  • 1. Data: 2011-10-09 20:01:14
    Temat: Jakie cęgi/multimetr cęgowy? TrueRMS, pomiar prądu AC do 1000A, częstotliwość rzędu kilkudziesięciu kHz
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Chciałem mierzyć wartość skuteczną prądu przemiennego falownika (napięcie
    także chciałbym móc mierzyć). Przebiegi niesinusoidalne, więc potrzebne True
    RMS. Zakres do 1000A AC. Falowniki pracują na częstotliwości 20kHz, ale mogą
    także na nieco wyższych.
    Początkowo upatrzyłem sobie multimetry UNI-T UT 207 oraz MASTECH MS2138R.
    Niemniej dla prądu przemiennego zakres częstotliwości to 50-60Hz, a dla
    napięcia to zakres do 400Hz. U mnie falownik pracuje na częstotliwości
    20kHz. Byłbym wdzięczny za polecenie, jakichś multimetrów cęgowych albo
    cęgów podłączanych do oscyloskopu, które spełniałyby moje wymagania.
    Dziękuję.

    Robbo