  • 251. Data: 2021-06-29 06:04:42
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > Czegoś Ci brakuje? -- indyjskiej nawigacji? ;)
    > Nie widzę standardu ,,dysku''... (UFS 2.1 CZY UFS 3.1)
    > (można zgadnąć, że SD860 ma UFS 3.

    Masz rację, jest nawet lepszy niż "słynny" gsmarena (np. jest
    do zaznaczenia AMOLED jako typ ekranu, czy Galileo jako lokalizacja,
    by wymienić te przez cały czas wymieniane).

    Na jakiej podstawie zgadujesz, że SD860 ma UFS 3 ?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 252. Data: 2021-06-29 10:31:07
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 28.06.2021 o 20:03, Ewa pisze:

    > Jest GPS (jeszcze taka stara nazwa?) przy którym można
    > tylko zaznaczyć, że ma być lub nie, bez żadnego uszczegółowienia.

    GPS to amerykańska nawigacja satelitarna, a przy okazji synonim
    nawigacji satelitarnej jako takiej (jak adidas butów sportowych)
    GLONASS rosyjska
    Galileo europejska
    itd

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii" :-D

  • 253. Data: 2021-06-29 11:43:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Jun 2021 10:31:07 +0200, ALEX MR wrote:

    > GPS to amerykańska nawigacja satelitarna, a przy okazji synonim
    > nawigacji satelitarnej jako takiej (jak adidas butów sportowych)
> [...]

    "itd" jest kiepsko uzasadnione :-)

    -Beidu - startowal jako lokalny chinski system, teraz chyhba juz jest
    globalny

    I to by w zasadzie bylo na tyle. Bo jest jeszcze indyjski NavIC w
    budowie, i japonski QZSS, ktory ma chyba ograniczone ambicje.

    J.

  • 254. Data: 2021-06-29 14:39:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 29 cze 2021 o 06:04, Ewa pisze:

    > Na jakiej podstawie zgadujesz, że SD860 ma UFS 3 ?

    3.1 -- podpowiada mi kobieca intuicja. W poprzednich życiach
    byłam kobietą. Wprawdzie od dawna nie wierzę w reinkarnację,
    ale ludzka niewiara nie koryguje rzeczywistości...

    Możesz zajrzeć do oficjalnej specyfikacji SD 860 i Poco F3.

    Jeśli przetestujesz Poco F3 lub podobny -- zapewne podzielisz
    się tutaj wynikami z resztą dyskutantek i dyskutantów...

    Wkrótce SD 895 na 4nm -- SD 888 i SD 860 (855, 870 itp.)
    stanieją lub zanikną...

    Pojawiają się też odbiorniki oparte tylko o L5 i E5,
    więc dual-frequency niekoniecznie zagości w każdym
    telefonie...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 255. Data: 2021-06-29 15:10:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 28 cze 2021 o 17:52, J.F pisze:

    > A moj spadl raz ... i teraz mam dwie rysy - jedna na szkle ochronym,
    > druga na "szybce" telefonu. Odlegle od siebie ..

    Asus miał masę drobniuteńkich rys -- widocznych wyraźnie
    w specyficznych warunkach. RN9P ma nadal fabryczną folię
    na ekranie -- z masą wyraźnych rys, które mi nie przeszkadzają...

    Mam w zanadrzu dwa tajemnicze ;) żele samonaprawiające się...
    RN9P chroniony kejsem noszę w kieszeniach niezbyt ostrożnie...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 256. Data: 2021-06-29 16:02:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Jun 2021 15:10:00 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Asus miał masę drobniuteńkich rys -- widocznych wyraźnie
    > w specyficznych warunkach.

    Zle sie wyrazilem.

    Pękło szklo ochronne w jednym miejscu, pekl "ekran" w drugim miejscu.

    Pekniecia pod jednym katem patrzenia prawie niewidoczne, mozna by
    powiedziec "rysa", pod innymi zas bardzo widoczne.

    Tak czy inaczej - nie bede stawial na odpornosc szkla, chyba, ze jakos
    udokumentowane ...

    J.

