 24. Data: 2017-01-29 22:32:27
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie wiem skad ta wiedza ... ale samsung byc moze ocenil wlasne

    doświadczenia. Potwierdzam. Do tej pory boleję nad przejęciem samsunga
    przez seagate...

  • 25. Data: 2017-01-29 22:35:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 21:04:26 +0100, JaceK napisał(a):
> [...]
    > inne. Samsung raczej nie ocenił, że hdd nie ma przyszłości jako taki,
    > ale że jego sektor wkrótce zaleją dyski SDD. I chyba się nie mylił..

    Otoz to - czyli HDD nie maja przyszlosci :-)

    A Samsung robi pamieci - to dobrze wie co sie pardziej oplaca :-)

    J.

  • 26. Data: 2017-01-29 22:52:39
    Temat: Re: Jakie f-my produkują jeszcze HDD? [OT]
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    AlexY <a...@i...pl> napisał(a):
    > Masz dziwny problem, kolejny miodek się znalazł? Skróty w internecie
    > używane są od zawsze, zwyczajnie nie walcz z tym bo i tak nie wygrasz.

    Nie chodzi przecież o skróty, tylko używanie ich tam, gdzie nie ma to sensu.
    Zwykle używane są z sensem, w tytule tego wątku - nie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 27. Data: 2017-01-30 01:32:46
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Nie chodzi przecież o skróty, tylko używanie ich tam, gdzie nie ma to
    > sensu. Zwykle używane są z sensem, w tytule tego wątku - nie.

    Moje podejście jest takie że dopóki mogę to zdekodować bez zbytniego
    zastanawiania się to jest ok. Złe?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 28. Data: 2017-01-30 03:34:18
    Od: wO.ôhoo! <w...@g...com>

    W dniu 30.01.2017 o 01:32, AlexY pisze:
    > Moje podejście jest takie że dopóki mogę to zdekodować bez zbytniego
    > zastanawiania się to jest ok. Złe?

    No to teraz wyobraź sobie, że ktoś szuka odpowiedzi na podobne pytanie i
    nie znajduje tematu, bo wyszukiwarka nie ogarnia, że "f-my" znaczy "firmy".

  • 29. Data: 2017-01-30 04:18:18
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "wO.ôhoo!" <w...@g...com> napisał w wiadomości

    > No to teraz wyobraź sobie, że ktoś szuka odpowiedzi na podobne pytanie i
    > nie znajduje tematu, bo wyszukiwarka nie ogarnia, że "f-my" znaczy
    > "firmy".

    A różnica jest zaledwie jednego znaku, bo tu ucinamy dwa, ale dodajemy jeden
    inny. ("f-ma" to cztery znaki, "firma" to pięć znaków, IMHO nie opyla się).

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 30. Data: 2017-01-30 08:09:27
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-01-29 o 18:24, sirapacz pisze:
    > odkąd wykupili to już kaplica - mamy realnie dwóch graczy:
    > WD i Seagate. Fabryki swoje ma jeszcze Toshiba. Skończyły się długie
    > okresy gwarancji i niskie ceny.
    A co z dyskami IBM wykupionymi przez Hitachi ??
    Do macierzy EMC nadal są dostarczane