  • 21. Data: 2015-01-17 14:06:02
    Temat: Re: Jaki operator i smartfon?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > używasz internetu, to w tym czasie druga jest odłączona i nikt się nie
    > dodzwoni na ten numer. Jak nie gadasz dużo i internetu używasz
    > sporadycznie, to nie ma problemu.

    ja to obchodziłem tak:
    piewszy numer miał przekierowanie na drugi. jak ktoś dzwonił na pierwszą
    kartę sim, (wyjętą z telefonu) to na mój koszt dodzwaniał się na drugą
    kartę sim, która była włożona do telefonu i "internetowała" Po
    pojawieniu się aero2, nie dało się tego zrobić, bo karta sim aero2 nie
    miała numeru na który można było zatelefonować. Więc za 1zł/rok kupiłem
    sobie numer stacjonarny, obsługiwany przez program uruchomiony w
    smartfonie. więc jak ktoś dzwonił na pierwszy sim, to miał
    przekierowanie na stacjonarny, a stacjonarny obierałem na komórce.
    Po co ta cała bajka? Skazując się na dualsim, mocno ograniczasz ilość
    modeli do wyboru. moim zdaniem nie ma takiej konieczności.
    Weź pod uwagę jeszcze jedno. Mocno zalecam aby telefon który kupisz,
    miał 1giga ramu i dwa rdzenie. napewno nie gorszy od sgs2. niestety,
    ludzie kupują tanie marne, ledwo żywe androidki, potem marudzą że
    wooooolny, albo wręcz nie działa.
    ToMasz

  • 22. Data: 2015-01-17 14:27:56
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    Bardzo dziękuję.

> [...]
    > używasz internetu, to w tym czasie druga jest odłączona i nikt się nie
    > dodzwoni na ten numer. Jak nie gadasz dużo i internetu używasz
    Co będzie słyszał ktoś dzwoniący na numer do połączeń?
    - Sygnał zajętości, tak jakby nikt nie odbierał, czy jeszcze coś innego?
    - Czy będzie mógł nagrać wiadomość?
    - Czy po skończeniu połączenia z Internetem będę wiedziała, że ktoś
    dzwonił i z jakiego numeru (jeśli numer jest prezentowany)?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 23. Data: 2015-01-17 14:38:29
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Ewa" napisała:

    > W tej chwili widzę 2 skrajne opcje:
    > - kupić komórkę za owe 50-60 zł i zapomnieć o Internecie

    Jeśli - jak pisałaś - masz tablet i używasz go mobilnie, to tak, może i
    lepiej kupić małą, wygodną komórkę. Ale na litość Boską, nie plastikową
    zabawkę za 50-60 zł.

    > - kupić smartfona za kilkaset zł z możliwością korzystania
    > z Internetu - w jakim zakresie - to właśnie jeden ze szczegółów.

    To musi być Twoja decyzja - to Ty wiesz najlepiej, w jakim zakresie będziesz
    go używać.

    > 1) Dual Sim. Czy w wariancie smartfona istniałaby możliwość
    > włożenia równocześnie dotychczasowej karty Orange do rozmów
    > i karty Play Online do Internetu?

    Należy wziąć pod uwagę, że w takich aparatach często tylko jedna karta może
    pracować w trybie 3G. Czyli wkładając kartę "do internetu" w slot 3G (bo
    tylko to ma sens), pozbawiasz się np. możliwości wykonywania wideorozmów z
    karty "do dzwonienia". Nie wiem, na ile jest to dla Ciebie istotne.

    > Poza wszystkim interesowałaby mnie jeszcze możliwość ładowania
    > komórki/smartfona przez USB. Mojej obecnej komórki (stara Nokia)
    > nie mogę tak ładować. A kupiłam powerbank do ładowania tabletu
    > i byłoby wygodne móc tak również ładować komórkę lub smartfon.

    Chyba ciężko teraz kupić coś, co nie miałoby wejścia microUSB, więc ten
    powerbank będzie można wykorzystać do praktycznie każdego aparatu, jaki
    kupisz.

    > Oczywiście w dalszym ciągu będę bardzo wdzięczna za sugestie
    > jaką komórkę lub smartfon warto kupić, a czego lepiej unikać.
    > To wynika tylko z doświadczenia użytkowników.

    Napiszę brutalnie - w przypadku telefonu kup coś, co będzie Ci pasować do
    dłoni, torebki i szminki (i nie, to nie jest seksizm - ja np. wybieram
    aparat sprawdzając przede wszystkim, czy nie uwiera mnie w to i owo
    spoczywając w kieszeni spodni). W przypadku smartfona, czegokolwiek byś nie
    kupiła, za 2 lata będzie to tylko kupą przestarzałego złomu, nawet jeśli
    wziąć pod uwagę aktualne na dzisiaj zalecenia ToMasza.

