  • 1. Data: 2009-07-17 19:11:07
    Temat: Jaki motor?
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    Witam wszystkich (Falco szczególnie) :-)

    Zanim zadam pytanie - przeglądnąłem grupę i widzę, że zbyt wiele takich
    tematów nie ma a jeśli się pojawiają to znajdują wiele cennych podpowiedzi.
    I na to liczę.
    No więc może w punktach o co mi chodzi:
    - coś sporego bo i ja spory jestem :-), znaczy 188cm a w wadze też jedynka z
    przodu :-) No i nogi raczej mam długie więc np. Virago powoduje, że zatykam
    sobie uszy kolanami :-)
    - coś nie za specjalnie ścigaczowatego, raczej klasyka, turystyka itd.
    - lata mam więc raczej wariactwo mi nie w głowie, raczej spokojna jazda
    czasem w dłuższe trasy, tak dla BHP psychicznego
    - tak wogóle to właśnie chyba ze względu na te lata mnie na motor naszło :-)
    - ma być proste w serwisowaniu a najlepiej serwisu nie wymagać
    - cena gra rolę - im niższa tym moja żona będzie mniej cierpieć :-) 5k - 7k
    będzie OK. Ale jeśli coś mnie z nóg zwali to jeszcze ze 100pln się znajdzie
    :-)
    A teraz najważniejsze - to ma byc pierwszy motor :-( Zawsze chciałem mieć,
    ale jakoś się nie składało. Byłem swego czasu bliski zakupu HD WL ale chyba
    dobrze że mi przeszło. Gotów byłem wtedy wydać kupę kasy a z perspektywy
    widzę, że nie poświęciłbym mu należnego czasu.
    Ale to historia.
    Bardzo podobał mi się post Falco o krystalizowaniu wyboru (Falco -
    pozdrawiam, mam nadzieję że pamietasz wspólne wyjazdy na Litwę garbusami).
    Zainteresowania widzę wciąż mamy podobne ale ja jednak poszukuję czegoś
    większego :) przez wzgląd na moje gabaryty:-)
    Ta propozycja
    http://tinyurl.com/q36act
    wygląda ciekawie, może trochę za sportowo ale jest OK.
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M134172
    6
    ten jest faktycznie klasycznie piękny ale właśnie miałbym obawy o zatykanie
    uszu kolanami :-)
    Jak widzicie podoba mi się prawie wszystko (enduro raczej nie choć takie coś
    w salonie też mi się bardzo podobało
    http://www.yamaha-motor.pl/products/motorcycles/adve
    nture/xt660z.jsp#)

    Jeszcze raz - nie zamierzam zapierdzielać, większą frajdę da mi jazda
    bocznymi drogami z prędkością 90-100km/h Ale nie chciałbym raczej aby to
    było wszystko co maszyna będzie mogła.

    Da się radę coś dla "starego" wydłubać? :-)

    pozdrawiam

    C (dla Falco - PiotrCezary)

  • 2. Data: 2009-07-17 22:19:55
    Temat: Re: Jaki motor?
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości

    bla bla bla... ;)

> [...]
    > Ta propozycja
    > http://tinyurl.com/q36act
    > wygląda ciekawie, może trochę za sportowo ale jest OK.

    Jest mały za mały! Miałem takiego małego bandziora, do dużych osób nie
    należe ale i do małych też nie jakieś 178-180cm ale nie był to zbyt wygodny
    sport. Przy Twoim wzroście i wadze będziesz wyglądać jak na chudej owieczce.
    Ale moto same w sobie jest genialne w tej klasie to raczej cięzko o coś
    konkurencyjnego, tylko że małe ;)

    Lewis
    red GSF 400 "pszedany"
    Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    dB Race 145.5dB ;)

  • 3. Data: 2009-07-18 12:46:07
    Od: n...@s...com

    On Fri, 17 Jul 2009 21:11:07 +0200, "CeSaR" <a...@m...com> wrote:

    >Witam wszystkich (Falco szczególnie) :-)

    hi

    >- coś sporego bo i ja spory jestem :-), znaczy 188cm a w wadze też jedynka z
    >przodu :-) No i nogi raczej mam długie więc np. Virago powoduje, że zatykam
    >sobie uszy kolanami :-)

    tzw miejskie lub turystyczne enduro.

    >- ma być proste w serwisowaniu a najlepiej serwisu nie wymagać

    Jak ma nie wymagac serwisu to polecam cos w skali 1:16.

