  • 1. Data: 2010-04-12 11:04:59
    Temat: Jaki kontroler SATA?
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Jaki najtańszy kontroler SATA polecacie (mniej problematycznie/wydajniej
    sprawdza się w formie przelotki wtykanej w kanał IDE czy jako oddzielna
    karta montowania w gniazdo PCI)?

    Np takie:

    http://www.allegro.pl/item984958815_przejsciowka_kon
    troler_adapter_ide_ata_sata_k78.html

    http://www.allegro.pl/item997515801_kontroler_pci_sa
    ta_3_porty_chipset_promise_p443.html

    Dodam tylko, że chodzi o podłączenie jednego dysku SATA na płycie
    (i865PE) bez kontrolera onboard:
    http://www.allegro.pl/item997982014_plyta_glowna_md8
    080_intel865pe_matx_oem_fvat_gw.html

    (taką zakupiłem)

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2010-04-12 11:09:53
    Temat: Re: Jaki kontroler SATA?
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    A propos - dysk ma pojemność 120GB (Barracuda 7200.7)

  • 3. Data: 2010-04-12 12:02:02
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witaj
    Przez moje ręce przeszło kilka kart pci z SATA, lecz było jedno ale nie
    mogłem trafić w kartę z własnym biosem mimo różnych cen kart i zapewnień
    sprzedawców. A chciałem aby dysk podpięty do karty był dyskiem startowym.
    Oczywiście jako drugi dysk działało toto świetnie. Zakupiłem więc taka
    przejścówkę do jakiej podałeś link i wszytsko śmiga. Przy drugiej płycie
    ostatnio podpiąłem sobie DVD SATA i też wszystko śmiga. Jest jedna ważna
    rzecz 1 gniazdo IDE = 1 SATA .
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-12 12:14:07
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    ***Einstein*** pisze:

    > startowym. Oczywiście jako drugi dysk działało toto świetnie. Zakupiłem
    > więc taka przejścówkę do jakiej podałeś link i wszytsko śmiga. Przy

    Czyli z tego co zrozumiałem, w przypadku kiedy podpięty dysk ma być
    startowym powinienem wziąć tą tanią przejściówkę - zgadza się?
    Czy ona zapewni pełny transfer dla kanału IDE czy w jakiś sposób go
    zdławi (chodzi mi o to, czy taki dysk SATA nie będzie miał spowolnionego
    transferu i czasu dostępu)?

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2010-04-12 13:10:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > (chodzi mi o to, czy taki dysk SATA nie będzie miał spowolnionego transferu i

    Zdławić może, ale w przypadku najnowszych dysków twardych. W twoim przypadku
    nie.

  • 6. Data: 2010-04-12 13:31:20
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    qwerty pisze:

    > Zdławić może, ale w przypadku najnowszych dysków twardych. W twoim
    > przypadku nie.

    Rozumiem. Dzięki Wam za porady.

    Pzdr, OMSON