  • 21. Data: 2012-05-23 19:13:12
    Temat: Re: Jaki dobry pendrive kupić?
    Od: "Zetka" <Z...@n...pl>

    Dziękuję za wszystkie rady.

    > Osobiście preferuję nie USB peny, tylko karty pamięci
    > microSDHC wraz z czytnikiem.
    Mam 2 takie karty, jedną w komórce, drugą w nawigacji.
    Do jednej z nich był dołączony malutki czytnik do podłączenia
    do USB.

    > kierowałem się szybkością odczytu i zapisu danych oraz dużą obudową (mały
    > pen zawsze mi gdzieś wpadnie na dno plecaka i nie mogę go znaleźć).
    Duża obudowa bywa utrudnieniem gdy trzeba się podłączyć do jednego
    z portów usytuowanych blisko siebie. Wtedy niezbędny jest przedłużacz.
    Ale z kolei te bardzo malutkie też są niewygodne. Moja koleżanka
    ma takie maleństwo o nazwie ipaq. Można je łatwo zgubić.

    Szybkość i gumowa obudowa z dobrze trzymającyą się zatyczką
    to w tej chwili moje priorytety.

    Pozdrawiam
    Zetka

  • 22. Data: 2012-05-23 21:06:27
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 23 May 2012 19:13:12 +0200, Zetka napisał(a):

> [...]
    > ma takie maleństwo o nazwie ipaq. Można je łatwo zgubić.
    >
    > Szybkość i gumowa obudowa z dobrze trzymającyą się zatyczką

    Na gumowe obudowy uważaj - dość szybko zniszczyliśmy dwa peny z serii
    Corsair Flash Voyager. Okazało się, że budowę mają dość podłą; jest to
    zwykła płytka z elektroniką z dolutowaną na końcu wtyczką USB, wciśnięta
    w gumową osłonę. Nie ma tam żadnych dodatkowych wzmocnień, a całość
    łatwo się zgina w palcach. Efekt był łatwy do przewidzenia - puściły
    kontakty na płytce przy owej wtyczce USB. Jednym słowem, wyrzucone
    pieniądze.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 23. Data: 2012-05-23 21:26:40
    Od: "Zetka" <Z...@n...pl>

> [...]
    > łatwo się zgina w palcach. Efekt był łatwy do przewidzenia - puściły
    > kontakty na płytce przy owej wtyczce USB. Jednym słowem, wyrzucone

    Dzięki za ostrzeżenie.
    Rozumiem, że w przypadku Kingstona DTR500 32GB tak nie jest.
    Skłaniam się ku wybraniu tego pendrive'a.

    Pozdrawiam
    Zetka

  • 24. Data: 2012-05-24 09:12:50
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Zetka nabazgrał(a):

    > Dzięki za ostrzeżenie.

    Tą wadę miał model OCZ ATV i nie jeden padał właśnie na to że zostało urwane
    złącze USB. Sam tak urwałem 8GB :)

    http://www.ocmodshop.com/ocz-atv-4gb-usb-flash-drive
    -review/

    > Rozumiem, że w przypadku Kingstona DTR500 32GB tak nie jest.

    Nie ma, złącze jeststabilne jak skała.

    > Skłaniam się ku wybraniu tego pendrive'a.

    Polecam. Dodam że pracuję w firmie IT dystrybutor sprzętu i mam duże
    doświadczenie z tym co trafia na nasz rynek zarówno od strony sprzętowej jak
    i serwisowej więc sam nbie wybrał bym czegoś co nie jest sprawdzone :)

  • 25. Data: 2012-05-24 15:04:43
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
    review&cid=7&piid=116
    > Dodaj jeszcze, że karta SD ma taką przewagę, że można zablokować zapis.

    sporo pendrivow tez ma przelacznik, uzywam takich do zrobienia backupu
    systemow stawianych na laptopach czy noszenia ze soba rzeczy na
    komputery watpliwej czystosci

  • 26. Data: 2012-05-24 17:44:19
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/05/2012 14:04, m4rkiz wrote:
    > "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message

    > sporo pendrivow tez ma przelacznik, uzywam takich do zrobienia backupu
    > systemow stawianych na laptopach czy noszenia ze soba rzeczy na
    > komputery watpliwej czystosci

    Z tym, że to nie jest jakieś wymyślne zabezpieczenie i host USB może je
    obejść. Na skopiowanie zawirusowanego pliku wystarczy, na bardziej
    upierdliwe wirusy już nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 27. Data: 2012-05-24 18:31:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-23 06:59, Zetka pisze:
    > No właśnie. Mądra Polka po szkodzie. :-).
    > Czy można nagrać na pendrive'a takiego antywirusa żeby reagował
    > przy próbie nagranie na niego czegoś zainfekowanego?
    Od zabezpieczania komputerów, w które się pendrive wkłada, są
    zainstalowane na nich antywirusy.

    Maciek

  • 28. Data: 2012-05-24 20:32:52
    Od: "Zetka" <Z...@n...pl>

    Kupiłam Kingstona DataTraveler R500 16 GB.
    32G był za drogi.

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
    Zetka

  • 29. Data: 2012-05-25 09:12:50
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.05.2012 kamil <k...@s...com> napisał/a:

    > Z tym, że to nie jest jakieś wymyślne zabezpieczenie i host USB może je
    > obejść. Na skopiowanie zawirusowanego pliku wystarczy, na bardziej
    > upierdliwe wirusy już nie.

    Z kolei "zabezpieczenie" przed zapisem karty SD polega na przesunięciu
    kawałka plastiku z miejsca A do miejsca B (analogicznie jak w kasetach
    magnetofonowych i vhs- o ile ktoś jeszcze je pamięta).
    I to czytnik jest odpowiedzialny za realizację blokady jako i jest to
    też do programowego obejścia (np. mój aparat foto Canon A630
    z alternatywnym softem (chdk) bezproblemowo zapisuje
    zdjęcia na "zabezpieczonej" karcie SD. Czytnik jest sprawny,
    czyta stan przełącznika blokady zapisu karty- na standardowym
    oprogramowaniu zdjęć na "zabezpieczonej" karcie nie zapisze).

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 30. Data: 2012-05-28 17:17:26
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message news:jpll0j$plt$1@inews.gazeta.pl...
    > Z tym, że to nie jest jakieś wymyślne zabezpieczenie i host USB może je
    > obejść.

    e-e tak to jest z kartami sd, w pendrive blokada jest na poziomie
    kontrolera, nie do obejscia bez przeflashowania