  • 101. Data: 2017-02-10 22:17:59
    Temat: Re: Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 10 lutego 2017 16:52:22 UTC+1 użytkownik 2late napisał:
> [...]
    banki będą dawać kredyty na mieszkania bylekomu bylejak.

    > Podaj zrodlo. Bo wiekszej bzdury nie slyszalem.

    Zacznij od haseł które ci podałem.
    https://www.thebalance.com/2008-financial-crisis-330
    5679

    Ale mysle ze nie będziesz czytać bo nastawiony jesteś tak a nie inaczej.

    Ale właśnie jest tak że większość ludzi zainteresowanych tym kryzysem nareszcie
    rozumie ze to nie wina wolnego rynku tylko regulacji i monopolu bankowego.

    > To byla zwyczajna pazernosc i kompromitacja wolnorynkowego kapitalizmu. Do
    > 2007 roku nikt nawet nie spodziewal sie ze za ten brak wyobrazni przyjdze
    > zaplacic. Najwieksze mozgi z bankow kupowaly coraz wiecej pochodnych
    > ubezpiecen kredytow i nawet nie sprawdzali co kupuja. Niektorzy znich do
    > ostatniej chwili.

    Z tym ze to banki powinny za to zaplacic sie w 100% zgadzam. Ale to nie wina wolnego
    rynku. Ale to nie grupa i nie czas aby sie o to spierać...

    > Taak. Same konkrety.

    LOL. Dostałes 3 konkrety :)

    > Poza tym, to nie temat na ta grupe. Dziekuje za uwage. Kazdy moze wierzyc w
    > co mu si epodoba a ja nie mam ambicji zmieniac nikogokolwiek. :)
    >
    > EOT

    Masz racje. EOT

  • 102. Data: 2017-02-10 22:57:34
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 2/10/2017 9:16 PM, Jan Stożek wrote:

    > Mniej lub bardziej wolny rynek jakoś sobie radził przez
    > ostatnie 100 czy 200 tys. lat i doprowadził do tego, że zeszliśmy z
    > drzew, przestaliśmy jeść padlinę, za to wybudowaliśmy sobie miasta.

    Podaj przyklad jednego kraju ktory jest wolnorynkowy od 100 lat?

  • 103. Data: 2017-02-10 22:59:19
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 2/10/2017 9:17 PM, s...@g...com wrote:

    > Masz racje. EOT

    Dziekuje, milo bylo. :)

  • 104. Data: 2017-02-10 23:02:18
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 2/10/2017 9:16 PM, Jan Stożek wrote:

    > Cię poparł - byłaby dla mnie wiarygodna. Lewisa chętnie przeczytam,
    > dziękuję.

    Mam jakies ebooki (moge sie podzielic).
    Papierowe tez mam ale uszkodzone.

  • 105. Data: 2017-02-10 23:26:50
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle 2late napisał w Friday 10 of
    February 2017 23:02:

    > Mam jakies ebooki (moge sie podzielic).

    A to chętnie skorzystam, dziękuję.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus
    wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

  • 106. Data: 2017-02-10 23:33:42
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle 2late napisał w Friday 10 of
    February 2017 22:57:

    > Podaj przyklad jednego kraju ktory jest
    wolnorynkowy od 100 lat?

    W pełni wolnorynkowego nie ma i chyba nigdy
    nie było odkąd powstały organizacje państwowe -
    zwłaszcza, że pierwsze państwa były tyle
    przedsięwzięciami politycznymi, co gospodarczymi i
    były prywatną własnością swoich władców. Ale widać
    ogólną prawidłowość, że im więcej wolności
    gospodarczej tym szybszy rozwój. Kapitalizm, który
    dał zatrudnienie chłopom wyciskanym ze wsi przez głód
    był ze swej natury wolnorynkowy.

    PS. Ja pisałem o 100 tys. lat, nie o 100 latach.