    >- cena gra rolę - im niższa tym moja żona będzie mniej cierpieć :-) 5k - 7k

    znaczy starszy trampek, albo terefere. Tak mi sie widzi. Chyba ze
    lubisz sprawiac zonie bol, wtedy jest masa mozliwosci ;)

    >A teraz najważniejsze - to ma byc pierwszy motor :-(

    to kup takiego z gmolami.

    >Ta propozycja
    >http://tinyurl.com/q36act

    bedziesz na tym wygladal jak na psie, pekinczyku ;)

    >wygląda ciekawie, może trochę za sportowo ale jest OK.
    >http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M13417
    26

    nie znam, nie macalem, ale ladny.

    >Jak widzicie podoba mi się prawie wszystko (enduro raczej nie choć takie coś
    >w salonie też mi się bardzo podobało

    trza bylo pisac na poczatku, bym dupy nie zawracal :)

    >Da się radę coś dla "starego" wydłubać? :-)

    Jasne.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 4. Data: 2009-07-18 14:28:14
    Od: Soulsick <s...@g...com>

    CeSaR pisze:
> [...]
    > ale chyba dobrze że mi przeszło. Gotów byłem wtedy wydać kupę kasy a z
    > perspektywy widzę, że nie poświęciłbym mu należnego czasu.

    Na oko to Hunda CB750 będzie dla ciebie w sam raz. Do opanowania na
    pierwszy motocykl, a za małe nie będzie. Tylko nie wiem czy za 7kpln
    kupisz wystarczająco fajnego egzemplarza.

    Albo golasa Bandita 600 / GSX 750 Inazuma. Mniejszy trochę, na ja przy
    tym wzroście zrobiłem na Inazumie 25kkm i fajnie było :-)

    --
    Soulsick

  • 5. Data: 2009-07-18 14:53:52
    Od: a...@h...pl

    "CeSaR" <a...@m...com> writes:

> [...]
    > Ta propozycja
    > http://tinyurl.com/q36act
    > wygląda ciekawie, może trochę za sportowo ale jest OK.

    Mały bandit to jest świetny motocykl na pierwszy i na miasto, ale nie
    dla ciebie. Mam ~170cm wzrostu i o ile dobrze się jeździ po mieście,
    to po 3 dniach trasy (w sumie jakieś 700km, lajtowo) stwierdziłem, że
    jest za niski i trzeba sprawdzić opcje jak podnieść kanapę (nie chodzi
    o podniesienie zawieszenia, tylko, żeby nogi były mniej podkurczone).

    > Da się radę coś dla "starego" wydłubać? :-)

    Tenere? Africa Twin? Transalp?

    a.
    --
    =alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm

  • 6. Data: 2009-07-18 16:19:11
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Jak ma nie wymagac serwisu to polecam cos w skali 1:16.

    No może nie aż tak :-))

    > znaczy starszy trampek, albo terefere. Tak mi sie widzi. Chyba ze
    > lubisz sprawiac zonie bol, wtedy jest masa mozliwosci ;)

    Na sprawianie żonie bólu jest zawsze sporo możliwości :-)

    > bedziesz na tym wygladal jak na psie, pekinczyku ;)

    :-)))
    Nie wiem jak on w realu się przedstawia. Po prostu taka sylwetka jest
    jeszcze dla mnie do łyknięcia :-)

    > trza bylo pisac na poczatku, bym dupy nie zawracal :)

    Ale wcale właśnie nie zawracasz. Bo te enduro - ale duże - bardzo mi pasują.
    Tylko że o tym nie pisałem bo nie bardzo potrafiłem znaleźć cokolwiek w
    mojej cenie. Może źle szukałem bo już teraz na grupie widziałem jakieś
    propozycje.
    Enduro duże - jak najbardziej. Tylko jeszcze powstaje w takim razie
    problem - enduro jest wysokie czyli środek ciężkości ma wyżej niż inne
    motory. Łatwiej się tym położyć....
    Czyli trzeba bardziej uważać. Ale może to i lepiej.

  • 7. Data: 2009-07-18 16:56:17
    Od: n...@s...com

    On Sat, 18 Jul 2009 18:19:11 +0200, "CeSaR" <a...@m...com> wrote:

    >Tylko że o tym nie pisałem bo nie bardzo potrafiłem znaleźć cokolwiek w
    >mojej cenie. Może źle szukałem bo już teraz na grupie widziałem jakieś
    >propozycje.

