  • 1. Data: 2010-05-13 07:41:30
    Temat: Jaki cichy dysk twardy
    Od: ternyk <ternyk@nospam_gmail.com>

    Hej,
    Chce kupic wiekszy dysk twardy - 1TB. Obecnie mam Samsunga 160GB i
    jestem bardzo zadowolony, bo dysk jest bardzo cichy, praktycznie
    nieslyszalny i szybki. Wczoraj poczytalem opisy wiekszych dyskow i na
    razie mam metlik w glowie, bo nie wiem na co sie zdecydowac. Priorytetem
    jest dla mnie cisza, wiec rozwazalem dyski 5400 obrotow, ale dysk ten
    bedzie rowniez na system wiec nie wiem czy to nie za malo. Samsung F3
    bylby OK, ale poczytalem ze cichy nie jest i wibruje. Ciekawa opcja jest
    Seagate Pipeline HD ale niestety ciezko go dostac, ale nie chcialbym
    kupowac przez inrternet. A moze cos z WD?
    Zastanawiam sie tez czy po prostu nie wziac 500GB bo Samsung (zdaje sie)
    bedzie na 1 talerzu.

    pozdrowienia,
    ternyk

  • 2. Data: 2010-05-13 10:36:41
    Temat: Re: Jaki cichy dysk twardy
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-05-13 09:41, ternyk pisze:
    > Zastanawiam sie tez czy po prostu nie wziac 500GB bo Samsung (zdaje sie)
    > bedzie na 1 talerzu.

    Chesz mieć ciszę to kup coś na jednym talerzu. U mnie 3 jedno-talerzowe
    dyski ST3500418AS chodzą znacznie ciszej niż Samsung 1TB HD105SI

  • 3. Data: 2010-05-13 10:38:13
    Od: "latet" <l...@s...pl>

> [...]
    > wiec rozwazalem dyski 5400 obrotow, ale dysk ten bedzie rowniez na system wiec

    Skoro stary 160GB uwazasz za szybki, to nowoczesny F3EG 5400rpm, a nawet F2EG
    5400rpm (na którym sam mam system) uznasz za bardzo szybki.

    > Samsung F3 bylby OK, ale poczytalem ze cichy nie jest i wibruje.

    Nie potwierdzam. Mam akurat F3 w rozmiarze 1TB. Nie wibruje. A w porównaniu do
    starszej serii F1 jest zaskakująco cichy (choć nie aż tak cichy jak dyski serii
    F2EG). Ma tylko 2 talerze (to nie dużo jak na 1TB) i jest bardzo szybki.

    > Zastanawiam sie tez czy po prostu nie wziac 500GB bo Samsung (zdaje sie)
    > bedzie na 1 talerzu.

    Tak, 500GB z serii F3 będzie na 1 talerzu, co jest jakąś zaletą, ale bez
    przesady.

    latet

  • 4. Data: 2010-05-13 11:52:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ternyk" <ternyk@nospam_gmail.com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > dostac, ale nie chcialbym kupowac przez inrternet. A moze cos z WD?
    > Zastanawiam sie tez czy po prostu nie wziac 500GB bo Samsung (zdaje sie)

    Kup dysk 2,5".

  • 5. Data: 2010-05-14 20:25:11
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 13 May 2010 12:38:13 +0200, latet napisał(a):

> [...]
    > F2EG). Ma tylko 2 talerze (to nie dużo jak na 1TB) i jest bardzo szybki.

    Mam w obudowie (aczkolwiek fabrycznie wytłumionej akustycznie) 2 szt.
    Samsungów F3. Mam świra na punkcie cichej pracy komputera. Dysków w ogóle
    nie słyszę.

  • 6. Data: 2010-05-14 21:32:04
    Od: "Chopin" <s...@w...pEl>

    > Użytkownik "ternyk" <ternyk@nospam_gmail.com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Kup dysk 2,5".

    A jak ma dużo pieniążków to dysk SSD :-) .

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 7. Data: 2010-05-15 08:50:09
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 14 May 2010 23:32:04 +0200, Chopin napisał(a):

    > A jak ma dużo pieniążków to dysk SSD :-)

    Szczególnie dużo pieniążków gdy taki dysk padnie i stracisz wszystkie dane.
    :-D Niedawno prowadziłem wątek na temat wad i zalet SSD. Jak się
    dowiedziałem jedną z wad SSD jest ograniczona średnia ilość zapisów. Jeden
    z uczestników (Sergiusz) był zachwycony wydajnością i bardzo zachwalał
    takie rozwiązania lecz w trakcie korespondowania ... zepsuł mu się ten dysk
    i wrócił do standardowych HD. Może to zbieg okoliczności. Jednakże póki co
    nie są to dyski na lata. Trzeba zaczekać na rozwój technologii.

  • 8. Data: 2010-05-15 10:23:46
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości grup
    et...
> [...]
    > i wrócił do standardowych HD. Może to zbieg okoliczności. Jednakże póki co
    > nie są to dyski na lata. Trzeba zaczekać na rozwój technologii.

    Żadna rewelacja. SSD to obecnie gadżet. Skoro producenci informują, żeby nie
    umieszczać pliku wymiany itp. to znaczy, że ssd na obecny stan jest nic nie
    warta. Musza znacznie popracować nad żywotnością.

  • 9. Data: 2010-05-15 14:07:53
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.05.15 12:23, qwerty pisze:
> [...]
    > nie umieszczać pliku wymiany itp. to znaczy, że ssd na obecny stan jest
    > nic nie warta. Musza znacznie popracować nad żywotnością.

    http://www.storagesearch.com/ssdmyths-endurance.html
    http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3wnowa%C5%BCenie_
    zu%C5%BCycia

    --
    Mar

  • 10. Data: 2010-05-15 17:19:19
    Od: "Kris" <k...@o...pl>

    > Chesz mieć ciszę to kup coś na jednym talerzu. U mnie 3 jedno-talerzowe
    > dyski ST3500418AS chodzą znacznie ciszej niż Samsung 1TB HD105SI

    Co to jest ten Samsung ? :)

    Najlepsze dyski mają Seagate, Western Digital, od niedawna Maxtor, Fujitsu.
    Nienajgorsze są też Hitachi.

    /KRZ