  • 257. Data: 2021-06-29 16:09:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 27 cze 2021 o 12:40, Ewa pisze:

    > Czyli nie zupełnie jest tak, jak napisał Eneuel:
    > GPS był kiedyś -- teraz jest GNSS
    Na początku było słowo itd... Później był radziecki
    GNSS, ale zanim pojawił się na dobre -- upadł ZSRR.
    Pierwszym funkcjonalnym GNSS był GPS -- przez wiele
    lat był jedynym. Obecnie obok GPS są inne globalne.
    Do określenia swej pozycji można posłużyć się naraz
    satelitami różnych GNSS -- RN9P zazwyczaj tak czyni
    (przykładowo naraz: dwa satelity GPS; jeden GLONASS
    i jeden Beidou) więc dziś raczej trzeba pisać GNSS,
    nie GPS, gdyż GPS jest nazwą własną jednego z wielu
    GNSS. Trochę jak z Adidasem czy Xeroxem. Trochę, bo
    wiele lat obok GPS nie funkcjonował podobny system,
    lecz chyba obok butów Adidasa istniały buty podobne
    do tych, które produkował Adidas czy Puma... Beidou
    czy GLONASS nie są GPSami, nie wchodzą w skład GPS,
    nie stanowią jego elementów itd... Galileo, Beidou,
    GLONASS, GPS zaliczają się do GNSS -- nie do GPS...

    https://geoforum.pl/GNSS/definicja

    GPS jest częścią GNSS, podobnie jak GLONASS czy Beidou...
    Kiedyś funkcjonował tylko GPS jako GNSS, dziś obok GPS są
    inne systemy podobne, składające się na GNSS...

    Obok GNSS jest system wspomagania -- SBAS.
    (EGNOS, SDCM, WAAS, MSAS itd.)
    Systemy wchodzące w skład SBAS opracowują i rozsyłają poprawki
    (w tym atmosferyczne) oraz informują o niedyspozycji systemów
    wspomaganych. (ogólniej -- stanowią dodatkową kontrolę nad tym,
    co wspomagają) Pracę swą opierają o naziemne stacje referencyjne
    a do rozsyłania informacji posługują się geostacjonarnymi satelitami.

    Innym wspomagaczem jest tutaj A-GPS.

    Z tych trzech (GNSS, SBAS i A-GPS) korzystają telefony.

    SBAS bez GNSS niewiele da.

    GNSS bez A-GPS i bez SBAS będzie funkcjonalny.

    Poszczególne należące do GNSS (GPS, GLONASS itd.) mogą pracować
    samodzielnie. (GLONASS nie potrzebuje GPS do swej pracy; podobnie
    GPS obywa się bez innych GNSS, Beidou bez innych itd...)

    Beidou czy Galileo lub GLONASS nie są składowymi częściami GPS,
    lecz są składowymi częściami GNSS.

    -=-

    Skracając -- był czas, gdy jedynym funkcjonalnym GNSS był GPS;
    teraz obok GPS są inne systemy należące/zaliczane do GNSS, czyli
    w skrócie jeszcze większym -- 'kiedyś był GPS, teraz jest GNSS'.

    Obecnie telefony opierają się naraz o satelity różnych GNSS.
    (pisałem o tym wielokrotnie, bo jest to istotne)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 258. Data: 2021-06-29 16:29:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Jun 2021 16:09:43 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Na początku było słowo itd... Później był radziecki
    > GNSS, ale zanim pojawił się na dobre -- upadł ZSRR.

    Glonass. Tak sobie nazwali.
    Choc w zasadzie to tlumaczenie skrotu GNSS.

    Chociaz ... hm, nie znajde kto pierwszy uzyl okreslenia GNSS.

    > Pierwszym funkcjonalnym GNSS był GPS -- przez wiele
    > lat był jedynym. Obecnie obok GPS są inne globalne.
    > Do określenia swej pozycji można posłużyć się naraz
    > satelitami różnych GNSS -- RN9P zazwyczaj tak czyni

    A co to RN9P?

    > (przykładowo naraz: dwa satelity GPS; jeden GLONASS
    > i jeden Beidou) więc dziś raczej trzeba pisać GNSS,

    Hm, ciekaw jestem, czy tak sie da.
    Gdyby mialy zegary dokladnie zsynchronizowane z UTC/TAI, to tak, ale
    czy mają?

