  • 1. Data: 2011-06-15 22:28:31
    Temat: Jaki thin client hp? Jakaś strona z porównaniem?
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    Witam,
    Chciałbym kupić sobie thin clienta i używać jako mały serwer www.
    Najlepiej firmy hp. Jednak tych modeli jest dość sporo w różnych cenach.
    Różnią się oczywiście parametrami: procesor, pamięć i ceną, niektóre
    można kupić po 100 zł inne nawet po 2000 zł. Czy ktoś może doradzić co
    kupić lub wskazać na stronę na której można porównać te terminale pod
    względem wydajności? Czemu client z prockiem 800MHz kosztuje 120 zł a
    inny z prockiem 1.6 GHz już 2 tys? Skąd taka różnica?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2011-06-16 08:26:07
    Temat: Re: Jaki thin client hp? Jakaś strona z porównaniem?
    Od: Dedektyf <p...@g...pl>

    W dniu 2011-06-16 00:28, G.K. pisze:
    Czemu client z prockiem 800MHz kosztuje 120 zł a
    > inny z prockiem 1.6 GHz już 2 tys? Skąd taka różnica?

    żartujesz sobie prawda ?

    pytanie w stylu, chciałbym kupić samochód, fiata ... dla czego ten o
    pojemności silnika 700 kosztuje 4000 zł a ten o pojemności 1400 aż 45
    000. Skąd ta różnica ?

    ano widzisz, ten pierwszy ma 10 lat i nazywa się seicento a ten drugi to
    1 roczny fiat 500 ....

  • 3. Data: 2011-06-16 13:59:20
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 06/16/2011 12:28 AM, G.K. wrote:
> [...]
    > Różnią się oczywiście parametrami: procesor, pamięć i ceną, niektóre
    > można kupić po 100 zł inne nawet po 2000 zł. Czy ktoś może doradzić co

    gdzie widziales cienkiego klienta za 100zl, mozesz podac linka?

  • 4. Data: 2011-06-16 15:05:13
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-06-16 15:59, gomader pisze:

    > gdzie widziałeś cienkiego klienta za 100zl, możesz podać linka?
    Ale za drogo, czy za tanio że się pytasz o linka?
    Takich w okolicy 100-150 można znaleźć że hej:)

    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=thi
    n+client&order=p&change_view=1

  • 5. Data: 2011-06-16 17:29:22
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Chciałbym kupić sobie thin clienta i używać jako mały serwer www.

    Jak juz kupisz i zainstalujesz tam apacza czy co tam,
    to daj znac jaki proc + ram i jak na tym serwer smiga.

  • 6. Data: 2011-06-16 23:23:15
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    W dniu 2011-06-16 10:26, Dedektyf pisze:
> [...]
    > 000. Skąd ta różnica ?
    >
    > ano widzisz, ten pierwszy ma 10 lat i nazywa się seicento a ten drugi to

    Najwięcej się wymądrza ten co ma najmniej do powiedzenia...
    Dla mnie 800Mhz a 1.6 GHz to żadna różnica i nie tłumaczy 20x skoku ceny.

  • 7. Data: 2011-06-17 05:35:11
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 16-06-2011 19:29, Q rzecze:

    > Jak juz kupisz i zainstalujesz tam apacza czy co tam,
    > to daj znac jaki proc + ram i jak na tym serwer smiga.

    Ja mam HP 5525, procek 800 MHz, bodaj 112 MB RAM.
    Działa na tym bez problemów lighttpd (plus samba,
    ssh, rsync, czasem mldonkey).

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 8. Data: 2011-06-17 11:58:58
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    G.K. pisze:
    > Witam,
    > Chciałbym kupić sobie thin clienta i używać jako mały serwer www.
    > Najlepiej firmy hp. Jednak tych modeli jest dość sporo w różnych cenach.

    Ja używam Neoware, na tym w jednym przypadku jest postawiony DSL (Damn
    Small Linux) na drugim Debian( PDC+ DNS). W drugim rozszerzyłem pamięć
    do 1GB. Pierwszy uruchamiany z pendrive'a, drugi z compact flasha.
    Używane od kilku lat.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2011-06-17 12:56:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 13:58, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > Small Linux) na drugim Debian( PDC+ DNS). W drugim rozszerzyłem pamięć
    > do 1GB. Pierwszy uruchamiany z pendrive'a, drugi z compact flasha.

    Czy nośniki (pen & CF) są te same od początku, czy cyklicznie wymieniasz?

    --
    pozdrawiam.

    Adam.

  • 10. Data: 2011-06-17 13:08:02
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-06-17, o godz. 14:56:29
    Adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy nośniki (pen & CF) są te same od początku, czy cyklicznie
    > wymieniasz?

    Mam ~4 lata kilkanąsice CF-ów i parę DOM-ów w różnych urządzaniach z
    Mikrotikiem na pokładzie. Bez awarii. Natomiast z kilkunastu penów od
    tego samego czasu padła mniej więcej połowa. Problem z za częstym
    zapisem. O ile swapa można wyłączyć to np. logów lepiej nie a te
    potrafią przez długi czas wygenerować taką ilość cyklów zapisu że peny
    padają.

    Zdrówko