  • 21. Data: 2011-01-31 07:02:24
    Temat: Re: Jaki najszybszy SSD pod W7?
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 20:20:02 +0100, MC napisał(a):

    > Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Np. wikipedia wspomina także o rozwinięciu skrótu SSD jako Solid State Disk.
    > Tak czy inaczej jedno warte drugiego.

    > Urządzenie ciała stałego. Myślisz, że to się przyjmie?

    > Tylko jak to odróżnić od innych nośników? Nie mamy nazwy dla pendrajwa,
    > teraz jest kolejny bezimienny.

    Kwadratowy dysk?;)

  • 22. Data: 2011-01-31 09:46:59
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 17:30:54 +0100, Gupik napisał(a):

    > http://pclab.pl/news44661.html :)

    O, dzięki ! :-)

    W tym artykule zastanowił mnie jeden akapit:

    SSD Intel 510 będą za to w stanie przeprowadzić mniejszą liczbę operacji
    wejścia-wyjścia w ciągu jednej sekundy. Wartość IOPS podczas odczytu
    losowych bloków 4-kilobajtowych ma wynieść 20 tysięcy, a podczas zapisu -
    około 4 tysiące. Obecny czempion Intela oferuje odpowiednio minimum 35
    tysięcy i 3,3 tysiąca IOPS.

    Może czegoś nie zrozumiałem: czy mniejsza liczba IO/s mozliwych do
    zrealizowania jest zaletą w/g autora?

  • 23. Data: 2011-01-31 09:56:58
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 21:39:57 +0100, BartekK napisał(a):

    > tylko że to pod systemem się zjawia jako dodatkowy kontroler soft-raid,
    > i dwa dyski w raid (stąd prędkość).

    Ha! Dobre! Dzięki za cenną uwagę.

    > Za tą cenę to można już wziąść 2x
    > "zwykły" dysk ssd typu agility2 czy vertex i użyć raidu na posiadanej
    > płycie gł. (jeśli posiada). Przynajmniej rozwiązanie bardziej skalowalne.

    A tak na marginesie: przypuszczam, że Raid 0 masz na myśli. Czy w przypadku
    zawodności SSD nie jest to igranie z ogniem? Pytam w kontekscie takim, że
    niby z jednej strony SSD mają sporo gwarancji i w/g danych technicznych -
    długą żywotność, a z drugiej jest praktyka. Czytałem jakiś czas temu
    wypowiedź kogoś, kto kontrolery jakieś produkował i musił wrócić do
    zwykłych dysków bo SSD gubiły dane po pół roku eksploatacji.

  • 24. Data: 2011-01-31 17:56:12
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 10:46:59 +0100, Marek napisał(a):

    > Może czegoś nie zrozumiałem: czy mniejsza liczba IO/s mozliwych do
    > zrealizowania jest zaletą w/g autora?

    Transfery będą większe, za to ilość IOPS mniejsza :)

    Obecnie królują SSD napędzane kontrolerem SandForce pierwszej generacji
    (OCZ Vertex 2 na przykład), natomiast ja bym poczekał na tego Intela, może
    nieźle zamieszać.

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 25. Data: 2011-02-01 08:13:20
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 18:56:12 +0100, Tomasz Bątor napisał(a):

    > Transfery będą większe, za to ilość IOPS mniejsza :)

    A jak to się przekłada na praktyczne eksploatowanie? Producenci chwalą się,
    że dyski mają 10k, 50k... IOPS Czy systemy operacyjne wykorzystują aż tak
    wielkie ilości operacji?

    > Obecnie królują SSD napędzane kontrolerem SandForce pierwszej generacji
    > (OCZ Vertex 2 na przykład), natomiast ja bym poczekał na tego Intela, może
    > nieźle zamieszać.

    Ok, więc przechodzę w stan oczekiwania :-)

  • 26. Data: 2011-02-01 08:57:01
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 31-01-2011 10:56, Marek pisze:

> [...]
    > wypowiedź kogoś, kto kontrolery jakieś produkował i musił wrócić do
    > zwykłych dysków bo SSD gubiły dane po pół roku eksploatacji.

    Ja używam w laptopie SSD vertex2 (od dłuższego czasu). Jednym słowem -
    polecam.

  • 27. Data: 2011-02-01 11:38:47
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 01 Feb 2011 09:57:01 +0100, CUT_INZ napisał(a):

    > Ja używam w laptopie SSD vertex2 (od dłuższego czasu). Jednym słowem -
    > polecam.

    Tak, czytałem pozytywne opinie o tym modelu. IBM jednak szykuje sporo
    szybsze rozwiązanie. Obecnie korzystam z 2 tradycyjnych dysków, które w
    Raidzie 0 mają po 260M tranferu w obie strony. Zmiana na SSD to skrócenie
    czasu dostęp w zasadzie i szybszy transfer małych plików. Waham się nad
    zainwestowaniem w SSD - może to być drogi eksperyment, który nie wniesie
    wymiernych skutków. Tymczasem IBM nawet ciągły transfer będzie miał szybszy
    (na SATA3). Dlatego chyba jednak warto pójść za sugestią Bartka i zaczekać,
    szczególnie że ciśnienia nie mam.

  • 28. Data: 2011-02-01 12:50:10
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-02-01 09:57, CUT_INZ pisze:
    > Ja używam w laptopie SSD vertex2 (od dłuższego czasu). Jednym słowem -
    > polecam.

    Pytanie jeszcze: jak używasz? Do czego?

  • 29. Data: 2011-02-01 16:22:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-02-01 12:38, Marek pisze:

> [...]
    > (na SATA3). Dlatego chyba jednak warto pójść za sugestią Bartka i zaczekać,
    Chyba intel a nie ibm ?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 30. Data: 2011-02-01 18:55:02
    Temat: Odp: Jaki najszybszy SSD pod W7?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości grup
    et...
    > Witam,
    >
    > Chciałbym nabyć dysk SSD z przeznaczeniem pod system W7 Pro x64. Wystarczy
    > 120GB. Na rynku tyle tego jest, że tydzień musiałbym porównywać modele.
    > Jedna firma np. OCZ potrafi wygenerować bardzo podobne do siebie modele
    > (nie wiem po co).
    >
    > Interesuje mnie kategoria cenowa poniżej 1000zł. Chyba, że jest coś
    > spektakularnego na co warto zaczekać z zakupem aż będzie tańsze...

    na iboodzie dzisiaj vertex2 180gb za 1k pln
    prawie cztery stowki taniej niz w sklepach

    http://www.ibood.com/pl/pl/product_specs/4688/Dysk_t
    wardy_OCZ_SSD_Verte_2_180GB/