  • 11. Data: 2015-01-17 00:09:58
    Temat: Re: Jaki operator i smartfon?
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2015-01-16 21:56, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Mediamark, Saturn, Euro RTV ....

    > Jakby to delikatnie powiedziec ... no taki za 60 zl :-)
    >
    > Ale 10 lat temu pewnie bysmy o takim mowili "wypasiony" :-)

    Oj nie, 9 lat temu miałem już K750, gdzie był w miarę sensony aparat,
    bluetooth, USB, całkiem sprawną obsługę e-maili, MIDP2 itp.

    Rok wcześniejszy K700 też większość tego miał.

  • 12. Data: 2015-01-17 00:14:48
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    > Jakieś noworoczne zidiocenie ogarnęło nagle szacowną grupę?

    To raczej ja nie wyraziłam się wystarczająco precyzyjnie.
    W pierwszym moim poście chciałam zapytać jak najogólniej
    jakie rozwiązanie byłoby najkorzystniejsze.
    Nie śledzę rozwoju technologii w komórkach i tak naprawdę
    nie wiem jaka cecha jednoznacznie odróżnia smartfona od
    komórki.
    Przyznam się, że podane ceny mnie zdziwiły, a nie wczytywałam
    się jeszcze w parametry podawane na wskazywanych stronach.

    Zatem ile musiałabym zapłacić za komórkę/smartfon spełniający
    moje oczekiwania? Zwłaszcza komórki/smartfona wolałabym nie
    kupować przez Allegro, co oczywiście, zdaję sobie z tego sprawę,
    wpłynie na cenę.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 13. Data: 2015-01-17 00:43:00
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2015 00:14:48 +0100, Ewa napisał(a):

> [...]
    > moje oczekiwania? Zwłaszcza komórki/smartfona wolałabym nie
    > kupować przez Allegro, co oczywiście, zdaję sobie z tego sprawę,

    Kup Lumię 530 - nowa, dual SIM kosztuje w sklepie z gwarancją max. 400PLN:
    http://www.euro.com.pl/search.bhtml?keyword=lumia+53
    0#afterSearch-lumia+530|pralki||Pralki|products-all
    To jest smartfon, który z dużym zapasem spełni Twoje wymagania.

    W życiu nie bierz żadnego abonamentu! Zostań przy tym co masz w Orange,
    albo wypróbuj sobie Playa - mają atrakcyjne taryfy prepaid.
    W żadnym wypadku nie bierz abonamentu i telefonu od operatora!!! Taka Lumia
    to kosztuje 17 PLN miesięcznie przez 24 miesiące, więc płacenie za nią w
    abonamencie nie ma sensu. No chyba, że dla kogoś odłożenie/wydanie 400
    złotych jednorazowo jest ponad siły, a płacenie kilkadziesiąt złotych
    miesięcznie przez dwa lata za abonament i wliczony w niego koszt telefonu,
    to drobny wydatek.
    W Play na kartę jak dużo gadasz, to masz taryfy MiniMax na kartę - max 29
    miesięcznie za wszytkie rozmowy na komórki i stacjonarne, 9 max za SMS'y, 5
    za pierwsze chyba 100MB netu, kolejne 300MB za 5, 1GB za 9 PLN. Doładowanie
    za 50 złotych przedłuża ważność karty o 3 miesiące, więc minimalnie trzeba
    wydać 17 złotych miesięcznie na utrzymanie ważności karty.
    Jak gadasz mało, to jest taryfa Play na Kartę Rok Ważności Konta -
    doładujesz za 5 zł i rok karta jest ważna. W ramach jednej karty/numeru
    można zmieniać taryfy! A jak Play stanie się niekonkurencyjny, to można
    numer przenieść do innej sieci, bo nie jest się związanym umową ani żadnym
    zobowiązaniem z Play.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 14. Data: 2015-01-17 00:54:52
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Ewa" napisała:

> [...]
    > moje oczekiwania? Zwłaszcza komórki/smartfona wolałabym nie
    > kupować przez Allegro, co oczywiście, zdaję sobie z tego sprawę,

