  • 1. Data: 2013-12-26 13:27:10
    Temat: Jaki ultrazoom
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Staje powoli przed tematem wymiany ultrazooma na nowszy i moze lepszy :)

    Canon SX1 IS, ktorego uzywam zebral jako aparat mizesrne opinie i
    zdjecia robi sobie takie sobie, zwlaszcza przy iso pow 200.

    Ale ma mase zalet, dla mnie :) glownie pod katem video.

    Zalety i to co chcialbym w nowym ultra
    - kompaktowa budowa, solidna, dobrze lezy w rece
    - odchylany ekran NIEDOTYKOWY, pozwalajacy na krecenie / robienie zdjec
    chocby znad glowy
    - stopka na lampe blyskowa
    - zasilanie 4 x AA
    - mozliwosc zasilania zasilaczem (CD in)
    - dzwiek stereo (nagrywanie)
    - mozliwosc regulacji poziomu nagrywania recznie i automatycznie, co np.
    przy imprezach z glosna muzyka sprawdza sie wysmienicie (brak przesterowan)
    - nagrywanie full hd do kompresji MOV (30mbity/s)
    - obraz hd jak zyleta
    - doskonala wrecz stabilizacja obrazu
    - zoom 28 do 560 (ekwiwalent dla 35mm)
    - zapis w RAW, nooo nie zuywam,a le to pewnie zaleta.
    - cala pula scen predefionowanych, np. wybrany kolor, reszta w
    czerni/bieli DZIALAJACE takze w trybie VIDEO. Coś co można niby zrobic w
    programie do montazu, ale bezcenne jest to, ze moge wyjac film z
    aparatu, przyciac i surowke na szybko wrzucic i zapomniec ;)

    Wady dla mnie - no kiepawa jakosc zdjec, zwlaszcza wysokie szumy przy
    200+ ISO. Gdyby szumy zaczynaly sie od 800/1600 to zlego slowa nie
    moglbym napisac o tej malpce.

    Wraz z update firmware doszedl mi jeszcze zapis w RAW, ale malo uzywam,
    bo... wkurza mnie to, ze RAWy mozna tyko w proporcjach 4:3 robic, kiedy
    ja wszystkie zdjecia robie 16:9 (ze wzgledu ze ogladane sa glownie na
    TV, lub powstaja z nich video-slideshows zeby zamiast galerii 200 zdjec
    miec krotki filmik.

    Reszta wad aparatu dla mnie nie istotna.

    Wiecej niz 10Mpix - nie potrzebuje ;) 4k nie potrzebuje. 3D nie
    potrzebuje. Wifi - nie potrzebuje. GPS - nie potrzebuje (no jak juz
    bedzie to z opcją wylaczenia). Wszelkie uploady na twitery i inne - nie
    chce.

    No i dotykowego ekranu nie chce! :) Choc przeboleje. Jednak wole
    guziczkami, ktore moge przy minus 20 obslugiwac w grubych rekawiczkach...

    Podsumowujac: doskonala hybryda kamery z aparatem w jednej obudowie, z
    ultrazoommem, niesamowity do uniwersalnego wycieczkowego uzytku,
    zblizen, kiedy trzeba, nagrania video w glosnym srodowisku (gdy trzeba)
    lub szeptanego wiersza ;)

    Robilem juz research, ale celuje w Canonach. Mam troche akcesowiow, wiec
    nikony i inne niekomaptybilne z canonem odpadaja.

    Wiec prosze o sugestie...

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

    pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!
    http://www.youtube.com/watch?v=i1Cs5fPagno ;)

  • 2. Data: 2013-12-26 13:30:17
    Temat: Re: Jaki ultrazoom
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    cana: hmmmm, niesitotana o tyle, ze jak szedlem po aparat i kupilem w
    koncu Canona wspomnianego to wydalem 2x wiecej niz planowalem...

  • 3. Data: 2013-12-26 14:15:43
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-12-26 13:27, Mr. Misio pisze:
    > Staje powoli przed tematem wymiany ultrazooma na nowszy i moze lepszy :)

    > Zalety i to co chcialbym w nowym ultra
    [..]

    Nie ma takiego aparatu.

    --
    marcin

  • 4. Data: 2013-12-26 14:38:21
    Od: fifak <f...@w...pl>

    W dniu 2013-12-26 13:27, Mr. Misio pisze:
    > Staje powoli przed tematem wymiany ultrazooma na nowszy i moze lepszy :)

    masz canona z digic 4, najnowszy proc to digic 6, możesz go znaleźć np w
    canon SH510 czy SX270

  • 5. Data: 2013-12-26 22:35:05
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik fifak napisał:

    > masz canona z digic 4, najnowszy proc to digic 6, możesz go znaleźć np w
    > canon SH510 czy SX270

    pierwszy wlasciwie niewiele spelnia z moich wymagan, drugi idac na
    kompromis moglby byc

    gdzies jest jakas wyszukiwarka taka, zebym mogl wpisac DIGIC 6 i by mi
    pokazalo wszystkie Canony?

