  • 261. Data: 2021-06-29 18:21:06
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 29 cze 2021 o 16:29, J.F pisze:

    > Glonass. Tak sobie nazwali.
    > Choc w zasadzie to tlumaczenie skrotu GNSS.

    GLONASS to już skrót.
    Globalnaja Nawigacionnaja Sputnikovaya Sistema
    I chyba nazwa własna -- jak GPS, Galileo czy BeiDou...

    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Co-jest-nazwa-wlas
    na;1083.html
    Spośród wymienionych przez Pana przykładów nazwą własną jest
    tylko Cobol. Jest on także skrótowcem (od angielskiego Common
    Business Oriented Language) - jedno drugiemu nie przeczy.

    > Chociaz ... hm, nie znajde kto pierwszy uzyl okreslenia GNSS.

    Zapewne nie znajdziesz, bo tego nawet Google nie wie,
    co dopiero Bóg czy Ty...

    > A co to RN9P?

    Redmi Note 9 pro.

    > Hm, ciekaw jestem, czy tak sie da.
    > Gdyby mialy zegary dokladnie zsynchronizowane
    > z UTC/TAI, to tak, ale czy mają?

    Kiedyś poruszyliśmy tutaj ten problem -- wówczas ;) nie
    widziałeś czasowego problemu. (ja widziałem i widzę nadal)

    > No i Rosjanie u siebie maja nieco inna siatke geograficzna,
    > co prawda na poziomie satelitow to chyba nie ma znaczenia ...

    Poziomy też różne -- GPS jest wyżej i wcześniej zaszumiony losem... ;)

    > Galileo chyba jakos blisko wspolpracuje z GPS ...

    Można to tak nazwać. ;)
    Galileo 23 222 km
    GPS 20 183 km
    GLONASS 19 100 km

    Galileo początkowo miał być przeciwwagą dla GPS. Zaczęto go budować
    wraz z Chińczykami od razu ze wspomagaczami geostacjonarnymi... Po
    aneksji Krymu to i owo uległo zmianie w zakresie SBAS i międzynarodowej
    współpracy w ogóle... Po BrExicie GB zamierzała budować swój własny
    system nawigacji satelitarnej...

    > Patrz co napisales wyzej - GPS to jest GNSS. Jeden z kilku GNSS.

    Jak Mercedes jest samochodem? ;)

    GPS jest jednym z GNSS.
    Cóż tu tłumaczyć?

    Akurat Mercedes niekoniecznie jest samochodem,
    bo w Polsce raczej 'mercedes jest samochodem',
    ale to inny problem.

    https://rjp.pan.pl/index.php?option=com_content&view
    =article&id=285:pisownia-marek-samochodow&catid=44&I
    temid=208

    > Wiec czy mozna pisac o częsci?
    > Tak jakbys napisal, ze adidasy sa czescią butow sportowych.

    Raczej tylko ludzie pokroju Bubla mieszają buty... ;)
    [ja od dawna qpuję parami -- cztery buty naraz]
    Wiele razy napisałem -- odbiornik GPS nie opiera się
    o satelity różnych systemów, ale telefoniczny odbiornik
    GNSS opiera się o satelity różnych systemów naraz, więc
    sygnały nadawane przez GPS są składową/częścią GNSS...

    > Albo ze ople sa składowymi częsciami samochodow osobowych :-)

    Wyjaśniłem wyżej. Nie jeździsz naraz oplem i fordem...
    [choć kto wie?... skrzynia biegów Audi-Volkswagena-Skody,
    silnik Peugeota-Citroena, nadwozie Volva, podwozie Forda;
    marka chińska, felgi i poduszki polskie, opony rosyjskie;
    całość moja...]

    > Choc juz od strony odbiornika, ktory odbiera wszystkie ... brzmi
    > lepiej.

    Niekoniecznie wszystko.

    > Sam GPS tez dobrze dziala.

    Zwłaszcza tam, gdzie dostatecznie widać/słychać
    sygnał tylko dwóch satelitów GPS naraz. ;)

    > Ciekawe, czy te inne nie zaczna kiedys przeszkadzac ... telefonom.

