  • 1. Data: 2012-02-18 10:21:26
    Temat: Jaki smartfon ;)
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Witam.
    Wiem, że pytań tego typu pewnie było wiele, ale postaram się konkretnie
    sprecyzować o co mi chodzi. Kwota jaką chcę przeznaczyć na telefon to około
    1000zł (tak +/- 200-300zł). Na oku mam:
    1. Nokia (np. N8)
    2. Jakiś Samsung Galaxy (np. S Plus)
    3. Jakiś Sony Xperia (np. Arc S)
    Moje wymagania to:
    1. Duży dobry ekran zarówno pod względem wymiarów jak i rozdzielczości (tu
    chyba N8 wypada blado)
    2. Świetne wykonanie, najlepiej metalowe, wytrzymały ekran na zarysowania,
    wygodne pisanie SMS.
    3. Dobra bateria, im dłużej trzyma tym lepiej.
    4. Dobry aparat z dobrą lampą (tu chyba N8 wypada najlepiej)
    5. Dobry wygodny odtwarzacz muzyczny do słuchania mp3 (miło by było flac)
    6. Szybkość i niezawodność telefonu, dobra jakość połączeń głosowych jak i
    Wi-Fi, GPRS, 3G.
    7. Dobra nawigacja, ewentualnie możliwość zainstalowania Sygic, Garmin lub
    coś innego.
    8. Dobra współpraca z usługami typu Facebook, Myspace, Youtube - najlepiej
    do wszystkiego osobna aplikacja.
    9. Małe rozmiary i waga, wolę telefon grubszy ale mały, niż cienki ale
    duży. Powiedzmy, że wysokość telefonu max. około 12cm.
    10. Nowoczesny przyszłościowy system operacyjny. Tu chyba Android rządzi,
    ale nie wiem jak nowy Symbian Belle na N8 - może ktoś używa i się wypowie?
    Który z wymienionych modeli lub jakie inne? Mam C6, więc do Symbiana jestem
    przyzwyczajony i nie narzekam, ale to chyba umierający system ;).
    Z góry dzięki za wszelkie rady.

    --
    Krasnal

  • 2. Data: 2012-02-18 10:39:01
    Temat: Re: Jaki smartfon ;)
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 11:21:26 +0100, Krasnal napisał(a):

    > 10. Nowoczesny przyszłościowy system operacyjny. Tu chyba Android rządzi,

    Nie ma czegoś takiego jak przyszłościowy system.
    Android sprzed dwóch lat ma niewiele wspólnego z obecnym Androidem i pewnie
    zupełnie nic z Androidem który wypuszczą w 2014.
    Jeszcze nie zdążyli wypuścić telefonów z ICS a już będzie 5.0 Jellybean.
    Zmiany są coraz większe, a update'y do istniejących telefonów nie będą
    wieczne - nawet na xda-developers.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

  • 3. Data: 2012-02-18 10:51:48
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 10:39:01 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Nie ma czegoś takiego jak przyszłościowy system.
    > Android sprzed dwóch lat ma niewiele wspólnego z obecnym Androidem i pewnie
    > zupełnie nic z Androidem który wypuszczą w 2014.

    Może źle się wyraziłem. Chodzi mi właśnie o system, który będzie rozwijany
    z możliwością aktualizacji w telefonie do nowszych wersji. Ale nie przez
    jakiś długi czas, jednego modelu telefonu nie będę raczej używał dłużej niż
    2 lata.

    --
    Krasnal

  • 4. Data: 2012-02-18 11:37:00
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 11:51:48 +0100, Krasnal napisał(a):

> [...]
    > jakiś długi czas, jednego modelu telefonu nie będę raczej używał dłużej niż

    No więc właśnie nie ma takiego.
    Różnice między poszczególnymi wersjami Androida są podobne jak między
    generacjami Windows i tak samo ciężko na jednym sprzęcie zainstalować
    więcej niż dwie generacje systemu tak, aby można było powiedzieć, że to
    dobrze chodzi. W tym momencie w Banana Republic of Poland nie kupisz
    telefonu z ICS (chyba, że właśnie coś wprowadzili do sprzedaży), czyli
    jesteś skazany na 2.3.x
    A to oznacza, że JAK DOBRZE PÓJDZIE to BYĆ MOŻE będziesz mógł zainstalować
    na tym ICS w bliżej nieokreślonej przyszłości. A to znów znaczy, że na
    Jellybean są małe szanse. Warto pamiętać, że ludzie z xda-dev są świetni
    albo nawet najlepsi na świecie, ale nie są cudotwórcami.
    Żeby na dany telefon wypuścić jakąś generację systemu (załóżmy, że ICS), to
    na takie rozwiązanie sprzętowe (chipset z wszystkimi przypierdasami) musi
    wyjść jakikolwiek oficjalny system - chodzi o sterowniki sprzętu, których
    magicy z xda-dev sobie nie zrobią sami.
    Jak nie wyjdzie - nawet oni nie zrobią. Wszystkie znane mi dystrybucje
    Androida na telefony na które nie było oficjalnej dystrybucji chodzą... tak
    sobie. Co więcej - tak samo jest, jak oficjalna dystrybucja była dostepna.
    Przyklad - HTC Kaiser. Mimo istnienia HTC Wildfire z prawie identycznymi
    bebechami, wszelkie Androidy na Kaisera chodzą tak sobie..

