    From: g...@s...invalid (Gof)
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Jaki laptop (klaw. wyspowa, Linux)?
    Date: Wed, 9 Sep 2015 12:51:39 +0000 (UTC)

    Hej,

    Używam starego, dogorywającego laptopa FS Amilo Pro V3505 i zastanawiam się
    nad zmianą laptopa na coś bardziej współczesnego. Chciałbym przeznaczyć na
    niego ok. 2 tys. zł, jak będzie naprawdę super to maksymalnie 2.5 tys. Może
    możecie coś doradzić?

    To, co jest dla mnie ważne, to:

    - pełna kompatybilność z Linuksem (laptop będzie używany z Debianem, więc
    najlepiej żeby był bez systemu, bo nie ma sensu płacić za Windowsa jak
    nie będę go używał)

    - klawiatura wyspowa - ludzie tak na niej psy wieszają, a ja odkąd pierwszy
    raz użyłem klawiatury wyspowej, nie chcę już innej

    - architektura 64-bitowa - dziś wszystkie już ją mają, ale to dla mnie też
    ważne

    - matryca matowa

    - kamera z przodu - nieważne jaka (jakość), ważna żeby była, ale jak inne
    warunki będą spełnione, to można olać kamerę

    - rozdzielczośc większa, niż 1280x800 (tyle mam w Amilo i jest za mało, fajnie
    byłoby mieć 1400x1050 lub więcej)

    - touchpad mniej więcej na środku (był jakiś laptop, który miał touchpada
    z lewej strony - wtf?), najlepiej Synaptics

    - dysk bez znaczenia (mam swój SSD, który tam przełożę)

    - grafika bez większych wymagań - jedynie taka, żeby odtwarzała filmy w
    wysokiej rozdzielczości (nie gram w gry, ale odtworzenie filmu z
    rejestratora samochodowego albo z telefonu w oryginalnej rozdzielczości
    na Amilo gwarantuje mi przycięcie kompa i skakanie filmu z komunikatem
    "your system is too slow to play this", zawsze muszę sobie najpierw
    przekodowywać)

    - łatwość w dostępie do radiatora (wiadomo że wentylację trzeba czasami
    wyczyścić, a nie mam ochoty odkręcać pierdyliarda śrubek, żeby dostać się
    do radiatora)

    - jakaś dobra, trwała marka (nie wiem jakie są najtrwalsze) - wolę laptopa
    słabszego, ale markowego, niż dobrego, który rozpadnie się po dwóch latach,
    jak FS; mam dobre doświadczenia z Dellami, ale nie zamykam się na inne firmy

    - czas pracy na baterii bez znaczenia (95% czasu, jak nie więcej, używam
    laptopa na zasilaczu)

    - możliwość podłączenia do TV - idealne byłoby HDMI albo DisplayPort, ale jak
    nie będzie albo będzie tylko VGA, to trudno - to po prostu miły dodatek

    Laptop nie musi być najnowszy, ale najlepiej żeby był gdzieś do dostania
    nieużywany.

    Da się coś takiego znaleźć w tym budżecie?

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"