    Galileo startował wraz z chińskim, przez co Beidou
    jakoś kłócił się z Galileo, ale chyba teraz jest OK.

    > A wylaczyc ich odbioru sie chyba nie da ...

    Da się -- można zbombardować obsługę naziemną lub
    zestrzelić satelity... ;)

    Pisałem wcześniej w tym wątku, że chyba nie można wyłączać
    selektywnie odbioru części GNSS -- przykładowo zostawić
    tylko odbiór GPS lub tylko odbiór GLONASS, ale **chyba**
    można jakoś odczytać to, co odbiorniki GNSS odbiorą,
    zanim przerobią odbierane informacje w (rzekomo zjadliwą)
    papkę... Nie wiem, bo mnie to nie interesuje, póki nie mam
    dual-frequency...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 262. Data: 2021-06-29 18:39:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Przy tej okazji pomyślałam, że gdyby GPS na mojej Lumii był częściej
    > używany to może też zacząłby działać szybciej?nie. W tamtych czasach, bywały osobne
    odbiorniki gps. w ich danych
    technicznych było napisane że mają hot start 8 sekund, czyli taki ze...
    powiedzmy stoi w gotowości i cold start - 45sekund - czyli nowy wyjęty z
    pudełka tyle potrzebuje aby zadziałać. teraz, każdy telefon z androidem,
    nie poblokowany, nawet znane sieci wifi wykorzysta do zorientowania się
    gdzie jest.
    > Nowego smartfona muszę kupić tak czy siak, ale może to wcale nie była
    > wada Lumii tylko brak używania? I wszyscy, którzy twierdzili w
    > internecie, że to jest wada Lumii, po prostu o tym nie wiedzieli?
    lumii, windowsa, procesora... bo teraz pytasz czy łapie fixa czy daje
    komunikaty 100 metrów prosto?

    > Przeglądałam parametry Xiaomi Poco i zmartwiło mnie to, że F3 nie ma
    > slotu karty pamięci, a Eneuel Leszek Ciszewski pisał, że w przypadku
    > Xiaomi, ze względu na nakładkę MIUI, jest to szczególnie ważne.
    nie. Moja żona kocha miui i po 3 latach z 64 giga ma zajęte 23. Co
    wiecej, to wcale nie jest oczywiste że na karcie pamięci da się coś
    zainstalować albo przechować filmy. A poco ma 128 giga pamięci....

    > Ma technologię 5G i wyświetlacz typu AMOLED.
    > Natomiast X3 Pro ma slot karty pamięci, ale nie ma 5G i nie ma AMOLEDu.
    ale tak naprawdę, co za różnica?
    > No i jest oczywiście dużo tańszy.
    bo nie ma nfc i jest bidniejszym telefonem.

    > Czy ktoś z Was zna taki portal/sklep internetowy, który pozwala na
    > użycie więcej filtrów niż np. X-Kom lub Allegro ? Chodzi mi o możliwość
    > zaznaczenia na przykład, że chcę żeby był AMOLED, albo żeby w GPS było
    > Galileo itp.
    > Dwa lata temu gdy decydowałam o zakupie laptopa taki portal znalazłam
    > (oczywiście chodziło o dokładne filtry dla komputera), ale teraz nie
    > mogę sobie przypomnieć co to było.

    gsmarena Twoim przyjacielem
    214 dostępnych w sprzedazy telefonów spełnia wyzej postawione kryteria

    kliknij

    To refine your search click here.

    i zawęź je mocniej.
    ToMasz

    PS nie chciałbym być niegrzeczny, ale moim zdaniem przesadzasz i to
    mocno. Tak jakbyś kupowała samochód i zwracała uwagę na sposób
    podświetlenia schowka na rękawiczki. jest - spoko. w telefonie który
    kupisz będzie gps natychmiast, ekran widoczny w słońcu, nie będzie się
    przegrzewał i ogólnie działał o niebo lepiej niż lumia. czy daje na to
    gwarancje? Nie do końca. bo jeśli nie będziesz zadowolona, coś nie
    zadziała tak jak sobie wyobrażałaś, to żaden z omawianych telefonów nie
    spełni Twoich wymagań. jeszcze raz: cokolwiek kupisz bedzie podobnie.
    rozglądasz sie w śród telefonów ze snapem wyzszym niż 700, z doskonałymi
    lub bardzo dobrymi ekranami i są to ogólnie chwalone modele. jeśli
    pomijasz aparaty foto, funkcje specyficzne dla producenta (dax, bixbi)
    sopsób ładowania (QI), gniazdo słuchawek, podczerwień, radiofm,
    wodoodporność - to reszta jest taka sama. (miui nie jest zaletą, uwierz mi)

  • 263. Data: 2021-06-29 18:41:52
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 29.06.2021 o 17:45, dantes pisze:

    > Jak już masz te 5 modeli
    > to najdokładniejszą specyfikację znajdziesz na:
    > pdadb.net

    Dzięki. Ale gdzie sprawdzić, że podana tam specyfikacja
    odpowiada także egzemplarzom sprzedawanym w polskich sklepach?
    Na początku tego wątku zwracał na to uwagę Eneuel Leszek Ciszewski.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 264. Data: 2021-06-29 18:41:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Jun 2021 18:21:06 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > GLONASS to już skrót.
    > Globalnaja Nawigacionnaja Sputnikovaya Sistema
    > I chyba nazwa własna -- jak GPS, Galileo czy BeiDou...

    A Rosjanie lubili skroty jako nazwy wlasne :-)

> [...]
    > tylko Cobol. Jest on także skrótowcem (od angielskiego Common
    > Business Oriented Language) - jedno drugiemu nie przeczy.

    Jak widac nie tylko Rosjanie :)

    BASIC to tez skrot.

    > Redmi Note 9 pro.

    > Kiedyś poruszyliśmy tutaj ten problem -- wówczas ;) nie
    > widziałeś czasowego problemu. (ja widziałem i widzę nadal)

    Na pewno widzialem.
    I widzialem drugi - mamy dwa systemy, dwie pozycje - ktora lepsza? :-)

    > Jak Mercedes jest samochodem? ;)

    No wlasnie - Mercedes jest samochodem, a nie czescia samochodu :-)

    > Zwłaszcza tam, gdzie dostatecznie widać/słychać
    > sygnał tylko dwóch satelitów GPS naraz. ;)

    A to jakies dziwne miejsce :-)

    > Galileo startował wraz z chińskim, przez co Beidou
    > jakoś kłócił się z Galileo, ale chyba teraz jest OK.

    > Da się -- można zbombardować obsługę naziemną lub
    > zestrzelić satelity... ;)

    W telefonie sie chyba nie da.

    > Pisałem wcześniej w tym wątku, że chyba nie można wyłączać
    > selektywnie odbioru części GNSS -- przykładowo zostawić
    > tylko odbiór GPS lub tylko odbiór GLONASS, ale **chyba**

    no wlasnie.

    > można jakoś odczytać to, co odbiorniki GNSS odbiorą,
    > zanim przerobią odbierane informacje w (rzekomo zjadliwą)
    > papkę... Nie wiem, bo mnie to nie interesuje, póki nie mam
    > dual-frequency...

    J.

  • 265. Data: 2021-06-29 18:49:33
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 29.06.2021 o 18:39, ToMasz pisze:
    > (miui nie jest zaletą, uwierz mi)
    Nigdy nie uważałam, że jest. Rozumiem, że MIUI jest nakładką
    w telefonach Xiaomi, takim czymś co dostaje się z dobrodziejstwem
    inwentarza, w kolejnych wersjach.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 266. Data: 2021-06-29 19:02:02
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 29.06.2021 o 18:39, ToMasz pisze:
    > cokolwiek kupisz bedzie podobnie.
    Co nie zmienia faktu, że coś muszę wybrać.
    W niektórych newsach, od różnych osób, wydaje mi się, że między
    wierszami, pobrzmiewa taka rada: idź do sklepu i wybierz smartfon
    który ci się podoba, oczywiście w granicach dostępnej kasy. I tyle.
    Wy tak robicie, czy to jest rada tylko dla kobiet?
    Przypominam, że już jednego smartfona źle wybrałam i nie mam ochoty
    na powtórkę.