    JoteR

  • 24. Data: 2015-01-17 14:53:06
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2015 14:27:56 +0100, Ewa napisał(a):

    > Co będzie słyszał ktoś dzwoniący na numer do połączeń?
    > - Sygnał zajętości, tak jakby nikt nie odbierał, czy jeszcze coś innego?
    > - Czy będzie mógł nagrać wiadomość?

    Usłyszy to co ustawisz w telefonie dla tej karty dla przypadku braku
    zasięgu: albo komunikat, że abonent jest poza zasięgiem, albo pocztę
    głosową.

    > - Czy po skończeniu połączenia z Internetem będę wiedziała, że ktoś
    > dzwonił i z jakiego numeru (jeśli numer jest prezentowany)?

    Powinnaś dostać SMS'a z wiadomością, że ktoś się nie dodzwonił gdy byłaś
    poza zasięgiem - zależy to od operatora i nie wiem, czy u wszystkich tak to
    działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 25. Data: 2015-01-17 15:04:59
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    Bardzo dziękuję.

    > Jeśli - jak pisałaś - masz tablet i używasz go mobilnie, to tak, może i
    > lepiej kupić małą, wygodną komórkę. Ale na litość Boską, nie plastikową
    > zabawkę za 50-60 zł.

    Kusi mnie smartfon, ale gdybym jednak zdecydowała się na komórkę,
    to jaką komórkę i za ile byś kupił będąc w mojej sytuacji, pomijając
    problem uwierania :-)
    Możesz podać przykład/przykłady konkretnych modeli? Oczywiście
    cokolwiek kupię będzie to moja decyzja i do nikogo o to co mi radził
    nie będę miała pretensji.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 26. Data: 2015-01-17 15:18:57
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Ewa" napisał:

> [...]
    > - Czy po skończeniu połączenia z Internetem będę wiedziała, że ktoś
    > dzwonił i z jakiego numeru (jeśli numer jest prezentowany)?

    Najprawdopodobniej będziesz mogła normalnie odebrać rozmowę, transmisja
    danych ulegnie zawieszeniu. Sprawdzone na
    2-simowym tablecie z Biedronki, w którym karta "do internetu" pracuje w
    trybie 3G, a karta "do rozmów" w trybie 2G. Tak samo normalnie się dodzwoni
    się na kartę "do internetu" (jeśli ta ma możliwość wykonywania połączeń
    głosowych), pracującą w trybie 3G - tryb ten wszak umożliwia równoczesną
    obsługę połączeń głosowych i transmisję danych.

    JoteR

  • 27. Data: 2015-01-17 16:12:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2015 11:09:03 +0100, Ewa napisał(a):
    > W tej chwili widzę 2 skrajne opcje:
    > - kupić komórkę za owe 50-60 zł i zapomnieć o Internecie
    > - kupić smartfona za kilkaset zł z możliwością korzystania
    > z Internetu - w jakim zakresie - to właśnie jeden ze szczegółów.

    Niestety - te decyzje musisz podjac sama.
    Podpowiem tylko, ze im drozszy telefon, tym lepiej sie korzysta :-(

    Android sporo zalet ma, ale to sama musisz okreslic czego chcesz.
    Szczegolnie ze masz tez tablet i mozesz wrzucic do torebki.

    > Z dotychczasowej lektury Waszych odpowiedzi zwróciły moją
    > szczególną uwagę 2 rzeczy:
    > 1) Dual Sim. Czy w wariancie smartfona istniałaby możliwość
    > włożenia równocześnie dotychczasowej karty Orange do rozmów
    > i karty Play Online do Internetu? Mam taką kartę do Internetu,

    A duzo tego internetu potrzebujesz ?
    Teraz wszyscy maja rozne oferty, zwykle cos sie daje dopasowac, a im
    wiecej zaplacisz na jedna karte, tym wiecej dostaniesz, wiec
    uzytecznosc dual sim mierna :-)

    Kiedys mialo to sens do darmowego internetu Aero2, teraz ... w imie
    zasad, dobrze by bylo wpisywac te kody dostepu i wykorzystywac na
    maksa :-)
    Albo nawet zaplacic za wylaczenie kodow, ale wtedu to juz absolutnie
    wykorzystywac na maksa :-) A on niestety dosc wolny :-)

    W dodatku mozna probowac udostepniac ten internet miedzy urzadzeniami
    - na tablecie korzystac z lacza telefonu, albo na telefonie z lacza
    tabletu - o ile umozliwiaja (smartfony z Androidem maja to w
    standardzie).

> [...]
    > nie mogę tak ładować. A kupiłam powerbank do ładowania tabletu
    > i byłoby wygodne móc tak również ładować komórkę lub smartfon.

    Teraz prawie wszystkie tak maja. A jakis kabelek mozna dokupic.

    Choc jakos dziwnie starsza Nokia z ladowarki do nowego Samsunga nie
    chce sie ladowac - musi byc cos dziwnego z napieciem.