    No i Rosjanie u siebie maja nieco inna siatke geograficzna, co prawda
    na poziomie satelitow to chyba nie ma znaczenia ...

> [...]
    > nie stanowią jego elementów itd... Galileo, Beidou,
    > GLONASS, GPS zaliczają się do GNSS -- nie do GPS...

    Galileo chyba jakos blisko wspolpracuje z GPS ...

    > https://geoforum.pl/GNSS/definicja
    > GPS jest częścią GNSS,

    Patrz co napisales wyzej - GPS to jest GNSS. Jeden z kilku GNSS.

    Wiec czy mozna pisac o częsci?
    Tak jakbys napisal, ze adidasy sa czescią butow sportowych.

    > Beidou czy Galileo lub GLONASS nie są składowymi częściami GPS,
    > lecz są składowymi częściami GNSS.

    Albo ze ople sa składowymi częsciami samochodow osobowych :-)

    Choc juz od strony odbiornika, ktory odbiera wszystkie ... brzmi
    lepiej.

    > Obecnie telefony opierają się naraz o satelity różnych GNSS.
    > (pisałem o tym wielokrotnie, bo jest to istotne)

    Sam GPS tez dobrze dziala.
    Ciekawe, czy te inne nie zaczna kiedys przeszkadzac ... telefonom.
    A wylaczyc ich odbioru sie chyba nie da ...

    J.

  • 259. Data: 2021-06-29 16:50:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 29 cze 2021 o 16:02, J.F pisze:

    > Tak czy inaczej - nie bede stawial na odpornosc szkla,
    > chyba, ze jakos udokumentowane ...

    Corning Gorilla Glass ma dokumentację.
    Nie ma szkła odpornego na wszystko.
    (metalu czy węgla, kompozytu itd. -- też nie ma)
    Uszkodzenia GG sumują się, dlatego Corning
    zachęca do ostrożności...

    Od 54 lat noszę (zdejmuję do snu czy kąpieli)
    okulary -- rzadko tłukę i niezbyt mocno rysuję...

    Plastykowe (organiczne -- jeśli ktoś woli) nie
    rysują się zbyt mocno, ale odkształcają... Zaś
    mineralne niby są kruche, ale zwykle szybciej
    rysują się zbyt mocno niż tłuką...

    Są różne GG. Wg mnie przełomem jest przejście GG3 na GG4.
    Jest też jakieś GG samonaprawiające się, ale chyba słabe...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 260. Data: 2021-06-29 17:45:13
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sun, 27 Jun 2021 10:49:59 +0200, Ewa napisał(a):

> [...]
    oria-do-telefonow/ladowarki-indukcyjne/ladowarka-ind
    ukcyjna-tech-protect-airpad-15-w-czarny
    > To mi się podoba, chociaż bardziej mnie niepokoi czy ładowarka
    > samochodowa nadąży z doładowywaniem podczas jazdy. W domu wystarczy
    > pamiętać. Tym bardziej, że w przypadku niektórych smartfonów bateria
    > jest niewyjmowalna, wiec nawet nie można założyć kupno drugiej i wymianę
    > podczas jazdy.

    &idPhone2=6791
> [...]
    > - pójść do sklepu i już tylko (po babsku) wybierać biorąc pod uwagę jak
    > smartfon leży w mojej ręce, czy mi się podoba itp.
    > Niby proste, a ja ugrzęzłam w pierwszym etapie. Jednak perturbacje z
    > Lumią każą mi trzymać się tego scenariusza.

    > Jest. "launcher" też, ale przede wszystkim zachowanie GPS. Niektórzy z
    > Was pisali, że każdy Android daje gwarancje dobrego działania GPS, ale
    > byli i tacy, którzy poddawali to w wątpliwość. Stąd w dyskusji wynikła
    > taka ilość parametrów, na które warto zwrócić uwagę.

    > W Waszych radach było niewiele ponad 5, więc wybór ...

    Jak już masz te 5 modeli
    to najdokładniejszą specyfikację znajdziesz na:
    pdadb.net
    a Eneuel zapewne pomoże i wyjaśni Ci na czym polegają "różnice".