  • 1. Data: 2011-06-16 14:44:42
    Temat: Czyżby NIEUDOKUMENTOWANA ingerencja w SPRZĘT przez WINDOWS???
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    Jeszcze raz odnośnie tej dyskusji: http://tinyurl.com/6emqn4v
    Jednak chyba to sprawa softłerowa, może coś z drajwerem do dysku?
    Otoż wymieniony został dysk na nowy, jak radziliście. Tylko, że...
    PROBLEM POWRACA!
    Ale tym razem precyzyjnie popatrzyłem jak, co, gdzie i kiedy. Otoż,
    ten problem zaczyna się dziać - ALE tylko na jednym systemie
    operacyjnym! Tzn. spośród innych zainstalowanych na tym komputerze: są
    XP1, Linuks, i XP2.
    Ten problem, czyli jakieś zawieszanie się kompa i potem problemy z
    dyskiem, butowaniem butlołdera nawet, istnieje tylko na XP1 (albo
    bezpośrednio po dłuższej 'zabawie' na tym systemie).
    Jak tylko to się zaczyna to butuję na inny system, np. ten XP2 i
    wszystko wraca do normy. Sprawdzam i skanuję programem HDTune - i
    wszystko OK. Potem robię to tym samsungowym i też OK. Jak widzicie
    unikam tego co tam zrobiłem z pierwszym dyskiem: sprawdzenie HDTune
    spod tego systemu XP1 (a od tego się zaczęło: jak HDTune wysypał
    mnóstwo uszkodzonych sektorów i zacząłem wtedy pisać ne tę grupę)

    Ten system XP1 jest SZCZEGÓLNY, mianowice po zainstalowaniu go, kiedy
    partycja systemowa okazała się, że jest z literką "E" to wziałem
    ręcznie pozmieniałem wszytsko w Rejestrze itd. na literkę "C".
    Oczywiście trzeba było użyć programików typu Funduc Registry Toolkit:
    http://www.funduc.com/registry_toolkit.htm
    Tak więc po tym trochę mozolnym pozamienianiu literek partycji gdzie
    siedzi Windows system zdawał się pracować OK, z literką "C". Tak jest
    od pónad pół roku i jedyne co to... ten dziwny kłopot z dyskiem - ale
    TYLKO spod tego "przemianowanego" systemu XP!

    Czyżby Microsoft "coś tam" zawarł w drajwerze do HDD co GŁĘBOKO gmera
    w jego BEBECHACH?

  • 2. Data: 2011-06-16 15:16:11
    Od: Rafał <r...@l...pl>

    > Czyżby Microsoft "coś tam" zawarł w drajwerze do HDD co GŁĘBOKO gmera
    > w jego BEBECHACH?

    Microsoft nie ma takiego interesu chociażby ze względu na multum dysków
    i pojawiające się nowe, prędzej wirus. Cechą szczególną wielu wirusów
    jest niszczenie danych na dyskach.

    Jesteś pewny, że Twój system jest czysty, a sprzęt sprawny? Gdyby
    faktycznie MS cos robił z dyskami co zwiększa niestabilnośc systemu, o
    problemie byłoby tak po prostu głośno....

  • 3. Data: 2011-06-16 15:18:03
    Od: Rafał <r...@l...pl>

    On 2011-06-16 17:16, Rafał wrote:

> [...]
    > faktycznie MS cos robił z dyskami co zwiększa niestabilnośc systemu, o
    > problemie byłoby tak po prostu głośno....

    mam lepszą rade, niech ktoś kto się zna na sprzęcie sprawdzi to co
    FAKTYCZNIE się u Ciebie dzieje. Oddaj np. do serwisu.

  • 4. Data: 2011-06-16 15:31:32
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 16 Cze, 16:16, Rafał <r...@l...pl> wrote:
    > Microsoft nie ma takiego interesu chocia by ze wzgl du na multum dysk w
    > i pojawiaj ce si nowe

    Jednak żaden nowy dysk raczej nie potrzebuje własnego sterownika -
    najczęściej jest używany ten generyczny-majkrosoftowy.

    > pr dzej wirus. Cech szczeg ln wielu wirus w jest niszczenie danych na dyskach.

    Ale wraz z dyskami? Przypominam, że grupowicze wtedy wyśmiali moje
    takie podejrzenie...

    > Jeste pewny, e Tw j system jest czysty

    skanonwałem Avirą Free i nic
    Sugerujesz, że taka zapdejtowana Avira to za mało może być?

    > , a sprz t sprawny?

    Przecież dopiero co po wymianie gwarancyjnej NA NOWY ZUPEŁNIE!
    Inny nowy dysk - a schemat zachowania się problemu identyczny -
    przynajmniej na tym początkowym etapie, tylko nie pozwalam temu
    systemowi na dalszy ciąg i bawię się na innych systemach
    zainstalowanych na tym kompie. A spod tych innych systemów (w tym ten
    'XP2' czyli klonu tego XP1 lecz bez zamiany literki partycji gdzie
    siedzi system): ZERO PROBLEMU!

    > Gdyby
    > faktycznie MS cos robi z dyskami co zwi ksza niestabilno c systemu, o
    > problemie by oby tak po prostu g o no....