  • 6. Data: 2013-12-27 00:21:17
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mr. Misio wrote in <news:l9i7dv$5ho$1@node2.news.atman.pl>
    > gdzies jest jakas wyszukiwarka taka, zebym mogl wpisac DIGIC 6 i by mi
    > pokazalo wszystkie Canony?

    Google: digic 6 cameras
    http://en.wikipedia.org/wiki/DIGIC#DIGIC_6

    Wyszukiwarka aparatow po zadanych parametrach:
    www.dpreview.com/products/search/cameras
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 7. Data: 2013-12-27 00:56:02
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik astro napisał:

    > Wyszukiwarka aparatow po zadanych parametrach:
    > www.dpreview.com/products/search/cameras

    Piekne narzedzie, tylko wyniki dalo mi niesatysfakcjonujace :/

    W sumie najblizej tego co bym chcial to
    Canon PowerShot SX50 HS

    Tyle, ze ten model 4 lata starszy, choc na DIGIT 5, ma gorsze parametry
    ... wszystkiego co istotne.

    Bo czemu Full HD nagrywa max 24fps, kiedy moj rupiec daje rade w 30fps?

    Bo i co z tego, ze ma optyczny Zoom 50x jak jest przez to mega ciemny, a
    ja nie rozumiem juz tego zooma 50x, kiedy przy 20x rency sie juz tak
    telepiom, ze zrobinie czegos ostrego z reki jest sztuka. Pomijam juz, ze
    20x siegam wszedzie gdzie potrzebuje siegnac :/

    Nie ma superfine jpeg. No ja wiem, ze wszyscy teraz rawy trzaskaja ;)

    I jeszcze pare innych drobiazgow
    http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-sid
    e?products=canon_sx1is&products=canon_sx50hs

    Wyglada na to, ze ... ciezka droga przede mna, bo moze faktycznie sx1 is
    byl jedynym takim, ktorego jedyna wada byly wysokie szumy od 200 iso w
    gore :/

  • 8. Data: 2013-12-27 01:00:29
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik astro napisał:

    > Wyszukiwarka aparatow po zadanych parametrach:
    > www.dpreview.com/products/search/cameras

    Glupi jestem, czy o czyms nie wiem, ale czy:

    Panasonic Lumix DMC-FZ200

    to to samo co

    Leica V-Lux 4

    Bo z porownywarki pokazuje mi ze to samo tylko inaczej wyglada ? WTF? :)

  • 9. Data: 2013-12-27 01:38:19
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mr. Misio wrote in <news:l9ifuj$dm3$1@node2.news.atman.pl>
    > Panasonic Lumix DMC-FZ200
    > to to samo co
    > Leica V-Lux 4

    Google szybko znajduje odpowiedz na to pytanie...
    www.imaging-resource.com/PRODS/leica-v-lux-4/leica-v
    -lux-4A.HTM

    Problem poruszany byl juz na grupie dawno temu.
    "jak leica robi w wala" z 30.05.11:
    http://groups.google.com/forum/#!topic/pl.rec.foto.c
    yfrowa/uuJLfaKwdZo
    "Leica a panasonic" z 22.12.06:
    http://groups.google.com/forum/#!topic/pl.rec.foto.c
    yfrowa/ZxunfDfusZk

    Nie tylko Leica robi takie numery.
    Sony Alpha A7 mozna kupic "nieco taniej" pod nazwa Hasselblad Solar.
    http://fotoblogia.pl/2012/09/18/hasselblad-rozpoczyn
    a-wspolprace-z-sony-i-planuje-bezlusterkowca
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 10. Data: 2013-12-27 01:46:26
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik astro napisał:
> [...]
    > www.imaging-resource.com/PRODS/leica-v-lux-4/leica-v
    -lux-4A.HTM

    > Problem poruszany byl juz na grupie dawno temu.

    Ogolnie nie mam do niz zalu ;) Tylko wyszukalem aparaty zaczalem
    porownywac i wszystkie parametry identiko.

    Ale ogolnie rzecz biorac, zmiana mojej koncepcji
    - zrezygnuje z Canona, trudno
    - zrezygnuje z baterii AA

    Ten lumix daje mi to co potzrebuje, plus wejscie mikrofonu zewnetrznego,
    co przy tej cenie i zgodnosci z moimi wymaganiami to po prostu bajka. I
    jeszcze AVHCD w progressive 60fps. Nocny tryb zdjec i in-camera HDR,
    nizsze szumy, jasne szkla przy takim zoomie w calej rozciaglosci.

    Noe nie moze byc lepiej za cene do 1700 jak widze srednio, 1600 jak sie
    poszuka.

    Dziekuje grupo (czyli wam, grupowiczom) za inspiracje.

    A teraz - na klate biore - ewentualne uwagi co do tego aparatu,
    ewentualne problemy czy niedorobki - zanim kupie, wyslucham, bo moze
    jest tam cos istotnego, a moze jest, ale nie bedzie istotne. Ale lubie
    swiadomy wybor :)