    Słusznie, nie ma co kupować kota w worku na wirtualnym bazarze, lepiej
    handlować twarzą w twarz i z ręki do ręki za pomocą gumtree czy innej
    tablicy. Do podanego przez Ciebie sposobu użytkowania wystarczy coś klasy
    Samsunga Galaxy Core Plus, na warszawskim gumtree za 250 zł. (roczny), ale
    tu musisz określić, jaki masz budżet i czy używany wchodzi w ogóle w grę. I
    nie czarujmy się - jeśli masz potrzebę czasem zajrzeć na strony www, to nie
    ma co się oglądać za zabawkami z 1,5-2 calowym ekranikiem. Co do
    abonamentu - przy Twoim profilu dzwonienia raczej się nie opłaca, tym
    bardziej, że w niskim abonamencie ciężko wyrwać sensowny aparat "za
    złotówkie". Lepiej zostać przy karcie prepaid (tak, ToMaszu, to napisałem
    ja, nikt się pode mnie nie podszył).

    JoteR

  • 15. Data: 2015-01-17 08:05:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-01-17 o 00:43, P.B. pisze:
    > Doładowanie
    > za 50 złotych przedłuża ważność karty o 3 miesiące, więc minimalnie trzeba
    > wydać 17 złotych miesięcznie na utrzymanie ważności karty.

    Nie wiem czy teraz jeszcze można. Ja się już od kilku okresów 6 mies.
    (umowa tylko sim) łapię na abo. za 19 zł i mam 200 minut do wszystkich,
    za darmo do play i 500 Mega netu. Polecenie zapłaty i nie martwię się
    doładowaniami ;-)
    Fakt nie wysyłam smsów (+10 zł)
    Wiem że jestem tym uwiązanym cyrografem i daję się doić ;-) ale tak mi
    jest wygodniej. Telefon muszę mieć i musi działać zawsze. Nie posiadam
    stacjonarki
    Ile za te 50 zł dostanę minut do wygadania na karcie? Te 200 jest dla
    mnie optymalne.

    PS. Czasy gdy przychodziły straszne opłaty za internet już minęły.
    Trzeba się raczej martwić wielkością baterii w takim smartfonie.
    Żeby telefon nie wytrzymywał całego dnia bez ładowania to skandal.
    Wymówka że średnio użytkownik korzysta mniej do mnie nie przemawia :-)

  • 16. Data: 2015-01-17 08:49:40
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu sobota, 17 stycznia 2015 00:02:20 UTC+1 użytkownik JoteR napisał:

    > Czy tylko ja widzę w tytule wistującego posta słowo "smartfon"?

    Z opisu potrzeb wynika co innego.

    > Czy to tylko tzw. apteczne złudzenie?

    > No i gdzie tam są smartfony po - cytuję: "50-60 zł."?
    > Przypominam, że koleżanka chciałaby owego aparatu używać m.in. do - znów
    > cytuję: "niezbędnego zajrzenia na jakąś
    > stronę gdy akurat nie mam pod ręką komputera/tabletu".
    > Życzę powodzenia w surfowaniu po www za pomocą aparacików z półtoracalowym
    > ekranikiem. I to co najwyżej w EDGE, jeśli w ogóle.
    > Jakieś noworoczne zidiocenie ogarnęło nagle szacowną grupę?
    >
    > JoteR

    Zapewniam, ze sie dawalo i sprawdzic poczte i newsy ze stron w wersji mobilnej.
    Sporadycznie i niewygodnie naturalnie.

  • 17. Data: 2015-01-17 08:58:31
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2015 08:05:50 +0100, z napisał(a):

    > Ile za te 50 zł dostanę minut do wygadania na karcie? Te 200 jest dla
    > mnie optymalne.

    W MiniMax na Kartę płacisz za rozmowy do momentu wygadania 29PLN - potem do
    końca miesiąca masz rozmowy bez limitu - gadasz aż Cię ucho zaboli. Z jedną
    uwagą: po 60 minutach Play zrywa połączenie i trzeba zadzwonić ponownie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 18. Data: 2015-01-17 09:02:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu sobota, 17 stycznia 2015 00:14:45 UTC+1 użytkownik Ewa napisał:

> [...]
    > moje oczekiwania? Zwłaszcza komórki/smartfona wolałabym nie
    > kupować przez Allegro, co oczywiście, zdaję sobie z tego sprawę,

    Wszystko praktycznie sprowadza sie od Twoich potrzeb internetowych. jesli chcesz
    sprawdzac poczte okazyjnie, raz czy dwa w miesiacu zdazy sie ja skontrolowac,podobnie
    ze sprawdzeniem czegos na www, to wtedy wystarczy prosty telefon z wbudowana
    przegladarka.

