  • 1. Data: 2010-11-25 11:05:07
    Temat: Jaki klej elektroprzewodzący?
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    Witam
    Muszę wymienić tranzystor w obudowie TO252 w sterowniku pompy wtryskowej.
    Musi on zostac przyklejony (?)
    Dokładnie tak jak tutaj:
    http://www.youtube.com/watch?v=UiJ-13vldWg&NR=1
    Jaki klej zastosować?

    Pozdr. Hals

  • 2. Data: 2010-11-25 11:57:20
    Temat: Re: Jaki klej elektroprzewodzący?
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "Hals" napisał w wiadomości grup

[...]
    ---------------------
    w każdym sklepie elektronicznym kupisz klej termoprzewodzący,
    trzeba pamiętać że jego właściwości termoprzewodzące uzyskujemy
    dopiero po kilku godzinach, swego czasu na żywca przykleiłem
    radiator do chipsetu grafiki, po godzinie ciągle się przegrzewało,
    ale na drugi dzień już pięknie karta śmigała.

  • 3. Data: 2010-11-25 12:06:55
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > w każdym sklepie elektronicznym kupisz klej termoprzewodzący,

    No właśnie: termo, czy elektroprzewodzący?
    Bo te elektroprzewodzące które mialem kiedyś do naprawy szyb to nie
    działały.

    Pozdr. Hals.

  • 4. Data: 2010-11-25 12:33:27
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-25 13:06, Hals pisze:

    > No właśnie: termo, czy elektroprzewodzący?
    > Bo te elektroprzewodzące które mialem kiedyś do naprawy szyb to nie
    > działały.
    >
    > Pozdr. Hals.

    Elektroprzewodzący klej rozpuszczalnikowy jest zazwyczaj bardzo słaby
    mechanicznie i nie utrzyma elementu. Klej dwuskładnikowy taki jak
    http://www.tme.eu/html/PL/klej-przewodzacy-do-szyb-s
    amochodowych/ramka_3557_PL_pelny.html
    jest lepszy i powinien niezbyt ciężki element utrzymać. Oczywiście nie
    jest tak wytrzymały jak zwykły epoksyd.

    MD

  • 5. Data: 2010-11-25 13:40:59
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-11-25 13:33, Mario pisze:

> [...]
    amochodowych/ramka_3557_PL_pelny.html

    > jest lepszy i powinien niezbyt ciężki element utrzymać. Oczywiście nie

    Tranzystor do radiatora przykleja się klejem TERMOPRZEWODZĄCYM,
    natomiast wyprowadzenia tranzystora się lutuje do odpowiednich
    kontaktów. Klejem do szyb to można sobie skleić...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 6. Data: 2010-11-25 15:10:03
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > Tranzystor do radiatora przykleja się klejem TERMOPRZEWODZĄCYM, natomiast
    > wyprowadzenia tranzystora się lutuje do odpowiednich kontaktów. Klejem do
    > szyb to można sobie skleić...

    Jak ktoś naprawiał układy np. GML026/2 to pamięta jak się to lutuje do
    "odpowiednich kontaktów"
    W przypadku tego sterownika jest podobnie - lutowanie jest utrudnione, ale
    uważam że warto spróbować przylutować a nie kleić elektroprzewodzącym.

    Pozdr. Hals.

  • 7. Data: 2010-11-25 16:00:00
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-11-25 16:10, Hals pisze:

    > Jak ktoś naprawiał układy np. GML026/2 to pamięta jak się to lutuje do
    > "odpowiednich kontaktów"

    No cóż, łatwo to się kupuje nowy moduł ;)

    > W przypadku tego sterownika jest podobnie - lutowanie jest utrudnione, ale
    > uważam że warto spróbować przylutować a nie kleić elektroprzewodzącym.

    Ciekawe jaka odporność na wibracje ma połączenie "na klej
    elektroprzewodzący"...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj