  • 1. Data: 2013-10-20 02:23:26
    Temat: Jaki soft archiwizujący?
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maX" napisał w:
    news:l3v1gi$i0t$1@news.task.gda.pl ...
    :
    : Użytkownik "Chocobo" napisał
    : >
    : > (...)
    :
    : > Na jednej z partycji są zdjęcia (akurat na tej do której nie udało się
    : > dostać) więc raczej mi zależy :)
    :
    : Moją standardową odpowiedzią w takich przypadkach jest:
    : Nie martw się, to napewno nie były ważne dane skoro nie miałeś kopii
    : zapasowej.
    :

    Nnno tak. A że temat jest ciekawy i ważny, tedy nowy wątek zakładam. Tytułem
    wyjaśnienia dodam, że i mi zdarzyło się utracić cenne dane, i to nie raz -
    więc jak widać Polak nie zmądrzał "po szkodzie"...

    Jednak czas zacząć dane gdzieś duplikować. No i tu pojawia się kwestia - jak
    w tytule.

    Dodam, że chodzi mi o program "dobry" - wg nast. kryteriów:

    1.. Wolałbym, ze swą kulawą angielszczyzną - raczej program
    spolonizowany...
    2.. Fajnie by było, gdyby był darmowy. No, a w każdym bądź razie - niezbyt
    drogi.
    3.. Jako że nie mam żadnego NAS'a (ba, nawet to co_to_takiego - jest mi
    obce! - może ktoś mi wyjaśni?), nie mam też dużego zapasu HD, dlatego
    chciałbym robić kopie na DVD.
    4.. Nie musi przy tym sam owych krążków wypalać, wystarczy jak zrobi
    podgatowkę dla Nero
    5.. Od dobrego programu oczekuję, że oprócz samych archiwizowanych plików,
    będzie też zapisywał ich lokalizację: literkę dysku, i ścieżkę dostępu. Przy
    rozpakowaniu powinien pytać, czy przywrócić go w tym samym miejscu.
    6.. Aby po zaznaczeniu jakiegoś pliku jako przeznaczonego do archiwizacji,
    program zapamiętywał ową komendę, i przy następnych uruchomieniach
    sprawdzał, czy zmienił się w tym pliku atrybut archiwistyczny.
    7.. Niechaj tworzy archiwa przyrostowe.
    8.. Oczywistą korzyść daje kompresowanie zasobów archiwalnych, i to do
    plików czytanych przez sam Windows, czyli w formacie RAR, tudzież zip...

    No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

  • 2. Data: 2013-10-20 02:52:37
    Temat: Re: Jaki soft archiwizujący?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    [ciach]

    > No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

    Nie Ta Grupa

    ale, jak chcesz, to na Amidze był fajny program - xcopy, tyle, że on do
    dyskietek był :P

  • 3. Data: 2013-10-20 06:10:30
    Od: Kamikazee <n...@n...pl>

    W dniu 2013-10-20 02:23, (c)RaSz pisze:
    > No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

    Jest naprawdę sporo możliwości archiwizacji danych np. chmura DropBox,
    Google Dysk.
    Do przyrostowej automatycznej archiwizacji to Cobian Backup, do wypalania
    DVD to CDBurnerXP

  • 4. Data: 2013-10-20 09:49:40
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    bez obrazy, ale archiwizacja waznych danych na dvd jest pomyslem... nienajlepszym.
    pojemny, niezbyt szybki dysk twardy nie kosztuje majatku (bo robienie backupow na
    tasmy w domowych warunkach jest raczej malowygodne).
    co do softu http://www.dobreprogramy.pl/Archiwizacja-danych,Prog
    ramy,Windows,223.html tu jest lista, ciezko jest mi polecic cos konkretnego bo ja
    generalnie wszystko na dyskach "recznie" backupuje... natomiast naprawde wazne dane
    dobrze jest miec w sieci- skydrive, dropbox, google dysk.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-10-20 13:06:42
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 4.. Nie musi przy tym sam owych krążków wypalać, wystarczy jak zrobi
    > podgatowkę dla Nero

    Masz Nero? No pewnie i NeroBackItUp?

    --
    marfi

  • 6. Data: 2013-10-20 23:34:57
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 20 Oct 2013 02:23:26 +0200, (c)RaSz napisał(a):

    > No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

    kup se dysk na usb i do tego cobian backup...

    --
    jg

  • 7. Data: 2013-10-21 09:49:11
    Od: Boogie <b...@o...pl>

    W dniu 2013-10-20 09:49, Szymon von Ulezalka pisze:
> [...]
    generalnie wszystko na dyskach "recznie" backupuje... natomiast naprawde wazne dane
    dobrze jest miec w sieci- skydrive, dropbox, google dysk.

    Ja z kolei nie rozumiem archiwizacji WAZNYCH danych w sieci - takie
    informacje nie powinny byc przesylane w chmure gdzie istnieje mozliwosc
    skorzystania z nich przez osoby trzecie! To rozwiazanie zawsze niesie za
    soba ryzyko - oczywiscie mozna uzyc argumentu ze z rozwiazan cloud
    korzystaja firmy ale trzeba pamietac, iz VPN daje spore zabezpieczenie
    nieosiagalne lub trudne dla normalnego uzytkownika. Poza tym dane sa
    poza kontrola.
    Mam teraz pytanie - dlaczego (przy zalozeniu czestych backupów i
    krótkoterminowym stosowaniu backupu przyrostowego) archiwizacja na dvd
    jest zlym pomyslem? Z calym szacunkiem ale dyski twarde sa awaryjne i to
    bardzo a plyty dvd czy bd znacznie pewniejsze (odporne na uszkodzenia
    elektromagnetyczne) i co wazne - przedstawiaja dane nie tylko z
    ostatniego okresu ale i kilku wstecz.

    Proponuje Allways Sync&Go - nie sluzy backupowi a synchronizacji jednak
    przy ustaleniu jednokierunkowosci sprawdza sie doskonale a dodatkowo
    jest portable.

  • 8. Data: 2013-10-21 09:50:14
    Od: Boogie <b...@o...pl>

    W dniu 2013-10-20 23:34, jg pisze:

    > kup se dysk na usb i do tego cobian backup...

    dyski na usb sa bardzo wadliwe - stracilem 160 gb na drogim western
    digital passport - odradzam szczerze!

  • 9. Data: 2013-10-21 10:06:29
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-10-20 02:23, (c)RaSz pisze:

    > No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

    Wszyscy jak zwykle polecają cobian backup bo jest najbardziej znany.
    Ja go używałem i okazał wcale nie taki fajny.
    Ja polecam SyncBackSE.
    I również nie polecam archiwizowania na płytach.

    --
    pozdro
    2x XEON E5-2650@2,4GHz 16C/32T|64GB RAM|2xGTX780|1xHD7850|ASUS Z9PE-D8WS

  • 10. Data: 2013-10-21 10:34:18
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Ja polecam SyncBackSE.

    +1

    > I również nie polecam archiwizowania na płytach.

    a tu się nie zgodzę. Archiwizowanie na płytach jako
    _jednym_z_nośników_ jest jak najbardziej ok. Co więcej, Jeśli
    zarchiwizujemy dane na kilku nośnikach z automatu odradzanych (DVD,
    pendrive i zewnętrzny dysk) to zapewni to bezpieczeństwo większe, niż
    jeden nośnik rekomendowany (np NAS) który ulegnie awarii. _Ważne_ dane
    powinny być archiwizowane na kilku nośnikach (kilka kopii), trzymanych
    w różnych miejscach.