  • 107. Data: 2017-02-11 00:08:49
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 10/02/2017 10:33 PM, Jan Stożek wrote:
> [...]
    > dał zatrudnienie chłopom wyciskanym ze wsi przez głód
    > był ze swej natury wolnorynkowy.
    >
    > PS. Ja pisałem o 100 tys. lat, nie o 100 latach.

    A ja znalem odpowiedz ktora sie pokrywa z twoja.
    Chociaz niepotrzebnie sie rozwodziles, bo wystarczylo to co napisales w
    pierwszej lini.

    Problem polega na tym ze najwiecej o wolnym rynku plota kraje, ktore w
    swojej historii najwiecej restrykcji nalozyly na wolny rynek/handel.
    Dopiero jak sie dorobily, zaczely nagle glosic jaki to wolny runek jest
    cool i wykorzystywac gospodarki slabe.
    To tyle na temat PCtow. EOT

  • 108. Data: 2017-02-11 00:35:33
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 10/02/2017 10:26 PM, Jan Stożek wrote:
    > Po głębokim namyśle 2late napisał w Friday 10 of
    > February 2017 23:02:

    > A to chętnie skorzystam, dziękuję.

    Nie moglem znalezc w ktorej ksiegarni to kupilem i skopiowalem tylko z
    kindle'a w formacie *.azw
    Daj znac jak ci pasuje to podesle na adres ze stopki.
    Nie mam pojecia czy tam sa jakies zabezpieczenia przed kopiowaniem. Dasz
    znac jakby co, sam jestem ciekaw.

    A co do samego Lewisa, to najlepsza rekomendacja jest to, ze po ktorejs
    jego ksiazce, nastepnego dnia po wydaniu, FBI wszczelo sledztwo przeciwko
    jakims gieldowym gigantom.

  • 109. Data: 2017-02-11 11:04:05
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle 2late napisał w Saturday 11 of
    February 2017 00:35:

    > Nie moglem znalezc w ktorej ksiegarni to kupilem
    > i skopiowalem tylko
    > z kindle'a w formacie *.azw
    > Daj znac jak ci pasuje to podesle na adres ze
    > stopki.

    Adres w nagłówku jest lekko zniekształcony.
    W stopce jest instrukcja odszyfrowania. Dzięki.

    > Nie mam pojecia czy tam sa jakies zabezpieczenia
    > przed kopiowaniem.

    Też nie wiem, nie miałem do czynienia z
    plikami z kindle'a. Pożyjemy, zobaczymy.

    > A co do samego Lewisa, to najlepsza rekomendacja
    > jest to, ze po ktorejs jego ksiazce, nastepnego
    > dnia po wydaniu, FBI wszczelo
    > sledztwo przeciwko jakims gieldowym gigantom.

    To nie jest żadna rekomendacja, bo ja nie
    twierdzę, że on nie ma racji w sprawach
    szczegółowych (np. przekręty), tylko że jego ogląd
    całej perspektywy może być skażony przez jego
    światopogląd. W kwestii bankowej: banki robiły
    przekręty, niewątpliwie. Ale pierwotne źródło
    kryzysu leżało poza systemem bankowym. Teraz banki
    w PL podnoszą rozmaite opłaty. Pazerność
    banksterów, czy gromadzenie kasy na podatek bankowy
    i 500+? Czy 500+ jest rozdawnictwem kasy pijanej
    hołocie, czy mieszczące się w granicach państwa
    opiekuńczego wyrównywanie szans? To nie są dyskusje
    o faktach, tylko o ich interpretacjach.

  • 110. Data: 2017-02-11 11:56:35
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/02/2017 10:04 AM, Jan Stożek wrote:

> [...]
    > szczegółowych (np. przekręty), tylko że jego ogląd
    > całej perspektywy może być skażony przez jego
    > światopogląd. W kwestii bankowej: banki robiły

    Jego ksiazki (te dotyczace (makro) ekonomii) sa kategoria non-fiction.
    A ze autor zawsze narzuca jakis punt widzenia to jego prawo.