    > pomijasz aparaty foto, funkcje specyficzne dla producenta (dax, bixbi)
    > sopsób ładowania (QI), gniazdo słuchawek, podczerwień, radiofm,
    > wodoodporność - to reszta jest taka sama.
    Nie powiedziałabym, że całkowicie pomijam, są tylko dla mnie mniej
    ważne. Ale gdy będę miała do wyboru smartfona z takich, które są
    pod względem istotnych dla mnie cech takie same lub bardzo podobne,
    to zwrócę uwagę na opinie również w powyższych kwestiach, przynajmniej
    niektórych.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 267. Data: 2021-06-29 19:27:59
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 29 Jun 2021 18:41:52 +0200, Ewa napisał(a):

> [...]
    > odpowiada także egzemplarzom sprzedawanym w polskich sklepach?
    > Na początku tego wątku zwracał na to uwagę Eneuel Leszek Ciszewski.

    Najpierw to musisz wiedzieć "co" sprzedawane jest w PL sklepach.
    Istotna jest nazwa kodowa producenta, a nie nazwa handlowa.
    Dla przykładu...
    kiedyś szukałem pewnego modelu SONY Xperia XA2,
    który występuje w kilku wersjach:
    Sony Xperia XA2 Single SIM (H3113, H3123, H3133)
    Sony Xperia XA2 Dual SIM (H4113, H4133)
    Sony Xperia XA2 Plus Single-SIM (H3413)
    Sony Xperia XA2 Plus Dual-SIM (H4413, H4493)
    Sony Xperia XA2 Ultra Single-SIM (H3213, H3223)
    Sony Xperia XA2 Ultra Dual-SIM (H4213, H4233)

    Wówczas z powyższych w PL dostępny był H3113.

  • 268. Data: 2021-06-29 19:40:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Jun 2021 19:02:02 +0200, Ewa wrote:
> [...]
    > który ci się podoba, oczywiście w granicach dostępnej kasy. I tyle.
    > Wy tak robicie, czy to jest rada tylko dla kobiet?

    Po prawdzie ... to tak.

    No, jak dla mnie to telefon pamiec musi miec duzą, i moze chetnie
    wymienna baterie, i na to sie patrze, a nie na wyglad ...

    > Przypominam, że już jednego smartfona źle wybrałam i nie mam ochoty
    > na powtórkę.

    Niestety - bledow nie unikniesz. O wielu cechach po prostu nikt nie
    napisze.
    Ale akurat odbiorniki GPS w androidach z reguly dzialaja dobrze.

    A im tanszy kupisz, tym mniej serce bedzie bolalo :-)

    J.

  • 269. Data: 2021-06-29 20:18:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.06.2021 o 19:02, Ewa pisze:

> [...]
    > Wy tak robicie, czy to jest rada tylko dla kobiet?
    > Przypominam, że już jednego smartfona źle wybrałam i nie mam ochoty

    Nie, to nie jest "dla kobiet" raczej chęć pomocy ale spojrzenie męskie.
    Mnie ostatnio podobają się telefony szersze niż większość bo wkurwia
    mnie wąski ekran i trzeba przewijać czasem, czy to SMS czy jakieś www.
    Do sklepu masz iść na początek, żeby wziać do ręki i się przymierzyć.
    Jak opracujesz AMOLED/LCD ciężar, grubość, wielkość x-y to wtedy
    zdecydujesz już bliżej. Pamiętam ile razy kupowałem telefon większy niż
    mój poprzedni to niby mi się podobał ale był zawsze za wielki. Dopiero
    po miesiącu używania, jak wziąłem stary do ręki, to dziwiłem się jak
    mogłem z takim małym gównem chodzić 2/3 lata :) Wiadomo, wzrok z wiekiem
    siada i trzeba okulary zakładać więc dobrze, że robią większe telefony :)

> [...]
    > pod względem istotnych dla mnie cech takie same lub bardzo podobne,
    > to zwrócę uwagę na opinie również w powyższych kwestiach, przynajmniej

