  • 51. Data: 2010-07-24 14:21:32
    Temat: Re: Jaki mandat?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

    > Moje nowe nie jest, ale przynajmniej do końca gwarancji nie mam zamiaru
    > faszerować go starymi częściami.
    > Na szczęście Kia to nie Renault, więc nie ma takiego ekonomicznego
    > przymusu. Zwłaszcza jak naprawa ma być za pieniądze winnego kolizji.

    Winny ma naprawić swoją winę, a nie sponsorować naprawę w najdroższym
    możliwym warsztacie.

    --
    ignorance is bliss

  • 52. Data: 2010-07-24 14:22:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

    > A nie przypadkiem za tych, którzy im te rysy robią?

    Niespecjalnie, bo rysa nie jest warta 5 tys.

    --
    ignorance is bliss

  • 53. Data: 2010-07-24 14:23:30
    Od: to <t...@a...xyz>

    jerzu wrote:

    > Za czyjeś?

    Pytasz, bo chcesz pobrać nauki czytania, czy w jakimś innym celu?

    --
    ignorance is bliss

  • 54. Data: 2010-07-24 14:49:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 24 Jul 2010 12:20:29 GMT, to wrote:
    >Nie oceniaj innych po sobie -- gość mi wjechał w zeszłym roku w tył i
    >porysował lekko zderzak i nie starałem się wyłudzić za to odszkodowania w
    >wysokości połowy auta.

    Tylko wiesz, jak chcesz miec to porzadnie zrobione, zeby lakier sie
    nie roznil od sasiednich elementow, zeby szczeliny byly takie same jak
    wczesniej, zeby pozniejszy klient nie latal z magnesem "panie, tu sama
    szpachla", zeby wszystkie uszczelki i drobne elementy byly umieszczone
    jak przed szkoda, zeby nowe czesci byly ocynkowane jak oryginalne - to
    cena rosnie.
    I trudno powiedziec czy ASO ma tu ceny wyraznie zawyzone, czy
    przyjmujemy jako cene odniesienia.

    Gdzies przy starszych autach mozna by sie zastanawiac - panie, po co
    panu piekna farba na blotniku, jesli na trzech innych rda juz przeszla
    na wylot ..

    J.

  • 55. Data: 2010-07-24 16:59:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie oceniaj innych po sobie -- gość mi wjechał w zeszłym roku w tył i
    > porysował lekko zderzak

    Nie każda szkoda kończy się na porysowaniu zderzaka.
    Pogadamy, jak taką zaliczysz.

    > i nie starałem się wyłudzić za to odszkodowania w
    > wysokości połowy auta.

    I co odpuściłeś zupełnie gościowi, czy po prostu dobrze wiedziałeś że Ci nie
    należało nic więcej niż udało Ci się wyłudzić?

  • 56. Data: 2010-07-24 17:03:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Winny ma naprawić swoją winę

    Dokładnie tak.
    W przypadku nowego auta oprócz odszkodowania w wysokości naprawy w ASO +
    utrata wartości handlowej, wchodzi w rachubę także wymiana auta na
    identyczne, bezwypadkowe.
    Każda inna opcja nie jest naprawą szkody.

    >, a nie sponsorować naprawę w najdroższym
    > możliwym warsztacie.

    I bezczelnie ignorujesz fakt, że parę postów temu wyraźnie napisałem, że bez
    problemu mogę znaleźć 2 razy droższe ASO niż to w którym serwisuję auto na
    codzień?

    Zresztą ja wcale nie chciałem odszkodowania w wysokości której zażądało ASO.
    Byłem zdecydowany wziąć odszkodowanie wg kosztorysu, ale uczciwie wyliczone,
    plus odszkodowanie za utratę wartości.
    Ale PTU postanowiło mnie oszukać i nie wypłacić nawet tej pierwszej części w
    pełnej wysokości.
    No to zapłacą wg cennika ASO, plus drugie tyle za prawnika i sąd.

  • 57. Data: 2010-07-24 17:04:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Niespecjalnie, bo rysa nie jest warta 5 tys.

    Skoro ASO żąda 5 tys, to widać jej usunięcie dokładnie tyle kosztuje.
    A to co się Tobie wydaje w tym względzie, jest warte tyle co zeszłoroczny
    śnieg.

  • 58. Data: 2010-07-24 20:23:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

    > Skoro ASO żąda 5 tys, to widać jej usunięcie dokładnie tyle kosztuje.

    ROTFL! Nie osłabiaj mnie swoją "logiką".

    > to co się Tobie wydaje w tym względzie, jest warte tyle co zeszłoroczny
    > śnieg.

    ASO nie jest jedynym miejscem, gdzie można usunąć rysę na drzwiach. Nie
    ma najmniejszego powodu by usuwać ją w najdroższym możliwym miejscu,
    czyli zapewne w ASO właśnie. A jeśli ktoś ma taką fanaberię, to powinien
    sam za to zapłacić.

    --
    ignorance is bliss

  • 59. Data: 2010-07-24 20:27:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

    > Dokładnie tak.
    > W przypadku nowego auta oprócz odszkodowania w wysokości naprawy w ASO +
    > utrata wartości handlowej, wchodzi w rachubę także wymiana auta na
    > identyczne, bezwypadkowe.

    ROTFL!!!

    > Każda inna opcja nie jest naprawą szkody.

    I jeszcze może chcesz żeby Cię do snu utulić?

    > I bezczelnie ignorujesz fakt, że parę postów temu wyraźnie napisałem, że
    > bez problemu mogę znaleźć 2 razy droższe ASO niż to w którym serwisuję
    > auto na codzień?

    Pewnie i 3x droższe znajdziesz i co z tego? ASO to generalnie najdroższa
    opcja i totalnie bezsensowna jeśli chodzi o naprawę blacharską.

> [...]
    > wyliczone, plus odszkodowanie za utratę wartości. Ale PTU postanowiło
    > mnie oszukać i nie wypłacić nawet tej pierwszej części w pełnej

    Zrobienie tego co mówisz u dobrego lakiernika to 2-3 tys. wraz z
    częściami. A lakierowanie połowy auta z powodu klapy i tylnego zderzaka
    to idiotyzm. Różnicy i tak nie będzie widać bo blachy są przecież pod
    innym kątem, a jak pomalujesz połowę auta to debile przy sprzedaży będą
    ci wmawiać, że zdrapałeś je z drzewa.

    --
    ignorance is bliss

  • 60. Data: 2010-07-24 21:31:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

    > I co odpuściłeś zupełnie gościowi, czy po prostu dobrze wiedziałeś że Ci
    > nie należało nic więcej niż udało Ci się wyłudzić?

    Mam jego oświadczenie, jeszcze nie zgłosiłem bo nie miałem na to czasu
    ani ochoty. Myślę, że cokolwiek mi dadzą to będę zadowolony, a pole do
    wyłudzeń miałbym bardzo duże i zapewne wiele osób by z takiej opcji
    skorzystało.

    --
    ignorance is bliss