    Tylko, że chodzi o nie tyle jakąś szkodliwą działalność, spiskowe
    teorie czy cóś - lecz po prsostu jakieś dodatkowe takie głębokie
    integrowanie się z dyskiem, może dla zwiększania wydajności itp.?
    Pozmieniałem konsekwentnie wszystkie literki dysku w Rejestrze ale nie
    mogłem pozmieniać przypuszczalnych "tajnych" wpisów sterujących tą
    domniemamaną integracją i "coś się rozłazi" - znaczy dochodzi do
    utraty spójności systemu i stąd te obserwowane kłopoty? Taka hipoteza
    tylko...

  • 5. Data: 2011-06-16 17:03:01
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > zainstalowanych na tym kompie. A spod tych innych systemów (w tym ten
    > 'XP2' czyli klonu tego XP1 lecz bez zamiany literki partycji gdzie

    Bez wgląd do systemu nie ma sensu zgadywać. dyski nie potrzebują
    dedykowanych sterowników w modelu dysk=sterownik, raczej układy
    obsługujące porty SATA. Jeżeli z jakiegoś powodu jest inaczej, na
    odległość nie wiem i nie ma sensu zgadywac.

    Jeżeli masz XP SP2, na którym system działa. To pracuj na tym, a tamto
    (XP SP1) wykasuj. Gwarantuj Ci, że XP nie ma domyslnie nic co psuje
    dyski ponad to co powoduje ich uzywanie. 'Moich' dyskow uzywaja setki
    ludzo - na pewno bym wiedział :)

  • 6. Data: 2011-06-16 17:26:53
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Tak więc po tym trochę mozolnym pozamienianiu literek partycji gdzie
    > siedzi Windows system zdawał się pracować OK, z literką "C". Tak jest

    A wez se "normalnie" zainstaluj tego xp - jak nie umiesz daj komus.

  • 7. Data: 2011-06-16 18:25:09
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 16 Cze, 18:26, "Q" <n...@s...pl> wrote:

    > A wez se "normalnie" zainstaluj tego xp - jak nie umiesz daj komus.

    a jak zmusić instalator aby przypisał do partycji literkę "C" zamiast
    jakiejś "E" kiedy nie jest na pierwszym miejscu?

    i jeszcze: czy używanie systemu z literką inną niż "C" czymś grozi?

  • 8. Data: 2011-06-16 19:21:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-16 19:03, Rafał Łukawski pisze:

> [...]
    > (XP SP1) wykasuj. Gwarantuj Ci, że XP nie ma domyslnie nic co psuje
    > dyski ponad to co powoduje ich uzywanie. 'Moich' dyskow uzywaja setki

    A tak w ogóle, to po co gmerałeś w literach dysków? Winda jak się
    zainstaluje, to pójdzie na dowolnej literze. Kiedyś w ramach testów
    zablokowałem wszystkie litery, i poszło nawet na wyższym ASCII.

    Problem w tym, że niektóre urządzenia odwołują się do sygnatury dysku a
    nie do litery. Tu może być pies pogrzebany.

    Odpal "mmc.exe eventvwr.msc" czy bardziej po ludzku Podgląd Zdarzeń i
    sprawdź ewentualne błędy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 9. Data: 2011-06-16 19:23:02
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > a jak zmusić instalator aby przypisał do partycji literkę "C" zamiast
    > jakiejś "E" kiedy nie jest na pierwszym miejscu?

    No widzisz - nie wiesz - daj w koncu komus zarobic.
    W Googlach znajdziesz.
    Podobnie (tzn.: inaczej, ale "podobnie") bylo z Win7 i zakladana partycja
    100MB.

    > i jeszcze: czy używanie systemu z literką inną niż "C" czymś grozi?

    Nie powinno.

    PS
    Podziel dysk na partycje.
    Ustaw aktywna ta, na ktora chcesz zainstalowac XP.
    Instalator pokaze Ci ja jako C:.

    PS2
    Jak o tak banalnych sprawach nie masz pojecia,
    to mam zle wiesci - i jak pisali inni - niech ktos inny wystawi ekspertyze.

  • 10. Data: 2011-06-16 19:25:20
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 16 Jun 2011 11:25:09 -0700 (PDT), jeo stancey napisał(a):

    > a jak zmusić instalator aby przypisał do partycji literkę "C" zamiast
    > jakiejś "E" kiedy nie jest na pierwszym miejscu?

    Zwyczajnie. System stawiasz na dowolnej partycji podstawowej, ale
    _przed_ instalacją ustawiasz ją jako "aktywną". Jeżeli jest to partycja
    zaczynająca się > 128 GB, to system musi być zintegrowany co najmniej z
    SP2.

    > i jeszcze: czy używanie systemu z literką inną niż "C" czymś grozi?

    Niczym. Co najwyżej nerwowością użytkownika ;-).

    Natomiast jeżeli na dysku zainstalowano dwa systemy, z których ten drugi
    _po_jego_uruchomieniu_ będzie widział własną partycję systemową z
    przypisaną inną literką niż C - to może się pojawić problem, gdyż
    niektóre aplikacje mają na sztywno zaszytą ścieżkę do C i będą mazać po
    nie swojej partycji.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/