    Oczekiwanie, że za 2-3 lata wciąż będzie nowy system na telefon kupiony
    teraz jest równie rozsądne jak oczekiwanie, że Windows 7 pójdzie na Pentium
    III ze 128 MB RAM. Po pewnych sztuczkach da się uruchomić zapewne, ale
    używać tego się nie będzie dało.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta

  • 5. Data: 2012-02-18 11:43:27
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Moje wymagania to:
    > 1. Duży dobry ekran
    > 2. Świetne wykonanie
    > 3. Dobra bateria
    > 4. Dobry aparat
    > 5. Dobry wygodny odtwarzacz
    > 6. Szybkość i niezawodność
    > 7. Dobra nawigacja
    > 8. Dobra współpraca z usługami
    > 9. Małe rozmiary i waga
    > 10. Nowoczesny przyszłościowy system

    Ciekawostka: najczęściej spotykane są właśnie takie wymagania. Dzieciakom
    głównie chodzi o gry i muzykę w aparacie. :)
    Czyżbym stawał się mniejszością uważając, że aparat telefoniczny ma służyć
    mi przede wszystkim do rozmawiania? W związku z tym na pierwszym miejscu
    stawiam zawsze brak gubienia zasięgu, co od razu eliminuje wszelkie
    sony-ericssony.

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 6. Data: 2012-02-18 11:49:18
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 11:37:00 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > No więc właśnie nie ma takiego.

    A pomijając sprawę systemu, to który telefon z wymienionych lub jakiś inny
    o podobnych parametrach? Bo wiadomo z tym systemem, że jak N8 to nowy
    Symbian, a jak Galaxy/Xperia to Android. W podanej cenie i spełniający
    podane wyżej parametry. Oczywiście nie wszystko jest tak samo ważne,
    głównie telefon niezbyt wielki, duży ekran, dobra bateria, dobry aparat,
    odtwarzacz muzyki, dobra nawigacja + możliwość wgrania Sygic/Garmin? ;)

    --
    Krasnal

  • 7. Data: 2012-02-18 12:02:07
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 12:43:27 +0100, Akarm napisał(a):

    > stawiam zawsze brak gubienia zasięgu, co od razu eliminuje wszelkie
    > sony-ericssony.

    O widzisz, to już jakaś wskazówka ;). Dzieciakiem nie jestem i napisałem,
    że oprócz rozmawiania i wygodnego pisania SMS mam takie i takie wymagania,
    głównie wygodny internet czy duży ekran, dobra bateria. Nie wszystko jest
    tak samo ważne. Chodzi mi też konkretnie o wybór z wymienionych modeli
    ewentualnie podobnych w podobnych cenach.

    --
    Krasnal

  • 8. Data: 2012-02-18 15:13:04
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu So 18 02 2012 11:21, Krasnal pisze:

    > 10. Nowoczesny przyszłościowy system operacyjny. Tu chyba Android rządzi,
    > ale nie wiem jak nowy Symbian Belle na N8 - może ktoś używa i się wypowie?

    A co chcesz wiedzieć? GUI ma parę sensownych zmian.

    > Który z wymienionych modeli lub jakie inne? Mam C6, więc do Symbiana jestem
    > przyzwyczajony i nie narzekam, ale to chyba umierający system ;).

    Symbian umarł na Annie. Belle to Nokia :-)

    > Z góry dzięki za wszelkie rady.

    Drobiazg.

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 9. Data: 2012-02-18 16:20:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyjść jakikolwiek oficjalny system - chodzi o sterowniki sprzętu, których

    A czemu mieliby nie zrobic ? Kosmici te sterowniki pisza ?

    Fakt ze czasem nie ma dokumentacji, z czasem moze im sie znudzic robota za
    friko, wymagania moga ich przerosnac itd.

    J.

  • 10. Data: 2012-02-18 16:25:27
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 16:13:04 +0100, ALEX napisał(a):

    > A co chcesz wiedzieć? GUI ma parę sensownych zmian.

    Np. czy to zmiany tylko estetyczne dotyczące wyglądu menu czy to tak jakby
    inny system? Głównie chodzi mi o to, czy aplikacje na Symbian 3 bedą bez
    problemów działać na Belle?

    --
    Krasnal