    Spokojnie trafisz XT, DRa czy starszego trampka.
    To ostatnio tylko jesli nienawidzisz singli, bo pewnie bedzie sporo
    starszy od xt i dr.

    >Enduro duże - jak najbardziej. Tylko jeszcze powstaje w takim razie
    >problem - enduro jest wysokie czyli środek ciężkości ma wyżej niż inne
    >motory. Łatwiej się tym położyć....

    Masz 1,9m, jak nie jestes budowy szczypiorku to podepszesz noga i sie
    nie wylozysz, a jak sie wylozysz to podniesiesz, otrzepiesz obita dume
    i pojedziesz dalej. Gmole warto zalozyc, zwlaszcza w trampku.

    pozdr
    newrom

  • 8. Data: 2009-07-18 16:58:36
    Od: a...@h...pl

    "CeSaR" <a...@m...com> writes:

> [...]
    > motory. Łatwiej się tym położyć....
    > Czyli trzeba bardziej uważać. Ale może to i lepiej.

    Położysz się czymkolwiek, i jakkolwiek, kup takie coś co by szkody nie
    było kosztownej.
    --
    =alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm

  • 9. Data: 2009-07-18 18:54:12
    Od: "Henio" <a...@k...com>

    Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich (Falco szczególnie) :-)

    --ciach--

    tak, jak już ktoś napisał idealna będzie CB750, klasyczna z zapasem mocy no
    i wygodna

    > Jeszcze raz - nie zamierzam zapierdzielać, większą frajdę da mi jazda
    > bocznymi drogami z prędkością 90-100km/h Ale nie chciałbym raczej aby to

    dobra, dobra polatasz trochę to Ci się zdanie zmieni :)

  • 10. Data: 2009-07-19 09:40:32
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    CeSaR pisze:

> [...]
    > powoduje, że zatykam sobie uszy kolanami :-)
    > - coś nie za specjalnie ścigaczowatego, raczej klasyka, turystyka itd.

    Też mam nie małe gabaryty i pomykam Yamahą TDM850. Motocykl wysoki,
    pozycja za kierownicą turystyczna.

    > - ma być proste w serwisowaniu a najlepiej serwisu nie wymagać

    Nie ma takich motocykli coby serwisu nie wymagały. A czy TDM-ka jest
    prosta w serwisowaniu, hmm... zależy jak będziesz serwisować, jak oddasz
    do warsztatu to prosta, jak sam będziesz dłubać to trochę narzedzi i
    wiedzy trzeba mieć.

    > - cena gra rolę - im niższa tym moja żona będzie mniej cierpieć :-) 5k -
    > 7k będzie OK. Ale jeśli coś mnie z nóg zwali to jeszcze ze 100pln się
    > znajdzie :-)

    Można w tej cenie polować. Napewno model 3VD się znajdzie a może i jak
    ktoś będzie mieć parcie na sprzedaż to i 4TX.

    > A teraz najważniejsze - to ma byc pierwszy motor :-( Zawsze chciałem
    > mieć, ale jakoś się nie składało. Byłem swego czasu bliski zakupu HD WL

    Jak masz olej w głowie to z żadnym nie powinno być problemu.
    Ten motocykl jest dosyć ciężki i wysoki (znalazłem w necie nazwy typu
    krówka, mastodont :-)) ale przy swoich gabarytach go ogarniesz.
    Moc oddaje bardzo płynnie, nie trzeba kręcić wysoko.
    No może trochę nerwowo reaguje na zmiany gazu - trzeba uważać podczas
    startu na ostrym zakręcie :-)

    > Jeszcze raz - nie zamierzam zapierdzielać, większą frajdę da mi jazda
    > bocznymi drogami z prędkością 90-100km/h Ale nie chciałbym raczej aby to
    > było wszystko co maszyna będzie mogła.

    Na boczne drogi jak znalazł, nie jest to enduro ale ma dosyć duży
    prześwit i ogólnie daje radę po polskich dziurach (choć jak dla mnie to
    mała przyjemność z takiej wytrzęsawki).
    Przy moim wzroście to tak do 120km/h jest OK, później już zaczyna się
    walka z wiatrem - na krótkim dystancie to i można powalczyć ale godzina
    autostradą z prędkościa powyżej 150 to już przesada.

    --
    M.