  • 1. Data: 2011-06-15 20:34:39
    Temat: dysk się sam wyłącza i włącza
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Witam

    Niedawno zmieniłem płytę i mam dziwny problem (na poprzedniej płycie
    tego nie było). Podczas normalnej pracy zdarza się, że dysk strzela
    takim dźwiękiem jak przy restarcie systemu po niebieskim ekranie śmierci
    - stąd wniosek, że dysk przestaje działać. System zamiera i nic nie
    można robić. Po jakichś 30s dysk wznawia normalną pracę i system znowu
    normalnie pracuje. Czasem dzieje się to częściej czasem żadziej.
    Wyłączyłem w biosie i Windowsie wyłączanie dysku po okresie bezczynności
    ale to nie pomogło.

    Dysk: ATA100 Western Digital 120GB model: WDC WD1200JB-00EVA0
    (WD-WMAEK1893965) 15.05R15
    Płyta: ASUS A7V8X-MX (kontroler ATA133)
    System: Windows 7 32bit

    Dysk jest ustawiony na "CS" i podłączony do pierwszego złącza na taśmie
    (na drugim łączu nic nie ma). Podłączyłem go tak, bo miałem w dzienniku
    błędów wiele błędów (nawet 3 na minutę) z kontrolera ATA. I to
    poskutkowało bo mam mniej tych błędów.

    dzięki za pomoc
    Szyk

  • 2. Data: 2011-06-15 21:25:57
    Temat: Re: dysk się sam wyłącza i włącza
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Nalezy sprawdzic tasme i zasilacz. Swoja droga ta plyta nie obsluguje dyskow
    na SATA...?

    --
    Pozdr