    Jesli czesciej, to raczej jakis smartfon (lepiej sprawdzony model, typu Motorola E
    przynajmniej)

    Naturalnie wplywa to na koszty korzystania - bez pakietu danych nie ma co myslec o
    aktywniejszym korzystaniu ze smartfona.

  • 19. Data: 2015-01-17 11:09:03
    Od: "Ewa" <...@...pl>

    Panowie, bardzo dziękuję za pochylenie się nad moim
    problemem i cenne rady.

    Wieczorem zajmę się porównywaniem szczegółów,
    bo jak wiadomo diabeł tkwi właśnie w szczegółach. :-)

    W tej chwili widzę 2 skrajne opcje:
    - kupić komórkę za owe 50-60 zł i zapomnieć o Internecie
    - kupić smartfona za kilkaset zł z możliwością korzystania
    z Internetu - w jakim zakresie - to właśnie jeden ze szczegółów.

    Z dotychczasowej lektury Waszych odpowiedzi zwróciły moją
    szczególną uwagę 2 rzeczy:

    1) Dual Sim. Czy w wariancie smartfona istniałaby możliwość
    włożenia równocześnie dotychczasowej karty Orange do rozmów
    i karty Play Online do Internetu? Mam taką kartę do Internetu,
    którą czasami używam w modemie do połączenia tabletu
    z Internetem. Mam jednak jeszcze inną kartę z krótkim terminem,
    bez możliwości przedłużenia (taki bonus) i na tablecie w pierwszej
    kolejności muszę wykorzystać tamtą kartę.

    2) możliwość przedłużenia karty w Play na rok. Czy dotyczy to tylko
    kart do rozmów? Czy w/w karta Play do Internetu (była na początku
    kupiona jako Play Online na kartę 500 MB/Internet - starter za 9 zł)
    też mogłaby zostać w ten sposób przedłużona? Tylko po to żeby nie
    stracić zgromadzonych MB muszę ją doładowywać, a jak wyżej
    wspomniałam chwilowo używam innej.

    Poza wszystkim interesowałaby mnie jeszcze możliwość ładowania
    komórki/smartfona przez USB. Mojej obecnej komórki (stara Nokia)
    nie mogę tak ładować. A kupiłam powerbank do ładowania tabletu
    i byłoby wygodne móc tak również ładować komórkę lub smartfon.

    Oczywiście w dalszym ciągu będę bardzo wdzięczna za sugestie
    jaką komórkę lub smartfon warto kupić, a czego lepiej unikać.
    To wynika tylko z doświadczenia użytkowników.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 20. Data: 2015-01-17 12:01:27
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2015 11:09:03 +0100, Ewa napisał(a):

> [...]
    >
    > 1) Dual Sim. Czy w wariancie smartfona istniałaby możliwość
    > włożenia równocześnie dotychczasowej karty Orange do rozmów

    Tak właśnie można zrobić, i dlatego DualSIM jest coraz bardziej popularny.
    Z jedną uwagą: telefon (moduł radiowy) jest jeden. Jeżeli przez jedną kartę
    używasz internetu, to w tym czasie druga jest odłączona i nikt się nie
    dodzwoni na ten numer. Jak nie gadasz dużo i internetu używasz
    sporadycznie, to nie ma problemu.

> [...]
    > też mogłaby zostać w ten sposób przedłużona? Tylko po to żeby nie
    > stracić zgromadzonych MB muszę ją doładowywać, a jak wyżej

    Najlepiej zaloguj się do Play24 w komputerze używając numeru tej karty, to
    będzie widać jakie taryfy/usługi/bonusy są dostępne.

> [...]
    > nie mogę tak ładować. A kupiłam powerbank do ładowania tabletu
    > i byłoby wygodne móc tak również ładować komórkę lub smartfon.

    Chyba wszytkie współczesne komórki są ładowane przez microUSB - zdaje się,
    że nawet jest unijna dyrektywa na to.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek