  • 61. Data: 2015-01-18 23:37:54
    Temat: Re: Jaki operator i smartfon?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 23:18:58 +0100, Ewa napisał(a):
    > Bardzo dziękuję.
    >
    > No to już wybrałam. :-)
    > Jutro jeszcze obejrzę szczegółowo i wybiorę w którym sklepie
    > kupić.
    > Ponadto, nie przyznawałam się do tego, ale jakoś bardziej
    > ciągnie mnie do Nokii niż do Samsunga. Pewnie dlatego,
    > że z Nokii E51 byłam bardzo zadowolona.

    Ale to jest zupelnie cos innego. Radze sobie pomacac, podpytac
    sprzedawczyka, zastanowic sie co by sie chcialo miec na telefonie,
    zobaczyc jakie aplikacje sa w sklepie, pomacac jeszcze raz ... i chyba
    jednak radze wybrac Androida.

    Sentyentem do starej Nokii kompletnie sie nie kierowac.
    To nie ma nic wspolnego.

    J.

  • 62. Data: 2015-01-18 23:53:18
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2015-01-18 o 21:59, J.F. pisze:
    > ostroznie. Obsluga jedna reka jest problematyczna, a problematycznie
    > to mozna tez obslugiwac nieco wiekszy model.
    > Gdzie i ekran wiekszy, i rozdzielczosc, i klawiatura na ekranie
    > wygodniejsza.
    > A zalet amoled prawde mowiac nie widze.

    Naprawdę masz problemy z obsługa 1 ręką s3 mini? Bez problemu sięgam
    kciukiem ręki w której trzymam dobry centymetr poza telefon, a dużej
    ręki jak na faceta na pewno nie mam. Wręcz przeciwnie.
    Z Amoleda da się już korzystać w słońcu IMHO.

  • 63. Data: 2015-01-18 23:57:43
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2015-01-18 o 19:55, Ewa pisze:
    > Bardzo Ci dziękuję. To jest bardzo konkretna informacja od osoby,
    > która danego smartfona używa.
    > W Internecie występuje kilka nazw:
    > po pierwsze w nazwie pojawia się słowo Galaxy - rozumiem,
    > że o takim smartfonie mówimy;
    > po drugie występują nazwy: GT-i8190, GT-i8190N, Samsung
    > Galaxy S3 mini VE, być może jeszcze jakieś.
    > Czy to wszystko jest to samo? Jeśli nie, to którego z nich Ty używasz
    > i ewentualnie czym się różnią.
    Ja mam klasycznego GT-i8190, bez literki N, czyli bez NFC jeśli dobrze
    pamiętam.
    Niższa cena wersji VE mnie dziwi, bo patrząc na szybko, ma tylko trochę
    nowszy, szybszy procesor.

  • 64. Data: 2015-01-19 00:04:06
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    Użytkownik "JoteR" napisał

    > Zajrzyj też tutaj, może jednak odezwie się jakiś użytkownik tej Lumii.
    > Zawszeć to opinia użytkownika jest bardziej miarodajna niż porównywanie
    > papierowe lub krótkotrwały kontakt z aparatem w miejskiej "macalni".
    Opinia użytkownkia byłaby najważniejsza.

    > Ale to już nie jest Nokia Lumia, ino Microsoft Lumia.
    Ja nie odczuwam paranoidalnej niechęci do nazwy Microsoft,
    co nie znaczy, że wszystko mi się podoba. :-)

    Zajrzałam jeszcze raz na gsmarena i czy dobrze mi się wydaje,
    ze Lumia 535 nie ma Javy? Jeśli tak jest, to co z tego dla mnie
    wynika?

    I jeszcze jedno. Wiem, że starałeś się spełnić "warunek" limitu
    500 zł. Załóżmy, że byłabym gotowa dołożyć jeszcze 100 zł,
    to czy wtedy radziłbyś mi coś innego i co bym na tym zyskała?
    Czy wtedy lepszy byłby Samsung S III Mini?

    Tylko wtedy gdybym miała możliwość dany smartfon używać
    powiedzmy przez tydzień mogłabym powiedzieć czy mi odpowiada
    czy nie. Bez takiej możliwości zawsze jest niepewność. Nie ma
    na to rady.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 65. Data: 2015-01-19 00:06:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 23:57:43 +0100, gawfron napisał(a):
    > Ja mam klasycznego GT-i8190, bez literki N, czyli bez NFC jeśli dobrze
    > pamiętam.
    > Niższa cena wersji VE mnie dziwi, bo patrząc na szybko, ma tylko trochę
    > nowszy, szybszy procesor.

    VE z zalozenia jest tansze (Value Edition).
    No chyba ze drozsze ale z dodatkami.

    J.

  • 66. Data: 2015-01-19 01:51:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2015 00:04:06 +0100, Ewa napisał(a):
> [...]
    >
    > Zajrzałam jeszcze raz na gsmarena i czy dobrze mi się wydaje,
    > ze Lumia 535 nie ma Javy? Jeśli tak jest, to co z tego dla mnie

    Ze programiki pisane na stare komorki w Javie tzw MIDP nie beda
    dzialac.
    Ale to normalne u smartfonow - na Androidach tez nie dzialaja, mimo ze
    Androidy cale w Javie, ale innej, na Symbianie z trudem dzialaly.
    Na smartfony mamy lepsze programy.

    J.

  • 67. Data: 2015-01-19 02:03:52
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Ewa" napisała:

    > Zajrzałam jeszcze raz na gsmarena i czy dobrze mi się wydaje,
    > ze Lumia 535 nie ma Javy? Jeśli tak jest, to co z tego dla mnie
    > wynika?

    Nic. W "bezsystemowych" telefonach Java była środowiskiem, w którym można
    było uruchomić aplikacje (głównie gry), które teoretycznie były przenośne
    pomiędzy różnymi aparatami obsługującymi to środowisko. Teoretycznie, bo
    wystarczyła inna rozdzielczość ekranu lub inny sposób obsługi klawiatury i
    cały interes się sypał. Teraz środowiskiem do uruchamiania aplikacji jest
    Android, Bada, Windows czy iOS, dla których aplikacje są "natywne", więc
    kwestia Javy stała się poniekąd nieistotna.

> [...]
    > to czy wtedy radziłbyś mi coś innego i co bym na tym zyskała?
    > Czy wtedy lepszy byłby Samsung S III Mini?

    Mówimy o "prawdziwym" S III mini, nie o mini VE?
    Hmmm, porównajmy:
    http://www.mgsm.pl/pl/porownanie/9880/9881/6689/0/
    Moim zdaniem lepiej wypada Lumia, tylko te gabaryty...
    Ale za to ma Gorilla Glass i 5-megapikselowy przedni aparat do "selfie" ;->
    Tak przy okazji, na pierwszy rzut oka papierowe porównanie tego S3 mini z
    mini VE wcale nie wypada na niekorzyść tego ostatniego, choć z pewnością
    oznaczenie Value Edition nie wzięło się z powietrza. Dlatego tak ważne są
    opinie użytkowników, którzy prędzej wychwycą ukryte niuanse.
    Co jeszcze? Podobają mi się Alcatele serii Idol - są cienkie (w sensie
    gabarytów) i mają przyzwoite parametry, choć tu, na grupie, nie cieszą się
    dużą popularnością, pozostałe egzotyczne marki radzę omijać, LG L90 wygląda
    całkiem przyzwoicie w odróżnieniu od LG L70 i Fino (chociaż ostrożnie z
    Androidem 4.4 - coś tam ponoć jest przyblokowane z obsługą kart pamięci),
    Sony Xperia M to sprawdzona konstrukcja, choć już dość wiekowa, Samsung
    Galaxy Core Prime też jest wart uwagi, choć ma niski ppi, poznikały aparaty
    HTC - takiego Desire X (niegdyś za 599 w Euro AGD) z czystym sumieniem bym
    polecił, HTC Desire 610 ma wariacką cenę, choć powinien mieścić się w
    przedziale do 600-650 zł, hmm... może warto jednak rozważyć opcję z
    abonamentem?

    JoteR

  • 68. Data: 2015-01-19 02:38:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 23:53:18 +0100, gawfron napisał(a):

    > Naprawdę masz problemy z obsługa 1 ręką s3 mini? Bez problemu sięgam
    > kciukiem ręki w której trzymam dobry centymetr poza telefon, a dużej
    > ręki jak na faceta na pewno nie mam. Wręcz przeciwnie.

    Mam Ace3, to chyba ta sama wielkosc ... naprawde obejmujesz caly ekran
    kciukiem, ze wszystkimi rogami ?
    IMO - gimnastyki wymaga.

    > Z Amoleda da się już korzystać w słońcu IMHO.

    Nie zwrocilem uwagi ... raczej slabo, a na LCD ... tez slabo :-)

    J.

  • 69. Data: 2015-01-19 04:12:19
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    "JoteR" napisał :

    > kwestia Javy stała się poniekąd nieistotna.
    OK.

    > Mówimy o "prawdziwym" S III mini, nie o mini VE?
    > Hmmm, porównajmy:
    > http://www.mgsm.pl/pl/porownanie/9880/9881/6689/0/
    > [...]
    Dzięki za te podpowiedzi i stronę do porównania, chyba
    lepszą niż ta, którą ja znalazłam.
    Przyjrzę się tym wszystkim modelom, porównam, a gdy
    pozostaną mi 2,3 lub najwyżej 4, z Lumią 535 na czele,
    wybiorę się do RTVEuroAGD, Saturna lub tp. żeby
    zobaczyć jak pasują do ręki. Gabaryty rzeczywi

  • 70. Data: 2015-01-19 04:26:35
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    "JoteR" napisał :

    > kwestia Javy stała się poniekąd nieistotna.
    OK.

    > Mówimy o "prawdziwym" S III mini, nie o mini VE?
> [...]
    Dzięki za te podpowiedzi i stronę do porównywania,
    chyba lepszą niż ta, którą ja znalazłam.
    Przyjrzę się tym wszystkim modelom, porównam, a gdy
    pozostaną mi 2,3 lub najwyżej 4, z Lumią 535 na czele,
    wybiorę się do RTVEuroAGD, Saturna lub tp. żeby
    zobaczyć jak pasują do ręki. Gabaryty rzeczywiście
    mogą być istotne.
    Czy w Warszawie jest jakaś "macalnia" gdzie można
    wygodnie obejrzeć i porównać smartfony? A może
    nawet popróbować?

    > może warto jednak rozważyć opcję z abonamentem?
    W moim przypadku sprawdza się jedynie karta z możliwością
    przedłużenia na rok.
    Niestety, mojej obecnej karty internetowej w Playu przedłużyć
    się nie da. Wpalcowałam *163*2# i otrzymałam odpowiedź,
    że "kod dla Ciebie niedostępny". Musiałabym kupić odpowiedni
    starter.

    Co do modeli, to J.F. wymienił jeszcze GoClever Quantum 2 400,
    ale to jest chyba wg Ciebie właśnie taki przypadek egzotyczny.

    Przepraszam za poprzednie wysłanie tego newsa z falstartem. :-(

    Pozdrawiam
    Ewa