    Ważna jest bateria, RAM, pamięć wewnętrzna, procesor (model) ilość
    rdzeni no i AMOLED czy LCD. Ciebie interesuje najbardziej GPS ale w
    półce ok 1kzł to wszystko zaczyna wyglądać podobnie i specjalnych różnic
    nie ma, jeśli chodzi o hardware, jedynie te droższe, to najczęściej
    Samsung, Oppo itd. Polecane Xiaomi po prostu wypada taniej w zakupie czy
    w ewentualnym serwisie.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 270. Data: 2021-06-30 09:35:37
    Temat: Re: Jaki smartfon ... WYBRAŁAM ?
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 27.06.2021 o 19:49, Ewa pisze:

> [...]
    > 1) znalezienie takiego portalu/sklepu, w którym mogłabym zaznaczyć
    >    wszystkie ważne parametry, czyli, poza typowymi jak te w X-KOM,
    >    także takich, że szukam smartfona np. z AMOLED, GALILEO itp
    > 2) z odszukanych w 1) wybranie np. 5 pasujących mi smartfonów
    > 3) sprawdzenie przez Google: "nazwa + problem" czy użytkownicy nie
    >    zgłaszają dla wybranych smartfonów występowania jakichś istotnych
    >    problemów
    > 4) pójście do sklepu/ów i wybranie z tych np. 5 takiego smartfona,
    >    który będzie dobrze leżał w mojej ręce, będzie mi się podobał itd.

    Nie wiem czy już wybrałam, czy nie, stąd ten ? w tytule.

    Korzystam z wyszukiwarki https://www.kimovil.com/pl/, bo lepszej nie
    znalazłam, ale pomiędzy wybranymi filtrami, a znalezionymi smartfonami
    jest, delikatnie mówiąc, pewna nieścisłość.

    Wybrałam filtry:
    Marki: Nokia, Samsung, Xiaomi
    Typ ekranu: AMOLED
    RAM 8 GB
    Flash 128 GB
    Lokalizacja: GPS, Galileo, Beidou, Glonass oraz A-GPS
    Bateria 6000 Ah
    Szerokość 76mm
    Nie wybrałam filtru dla PROCESORA, bo jest to dla mnie czarna magia.

    W cenie do 1000 zł pokazał się tylko Samsung Galaxy A32.
    Co prawda w karcie technicznej:
    https://www.kimovil.com/pl/gdzie-kupic-samsung-galax
    y-a32-global-8gb-128gb-sm-a325f
    nie widzę potwierdzenia co do Lokalizacji, ale mam nadzieję, że jest
    tak jak wybrany filtr.
    Przy cenie 999 zł na tejże karcie jest podane Samsung Galaxy A32 4GB
    128 GB SM-A325F. Przypomina mi to zabawę z Samsung Galaxy M21 !!!.
    Może to taka ściema Samsunga?
    Bateria, jak się okazuje, nie 6000mAH, tylko 5000mAH.

    Po rozszerzeniu ceny do 1200 zł pokazały się jeszcze:
    Samsung Galaxy M31s (bez ceny) i Xiaomi Redmi Note 10S za 1020 zŁ.

    Po rozszerzeniu ceny do 1400 zł pokazały się jeszcze Redmi K20 Pro
    za 1376 zł i Xiaomi Mi Mix 3 za 1392 zł.

    Wszystkie ceny traktuję oczywiście orientacyjnie.

    Czy mam potraktować znalezienie:
    Samsung Galaxy A32
    Samsung Galaxy M31s
    Xiaomi Redmi Note 10S
    Redmi K20 Pro
    Xiaomi Mi Mix 3
    jako "wykonanie" punktu 2) mojego scenariusza i przejść do 3), czy
    szukać dalej, np. zwiększając zakres cen? Stać mnie na to, ale nie wiem
    czy warto. Każdy smartfon może spaść, szczególnie taki używany do
    nawigacji i wtedy pieniądze pójdą w błoto.

    Ponadto nie wiem jak znaleźć kod producenta żeby mieć pewność, że to co
    kupię w Polsce odpowiada specyfikacji wg której wybierałam w
    zagranicznych wyszukiwarkach. (news dantesa).

    Pozdrawiam
    Ewa