  • 61. Data: 2016-01-24 11:31:54
    Temat: Re: Jaka opona na zapas?
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    Miroo, szukasz opony do zapie*alania powyżej 200 km/h w każdej możliwej
    konfiguracji z innymi oponami (kierunkowe, asymetryczne, letnie,
    zimówki, przód, tył, po mokrym, suchym, ciepłym, zimnym, słodkim,
    kwaśnym) a przecież wystarczy, żebyś rozwalił nie jedną - a dwie opony i
    cały Twój misterny plan idzie w pizdu...

  • 62. Data: 2016-01-24 11:56:02
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > kwaśnym) a przecież wystarczy, żebyś rozwalił nie jedną - a dwie opony i
    > cały Twój misterny plan idzie w pizdu...

    To właśnie chciałem wcześniej napisać :)

  • 63. Data: 2016-01-24 13:01:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Axel a...@o...pl ...

    > woją drogą, to mając opony
    > kierunkowe, a zapas zwykły też raczej bym się spodziewał złego
    > prowadzenia, jeśli założyłbym ten zapas, zwłaszcza jeśli z przodu.

    Majac opony kierunkowe i zwykły zapas po jego założeniu nadal 4 opony jada
    w "dobrym" kierunku wiec te sytuacje nie sa adekwatne.

  • 64. Data: 2016-01-24 21:21:00
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Budzik" wrote in message
    ..

    > Majac opony kierunkowe i zwykły zapas po jego założeniu nadal 4 opony jada
    > w "dobrym" kierunku wiec te sytuacje nie sa adekwatne.

    Oczywiście, że jest. W głębokiej wodzie zwykła opona odprowadzi zdecydowanie
    mniej wody, niż pozostałe trzy. Czyli 'popłynie' zdecydowanie wcześniej.
    Kierunkowa pewnie jeszcze wcześniej.
    --
    Axel

  • 65. Data: 2016-01-24 21:43:50
    Od: <7...@3...214350.invalid> (Tom N)

    Axel w

    > Oczywiście, że jest. W głębokiej wodzie zwykła opona odprowadzi zdecydowanie
    > mniej wody, niż pozostałe trzy. Czyli 'popłynie' zdecydowanie wcześniej.
    > Kierunkowa pewnie jeszcze wcześniej.

    Kolejny, który się zagubił we własnych wynurzeniach?

    Panie, skoro masz 4 kierunkowe i jedną z nich zastępujesz kierunkową to
    dlaczego ta kierunkowa ma popłynąć wcześniej niż gdybyś zastąpił jedna z
    nich niekierunkową?

    --
    'Tom N'

  • 66. Data: 2016-01-25 09:29:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >słodkim, kwaśnym) a przecież wystarczy, żebyś rozwalił nie jedną - a
    >dwie opony i cały Twój misterny plan idzie w pizdu...

    Jedna sie rzadko zdarza, a dwie to juz bardzo rzadko.

    No i zawsze mozna miec zapas i uszczelniacz :-)

    J.

  • 67. Data: 2016-01-25 09:34:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości

    >no nie wiem, jak w którymś TopGear rozpędzali Veyron'a do 400km/h to
    >mówili że opony wystarczają na 8 minut takiej jazdy, mało kto zadaje
    >sobie takie pytanie, bo w autach osiągających 200km/h raczej nie
    >założy się opony o indeksie mniejszym niż H/V (bo przy takich
    >rozmiarach ich nie ma), a jak na chwilę przekroczysz prędkość z
    >indeksu to się nic nie stanie- pytanie co będzie jak na oponie z
    >indeksem do 190km/h przejedziesz kilkadziesiąt/kilkaset km z
    >prędkością 220km/h, albo

    Hm, kojarze jeden test szybkich opon, gdzie zalozyli na maszyne i
    bodajze dwie rozpadly sie ponizej deklarowanej predkosci.
    To byly jakies wynalazki ... ale co ciekawe to testowali dalej,
    zamiast od razu dac czerwona kartke.

    Tylko kto to robil, ADAC ?

    J.

  • 68. Data: 2016-01-25 09:38:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości grup
    >miałem markgumy letnie (bieżnik wyglądał jakby były super na deszcz)
    >Na deszczu nie trzymały w ogóle, przejechały jeden KJS, z boku zrobił
    >się bąbel i zaczął odchodzić bieżnik - nie kupiłbym tego do cywilnego
    >auta jeżdżącego >100km/h
    >za to na zapas kupiłbym cokolwiek używanego, żeby tylko ciśnienie
    >trzymało. Przecież na tym robi się w porywach kilkaset kilometrów
    >(jeśli musimy zaczekać aż przyjdzie nowa opona), najczęściej
    >kilkadziesiąt.

    Ale widzisz - kolega chce z urlopu wrocic.
    Szukanie opony gdzies miedzy Hiszpania a Polska w piatkowa noc moze
    byc stresujace ... nawet w Polsce to IMO nie takie latwe.

    J.

  • 69. Data: 2016-01-25 09:50:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-24 o 21:43, (Tom N) pisze:
> [...]
    >
    > Panie, skoro masz 4 kierunkowe i jedną z nich zastępujesz kierunkową to
    > dlaczego ta kierunkowa ma popłynąć wcześniej niż gdybyś zastąpił jedna z

    Jeśli tą kierunkową zamontujesz "pod włos".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 70. Data: 2016-01-25 13:28:27
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.160124.invalid...

    > Kolejny, który się zagubił we własnych wynurzeniach?

    Kolejny, który nie czyta wątku, tylko pojedyncze posty?

    > Panie, skoro masz 4 kierunkowe i jedną z nich zastępujesz kierunkową to
    > dlaczego ta kierunkowa ma popłynąć wcześniej niż gdybyś zastąpił jedna z
    > nich niekierunkową?

    Dlatego, że rozważamy założenie opony kierunkowej na zapas i tego, co się
    będzie działo po założeniu tegoż zapasu na złą stronę samochodu.
    Jakbyś nie czytał wybiórczo, to nie miałbyś problemu ze zrozumieniem.
    Wystarczyłoby kilka postów wyżej.

    --
    'Tom N'