    > Oczywiście w dalszym ciągu będę bardzo wdzięczna za sugestie
    > jaką komórkę lub smartfon warto kupić, a czego lepiej unikać.

    W sumie to z Samsungow jestem dosc zadowolony. Tylko bierz taki co ma
    co najmniej 8GB pamieci . Play widze wyprzedaje Core LTE, ale to chyba
    nie sa dobre oferty, S4 tanieje, S4 mini, S3/mini ciagle dobre,
    Ace 3 i 4 niedrogie ...

    J.

  • 28. Data: 2015-01-17 16:20:11
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Ewa" napisała:

    > jaką komórkę i za ile byś kupił będąc w mojej sytuacji, pomijając
    > problem uwierania :-)

    Obawiam się, że nie za bardzo potrafię postawić się w Twoim położeniu
    (nawet pomijając problem uwierania), albowiem mam zakodowane, iż mój
    telefon musi mieć:
    a) Bluetooth
    b) slot na kartę pamięci
    c) radio FM
    d) przednią kamerkę do wideorozmów
    e) tylny aparat 5 Mpx z diodą doświetlającą, która może też robić za latarkę
    f) możliwość współpracy z MyPhoneExplorer (czyli albo Sony Ericsson albo coś
    na Androidzie)

    Zatem jak widzę telefon nie spełniający powyższych wymagań, podświadomie
    go eliminuję. Tak na szybko, jeśli miałbym coś wybierać z tradycyjnych
    telefonów przedstawionych przez kolegę Krzysztofa, to Samsunga GT-S5611.
    Ale przejrzyj też ofertę "nie dla idiotów" a także swój lokalny Gumtree -
    często ludzie tam sprzedają nowe aparaty wzięte przy okazji przedłużenia
    cyrografu.

    JoteR

  • 29. Data: 2015-01-17 16:30:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Jan 2015 16:28:41 +0100, Ewa napisał(a):
    > Problem w tym, że moje korzystanie z komórki jest
    > bardzo nieregularne, czasem używam jej więcej i częściej,

    Zobacz abonament nju. Nie wiem czy z Orange bedzies mogla przeniesc
    (bo to tez Orange).
    Zasady rozliczen wydaja sie skomplikowane, ale:
    - gadasz malo - placisz malo,
    - gadasz duzo - placisz nieduzo,
    - pakiety internetowe rozne sa,
    - bezterminowe, wiec zawsze mozesz zrezygnowac.

    > Jednak chcąc nadal korzystać z połączeń na kartę nie mogę
    > liczyć na możliwość zakupu niedrogiej komórki.

    Czasy takie ze:
    -telefony w abonamentach drogie i raczej nieoplacalne,
    -abonamenty bez telefonow obciete lub drogie

    Czyli - tak zle, i tak niedobrze. Ale nie odrzucaj karty, bo moze to
    byc najlepsza oferta - czasy tanich telefonow w abo sie skonczyly.

    A co gorsza - wszyscy jakos poukrywali pelne oferty, trzeba szukac i
    szukac.

    Musisz zaczac od okreslenia ile tego internetu ci trzeba, to bedzie
    rzutowalo na wybor taryfy.

    J.

  • 30. Data: 2015-01-17 18:12:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Jan 2015 23:09:58 +0000 (UTC), Przyjazny napisał(a):

    > Oj nie, 9 lat temu miałem już K750, gdzie był w miarę sensony aparat,
    > bluetooth, USB, całkiem sprawną obsługę e-maili, MIDP2 itp.
    > Rok wcześniejszy K700 też większość tego miał.

    K550 tez milo wspominam ...

    Moze nie koniecznie za 60 zl, ale:

    alcatel 20.05 99zl
    http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/alcatel-ot
    -2005d-czarny.bhtml?from=ceneo&p=99.00&cr=0&ceneo_sp
    o=true#opis
    aparat 2Mpx, BT, USB pewnie z funkjonalnoscia nie tylko ladowania,
    karta pamieci,

    LG T580 - 99zl
    http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/lg-t580-sr
    ebrny.bhtml?from=ceneo&p=99.00&cr=0&ceneo_spo=true#o
    pis
    wifi, dotykowy ekran ...

    Nokia Asha 230 - 99zl
    http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/nokia-asha
    -230-dual-czarny.bhtml?from=ceneo&p=99.00&cr=0&ceneo
    _spo=true#opis
    dual sim

    65zl Maxcom MM133
    http://www.zadowolenie.pl/telefony-komorkowe/maxcom-
    mm-133-dual-sim,id-174726?ceneo_spo=true

    61zl MT845
    http://www.redcoon.pl/B563453-Media-Tech-MT845_Telef
    ony-GSM-i-smartfony?refId=ceneo

    Mam nadzieje ze Jave maja, choc ta w SE byla dobra Java,
    wielozadaniowa ...

    J.