    From: kazio101 <s...@k...ok>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Jaki dysk do routera?
    Date: Wed, 10 Oct 2012 12:24:43 +0100

    Witam.
    Zamierzam kupić dysk zewnętrzny i podłączyć go do routera. Obecnie mam
    router bezprzewodowy 2.4GHz ale z powodu zakłóceń zamierzam wymienić na
    jakiś dwupasmowy 2.4 + 5GHz. Zastanawiam się jaki kupić do niego dysk,
    NAS podłączony przez Ethernet czy po prostu USB 3.0? Zamierzam na nim
    trzymać filmy, zdjęcia, ebooki, muzykę itp. Nie potrzebuję dostępu do
    zasobów przez Internet.
    W domu mam 2 kompy, może dojdzie w przyszłości jeszcze jeden. Może
    kiedyś będę chciał oglądać materiały na telewizorze (obecnie oglądam na
    dużych monitorach).
    Zaletą USB 3.0 jest łatwość podłączenia do jakiegokolwiek innego
    urządzenia (czego nie planuję, no może sporadycznie) i nieco niższa cena
    (niezbyt istotne dla mnie). Czytałem że niektóre dyski NAS mogą
    zapisywać materiały z sieci Torrent bez kompa.
    Czy te dwa dyski różnią się jeszcze czymś co może być dla mnie ważne?
    Czy te dyski można skonfigurować aby się wyłączały gdy nie są jest używane?