-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jaki środek penetrujący?
Date: Sun, 27 Nov 2011 21:05:59 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 35
Message-ID: <jau576$k4r$1@news.onet.pl>
References: <jarck4$la1$1@news.onet.pl> <jatsu3$7rr$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 178-36-40-217.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1322424358 20635 178.36.40.217 (27 Nov 2011 20:05:58 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 27 Nov 2011 20:05:58 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
In-Reply-To: <jatsu3$7rr$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2416801
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-11-27 18:43, zaemka pisze:
> - żaden środek penetrujący nie pomoże - świece są szczelne,
Nie do końca tak jest. Główny problem to zapieczenie na gwincie, a gwint
nie pełni roli uszczelniającej. Za uszczelnienie głównie odpowiada
stożek na świecy, który jest on dociskany do aluminiowej ścianki
głowicy. Jak gwint jest czysty to podobno świecę można wkręcić ręką
prawie do końca. Dalej dociąga się ją kluczem dynamometrycznym i podobno
w ten sposób świeca obraca się jeszcze o ok 1/4 do 1/2 obrotu a więc
0,25 do 0,5 mm. Podobno znaczy - sam tego nie sprawdzałem.
> - ODKRĘCAĆ poprzez "udar" lub szarpanie lub stukanie w klucz młotkiem a
> NIE w sposób ciągły - w sposób ciągły najszybciej można zerwać,
Spróbuję też stukać, ale wydaje mi się że będzie ciężko dobrać
odpowiednią siłę. Znasz jakieś narzędzia udarowe o momencie udaru
nieprzekraczającym 35 Nm?
> - jeśli się rozwali świeca to jeczszce nie koniec świata - można w
> środek wbić przyżąd do odkręcania urwanych śrób (coś w rodzaju
> ostrosłupa zakończonego główką na klucz)
Przeczytałem już kilka opisów użycia tego przyrządu, ale wyszło z tego,
że jest on głównie przeznaczony do silników CDI. Można go już nabyć za
ok 50 zł.
> - najgorsze co może się stać to zerwać gwint w głowicy i wtedy kosztowna
> naprawa.
Dlatego staram się zabrać jak najwięcej opinii na temat odkręcania
zapieczonych świec. Potem przeanalizuję je i ułożę plan działania.
--
Pozdrawiam
Czesławek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.11.11 21:10 Czesławek
- 27.11.11 21:22 Czesławek
- 27.11.11 21:32 J.F.
- 27.11.11 21:44 Adam Płaszczyca
- 27.11.11 21:46 wowa
- 27.11.11 21:50 Czesławek
- 27.11.11 21:51 Czesławek
- 27.11.11 23:06 zaemka
- 27.11.11 23:19 Czesławek
- 28.11.11 00:27 zaemka
- 28.11.11 02:41 dominik
- 28.11.11 08:08 Czesławek
- 28.11.11 10:44 PM
- 28.11.11 12:04 Kamil 'Model
- 28.11.11 13:01 Bartek
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe